GĂSIREA UNUI LOC DE MUNCĂ: Ce cred românii despre şansele de angajare

Aproape 70% dintre români sunt de părere că în prezent este foarte greu să găsească un loc de muncă, majoritatea lor considerând că există foarte puţine opţiuni în alegerea unei slujbe, arată studiul Reveal Marketing Research, dat publicităţii în cadrul Bucharest Forum.

875 afișări
Imaginea articolului GĂSIREA UNUI LOC DE MUNCĂ: Ce cred românii despre şansele de angajare

GĂSIREA UNUI LOC DE MUNCĂ: Ce cred românii despre şansele de angajare (Imagine: Vlad Chirea/ Mediafax Foto)

Potrivit cercetării, 68,2% dintre români au o percepţie negativă cu privire la posibilităţile de angajare existente în acest moment pe piaţa muncii.

Rezultatele studiului fac parte din raportul ConfidenceIndex, lansat joi de către Bucharest Forum şi Reveal Marketing Research.

ConfidenceIndex este, potrivit realizatorilor, un raport complex ce măsoară gradul actual de încredere a românilor şi aşteptările lor cu privire la situaţia economică, condiţiile actuale de angajare pe piaţa muncii şi situaţia economică a gospodăriei proprii. Totodată, acesta este un raport lunar ce are la bază o analiză a indicatorilor menţionaţi anterior şi oferă suplimentar informaţii despre percepţia, atitudinea şi intenţia viitoare de achiziţie a consumatorilor în diferite domenii de piaţă.

Studiul arată că, deşi România înregistrează una dintre cele mai mici rate de şomaj din Europa, cu o valoare medie de 7,1% în primele nouă luni ale anului curent, respondenţii apreciază, totuşi, că sunt puţine locuri de muncă.

Potrivit cercetării, mai puţin de 10% dintre români (8,9%) sunt mulţumiţi de numărul locurilor de muncă disponibile.

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei muncii în următoarele trei luni, românii par să fie mai optimişti: 11,2% dintre aceştia apreciază o creştere a ofertei de locuri de muncă, arată acelaşi studiu.

"Percepţia românilor cu privire la situaţia actuală a locurilor de muncă reflectă, în fapt, o lipsă de încredere în îmbunătăţirea situaţiei economice, în ansamblul ei. Ceea ce ne arată ConfidenceIndex este faptul că opţiunile disponibile pe piaţa muncii reprezintă pentru consumatori un aspect important, prin care ei evaluează şi percep viitorul ţării", spune Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.

Colectarea datelor pentru ConfidenceIndex s-a realizat în perioada 29 - 31 octombrie, pe un eşantion de 1.200 persoane de peste 18 ani, reprezentativ la nivel urban şi rural. Studiul se va desfăşura lunar, totalizând 14.400 de respondenţi anual. Marja de eroare calculată este de +/- 2,84%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici