- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.06.2014, 14:46)
- Alexandru Moise
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta: Angajatul nu este sclav pe plantaţie, dar nici sindicatul nu este patronul, ca la Metrorex
Angajatul nu trebuie să fie "sclav pe plantaţie", dar nici sindicatul nu trebuie să ajungă patronul companiei, aşa cum se întâmplă la Metrorex, unde liderul sindical Ion Rădoi este şef de 20 de ani şi face grevă în faţa Guvernului sau opreşte metroul în caz de reformă, a declarat premierul Ponta.
585 afișări
Victor Ponta (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax Foto)
Premierul a vorbit pe această temă în cadrul unui forum economic, într-un context în care s-a referit la necesitatea modificării legislaţiei muncii.
"În ceea ce priveşte legislaţia muncii, aici există în continuare multe nemulţumiri din zona sindicală că nu revenim la ceea ce a fost ideea că avem contracte colective de ramură. Mesajul din zona economică este că o legislaţie a muncii prea rigidă va avea efecte negative asupra a ceea ce înseamnă investiţii şi creare de locuri de muncă. Cred sincer că nu putem să trăim în momentul în care angajatul este un sclav pe plantaţie, dar nici nu mai putem să trăim, dacă vrem să fim competitivi, în zona în care patronul oricărei companii este sindicatul"", a spus Ponta.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Arta cere sacrificii. Anne Hathaway recunoaște că a fost nevoită să sărute 10 bărbați la un casting pentru a testa chimia dintre parteneri
-
Adrian Sârbu: Creşterea PIB înseamnă creşterea bogăţiei tale. În România există oportunităţi. Fii vesel, pentru că economia creşte şi bazată pe nivelul tău de bună dispoziţie şi de gândire pozitivă
-
Compania coreeană Hanwha vrea să înfiinţeze în România un hub industrial pentru Europa
-
Britanicii cer ca ţinta NATO pentru cheltuieli să crească din cauza lumii mai periculoase
El a prezentat ca exemplu în acest sens situaţia de la compania Metrorex.
"Am o situaţie pe care trebuie s-o rezolv. Vreau să se ştie că Metroul din Bucureşti e al sindicatului, al domnului Rădoi, nu e al statului român, nu e al Ministerului Transporturilor, nu e al nimănui, el este şef acolo de 20 de ani şi, cum vrem să facem o reformă acolo, ne face o grevă în faţă la Guvern sau opreşte metroul", a spus şeful Executivului.
Ponta a subliniat faptul că la Metrorex este un "caz extrem", deoarece, altfel, dialogul social dintre Guvern, sindicate şi patronate are loc în mod constant.
"Negociem şi cu patronatele, şi cu sindicatele să găsim o cale modernă şi flexibilă de legislaţie a muncii", a mai spus prim-ministrul.
Compania Metrorex va funcţiona pe pierderi şi în acest an, bugetul estimat pentru 2014 şi aprobat, miercuri, de Guvern indicând un rezultat negativ de peste 66,5 milioane lei (15,1 milioane euro).
Astfel, bugetul pe 2014 al Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" include venituri totale estimate la 604.388,71 mii lei şi cheltuieli totale de 670.910,23 mii lei.
Bugetul a fost aprobat, mirecuri, de Guvern prin hotărâre.
Iniţial, în proiectul de buget, elaborat la începutul anului, Metrorex estima că va înregistra o pierdere brută de 123,19 milioane lei în acest an, la venituri de 654,4 milioane lei şi cheltuieli de 777,6 milioane lei.
Sindicaliştii de la metrou au pichetat, în urmă cu o săptămână, sediul Guvernului, cerând, printre altele, acordarea unei creşteri salariale direct proporţionale cu rata inflaţiei, ţinând cont de faptul că fondul de salarii Metrorex nu a mai crescut de peste cinci ani, iar salariaţii au renunţat de bunăvoie la unele facilităţi financiare prevăzute în contractul de muncă, dând astfel dovadă de "înţelegere" faţă de Guvern şi faţă de criza financiară prin care s-a trecut.
Premierul Victor Ponta a declarat atunci că liderul sindical Rădoi a fost "proprietar de facto" la Metrorex mulţi ani, iar compania a funcţionat doar cu pierderi, dar că Metrorex trebuie să fie condusă de Guvern, nu de sindicate, iar scopul să fie reducerea pierderilor.
Un proiect de ordin al ministrului Transporturilor din octombrie prevedea scumpirea tarifelor pentru călătoria cu metroul cu 25%-33%, creşterea nefiind însă pusă în practică până în prezent.
Citește pe alephnews.ro: Mark Zuckerberg a dezvăluit motivul pentru care poartă un nou colier. Ce valoare sentimentală are pentru CEO-ul Meta
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Un american era pe cale să-și piardă un braț din cauza unui aligator: „Am știut că voi muri chiar atunci”
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Omul cu Tourette” a DIVORȚAT în secret! Motivul jenant pentru care Andrei Ungureanu și soția lui s-au despărțit
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe