- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (18.03.2022, 18:57)
- Cosmin Pirv
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul a aprobat modificarea Legii achiziţiilor
- Guvernul a aprobat vineri modificarea Legii achiziţiilor publice şi a procedurilor de eliberare a avizelor.
- Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că în acest fel vor fi eliminate întârzierile şi blocările la proiectele de infrastructură.
942 afișări
„În domeniul infrastructurii de transport, statul român avea nevoie de o reaşezare a cadrului legislativ. Am lucrat la un pachet de modernizare a achiziţiilor publice pe care l-am prezentat atât în coaliţia de guvernare, cât şi premierului şi preşedintelui. Aceste modificări aprobate astăzi în Guvern erau absolut necesare pentru dezvoltarea infrastructurii din România. Până acum 80% din timpul alocat unui proiect era consumat de birocraţie, iar dacă reziliai un contract era nevoie de aproximativ 2 ani pentru a relua proiectul”, a spus Sorin Grindeanu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Acesta susţine că prin aceste măsuri au fost înlăturate o bună parte din principalele motive pentru întârzirea şi blocarea proiectelor.
Ministrul a anunţat modificări în faza de licitaţie a proiectelor.
„Eliminăm blocarea contractelor în faza de implementare din cauza creşterii preţurilor. Întroducem obligaţia ajustării preţulurilor pentru contractele cu o durată mai mare de 6 luni în funcţie de evoluţia preţurilor în piaţă în baza unei formule bine determinate. Eliminăm tot acel tăvălug al contestaţiilor nejustificare. Autoritatea va reţine în mod obligatoriu cauţiunile firmelor care pierd aceste contestaţii”, a explicat Grindeanu.
Alte măsuri au fost luate pentru faza de implementare a proiectelor.
„Eliminăm şantajul anumitor companii care după semnarea contractelor nu se mobilizează şi nu respectă termenele contractuale, prin acest lucru întârzierile pe termen lung şi indisciplina în faza de execuţie şi anume prin emiterea unor certificate intermediare, un fel de certificat de bună purtare, privind stadiul de execuţie a fiecărui proiect din 3 în 3 luni. Dacă lucrurile nu avansează, constructorii vor fi notificaţi doar de 3 ori înainte de reziliere, după care se poate intra în procedura de licitaţie fără publicare. Antreprenorul notificat negativ nu va mai putea cîştiga licitaţii dacă participă în perioada în care are deja în derulare un contract pe care întârzie. Beneficiarii contractelor vor putea să plătească prin aceste modificări în mod direct subcontractorii şi furnizorii şi tot ceea ce înseamnă prestatorii, fiind declaraţi de la bun început în caietul de sarcini şi având drept urmare un contract. Eliminăm o mare parte din acele notificări depune chiar de la începutul contractelor. Introducem o ordine de începere separată pentru faza de proiectare şi pentru faza de execuţie. Antreprenorul nu va mai putea pretinde cheltuieli suplimentare pe motiv că şi-a mobilizat în mod inutil resursele”, a spus ministrul Transporturilor.
Şi în faza de avizare a proiectelor au fost făcute modificări.
„Prin modificările pe care le-am făcut eliminăm mare parte din timpii pierduţi provocaţi de birocraţia excesivă în domeniul exproprierii terenurilor deţinute de autorităţile publice locale. Terenurile din proprietatea publică a statului şi în administrarea entităţilor publice se vor transfera în administrarea expropriatorului odată cu hotărârea guvernului prin care este declanşată procedura de expropriere. Se constituie un drept de administrare temporară în favoarea beneficiarului pentru realizarea lucrărilor pe terenurile aflate în albia minoră fără a mai fi necesară încheierea altor formalităţi, cum a fost până acum. Se instituie drept competenţă exclusivă a Ministerului Transporturilor aprobarea reglementărilor tehnice specifice privind construcţiile inginereşti pentru infrastructura de transport de interes naţional. Se instituie un termen de 15 zile calendaristice de la depunerea solicitării pentru eliberarea certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire şi 10 zile calendaristice pentru emiterea avizelor solicitate prin certificatele de urbanism. Dacă documentaţia depusă nu este completă, aceste entităţi pot face observaţii doar o singură dată. Ulterior măsurilor pe care beneficiarul le ia conform cerinţelor din document, autorităţile respective nu mai pot emite alte solicitări. Dacă autorităţile nu emit în termenele amintite avizele, autorizaţiile, se consideră documentaţia depusă conformă şi completă, iar autorităţile sunt obligate să emită autorizaţiile în termen de 5 zile. Dacă nici acest termen nu este respectat se va considera că documentele respective au fost emise tacit”, a mai spus Sorin Grindeanu.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Firea: Peste 1,3 milioane de copii sunt afectaţi de sărăcie sau excluziune socială în România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe