Nouă elevi din Constanţa au câştigat o competiţie a NASA, după ce au stabilit o aşezare pe Venus

Nouă elevi de la trei licee din Constanţa au câştigat o competiţie organizată de NASA, în Florida, Statele Unite, unde au participat şi elevi din China, SUA şi India. Competitorii au fost puşi să stabilească o aşezare permanentă de mici dimensiuni pe Venus.

859 afișări
Imaginea articolului Nouă elevi din Constanţa au câştigat o competiţie a NASA, după ce au stabilit o aşezare pe Venus

Nouă elevi din Constanţa au câştigat o competiţie a NASA, după ce au stabilit o aşezare pe Venus

La concursul de design ştiinţific 24th Annual International Space Settlement Design Competition, de la Kennedy Space Center din Florida, Statele Unite, au participat 240 de concurenţi din ţări de pe toate continentele.

Din Constanţa au mers nouă elevi, câte unul de Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” (Mellis Ali) şi Liceul Teoretic Traian (Oana Diaconescu), iar restul, la fel ca şi coordonatorul lor, profesorul Ion Băraru, provenind de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”(Cristian-Ionuţ Butoi, Andrei-Antonio Carapcea, Ioan-Daniel Crăciun, Alexandra-Florina Iamandii, Mihnea-Vlad Moga, Larina-Georgiana Olteanu şi Andrei-Sebastian Rotaru).

Participanţii au fost grupaţi în echipe multinaţionale denumite „companii” şi au concurat ca şi când ar fi fost o situaţie reală în industria aerospaţială, în care o firmă câştigă un anumit contract.

Elevii români au făcut parte din „compania” Grumbo Aerospace şi au câştigat competiţia alături de elevi de la Beijing National Day School (Beijing, China), Durango High School ( Durango, Colorado, SUA), Johnson Space Center #2 ( Combined Schools, SUA), Shriram School (Arvali, India) şi Raisbeck Aviation High School (Seattle, SUA).

„Solicitările la acest concurs sunt de diferite feluri. În primul rând, elevi participă direct la elaborarea designului ştiinţific al unei aşezări umane, preconizată a fi construită în spaţiul cosmic. Există multe puncte de interes pentru omenire, în cazul acesta pentru NASA, în care doresc să implanteze colonii locuite de oameni. Anul acesta ne-a revenit ca sarcină să realizăm proiectul unei aşezări umane pe planeta Venus, care este foarte neprimitoare şi condiţiile de acolo au impus elaborarea unor considerente ştiinţifice din partea elevilor de foarte mare calitate”, a declarat profesorul Ion Băraru.

Băraru a mai spus că a doua provocare a fost că desfăşurat în decurs de 2-3 zile concursul i-a pus pe elevi în situaţia de a lucra zi şi noapte.

„De asemenea, o altă provocare este că tematica abordată este soluţionată de un grup de elevi din mai multe ţări. În acest an au participat în forma a patru companii industriale elevi din mai multe ţări de pe toate continentele, fiecare companie având un număr de 60 de elevi. Elevii noştri au fost parteneri cu americani din Colorado, americani din Seattle, indieni, chinezi”, a mai spus profesorul coordonator.

Acesta a fost completat de unul dintre elevii premiaţi, Andrei Rotaru, care a explicat în ce a constat dificultatea proiectului realizat împreună cu colegii săi.

„Planeta Venus este una destul de dificilă, având în vedere că presiunea de la suprafaţa planetei este cam aceeaşi cu cea de la 900 de metri adâncime în mare de exemplu, temperatura, la fel, e puţin cam neobişnuită pentru ceea ce experimentăm noi pe Pământ, adică 462 de grade Celsius, atmosfera este destul de densă şi e formată din 96,5 dioxid de carbon, 3,5 la sută azot şi restul acid sulfuric combinat cu vapori de apă. Proprietăţile chimice şi fizice sunt aproximativ aceleaşi cu ale Planetei Pământ. (…) Trebuia să stabilim o aşezare permanentă de mici dimensiuni. Cei de la concurs ne-au dat un fel de metal care încă nu există descoperit pe Pământ, care rezistă la condiţiile de acolo, dar există pe Mercur. Acela va fi folosit la construirea exteriorului şi apoi prima dată construim baza, apoi încet, încet dezvoltăm o industrie ca să ne putem susţine baza şi începem cu Terraformarea după ce dezvoltăm toată aceasta”, a povestit Andrei.

Elevii constănţeni se pot deja considera experţi în concursurile organizate de NASA, până în prezent participând peste 700 de liceeni, care s-au întors cu zeci de premii, iar ultimul rezultat se înscrie în lista efectelor preocupărilor pentru implementarea strategiei educaţionale STEM, pe care profesorul Băraru o promovează de mai mulţi ani.

„Cred că avem vreo 70 de premii la NASA şi elevi participanţi şi câştigători vreo 700. Lucrurile sunt din ce în ce mai dificile pentru că din momentul în care am început să participăm, exigenţele au crescut, partea ştiinţifică a devenit foarte importantă, astfel încât alura concursurilor de design este foarte ridicată în acest moment. (…) Complexitatea acestui concurs este deosebită pentru că abordează strategia STEM educaţională, adică ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică, bineînţeles se introduce şi termenul de artă”, a mai declarat profesorul Ion Băraru.

Concursul de design ştiinţific 24th Annual International Space Settlement Design Competition s-a desfăşurat la Kennedy Space Center din Florida, Statele Unite, în perioada a avut loc în perioada 28 - 31 iulie.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici