Portalul eRomânia 2, cu date despre localităţi, va fi lansat în martie, cu întârziere de câţiva ani

Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI) va lansa, cu o întârziere de câţiva ani, un portal care va conţine informaţii despre toate localităţile din România, acesta urmând să fie accesibil de luni şi să se afle, până la 31 martie 2014, în faza de testare în mediu real.

653 afișări
Imaginea articolului Portalul eRomânia 2, cu date despre localităţi, va fi lansat în martie, cu întârziere de câţiva ani

Portalul eRomânia 2, cu date despre localităţi, va fi lansat în martie, cu întârziere de câţiva ani (Imagine: Mediafax Foto)

Proiectul eRomânia 2 a fost realizat de Omnilogic în baza unui contract încheiat în 2010, în valoare de 52,1 milioane de lei (TVA inclusă), sumă acoperită din fondurile statului.

În 2010 şi 2011, MSI a achitat către Omnilogic, conform contractului, tranşe egale de câte 17,4 milioane de lei. Anul trecut, ministerul a plătit 2,6 milioane de lei, iar până la finele acestui an va fi achitată suma de 3,5 milioane de lei.

"Până în prezent, în 2013 nu au fost efectuată nicio plată, urmând ca suma de 3.526.000 lei (TVA inclusă) lei să se achite până la sfârşitul acestui an, numai în cazul în care lansarea aplicaţiei se va face în condiţii optime din punct de vedere tehnic, iar penalităţile în valoare de 528.086,86 lei datorate de către Omnilogic pentru nerealizarea aplicaţiei la termen şi aferente anului 2013, achitate. În total, incluzând suma aferentă anului 2013, furnizorul Omnilogic va plăti penalităţi de 1.625.657, 52 lei", potrivit unui comunicat al MSI.

Ultima tranşă, de 11,2 milioane de lei, va fi achitată anul viitor.

Directorul general al Omnilogic, Gabriel Marin, prezent la conferinţa de prezentare a portalului, a spus că subcontractanţii Omnilogic au fost IMB România şi Asseco SEE România.

"De-a lungul timpului, proiectul eRomânia 2 a avut 14 de comisii de recepţie. Omnilogic a finalizat acest proiect în decembrie 2010. Întârzierea proiectului s-a datorat unei lipsei de viziune la nivelul Ministerului pentru Societatea Informaţională. Tot ce s-a realizat din decembrie 2010 şi până în acest moment s-a făcut pe banii Omnilogic. Practic, am refăcut proiectul din nou", a spus Marin.

El a evitat să dea mai multe detalii despre pierderile provocate Omnilogic de eRomânia 2 sau costurile finale ale proiectului.

Denumit eRomânia 2, portalul va fi promovat sub denumirea e-România – Portalul Democraţiei Participative şi va putea fi accesibil online la adresa web www.portaleromania.ro începând din seara zilei de luni, urmând ca în scurt timp să fie disponibil şi la adresa web www.romania.eu.

"Faza de testare în mediu real va dura până la data de 31 martie 2014 si este menită a aduna feedback-uri din partea administraţiei publice, a cetăţenilor şi a mass-media asupra funcţionalităţilor actuale, a potenţialelor dezvoltări ulterioare şi asupra instruirii necesare pentru instituţiile care vor dori să folosească funcţionalităţile oferite de portal", potrivit MSI.

Accesul cetăţenilor şi al administraţiei publice va fi posibil securizat, atât după înrolarea în portal cu user şi parolă, cât şi fără autentificare.

Informaţiile despre cele 3.188 localităţi includ peste 24.000 de fotografii, 150.000 de articole şi peste 60.000 de pagini de text, puse la dispoziţie de Omnilogic, din surse proprii şi surse deschise.

Potrivit reprezentanţilor MSI, informaţiile despre localităţi vor putea fi actualizate şi diversificate în viitor direct de către autorităţile publice şi comunităţile locale, pentru a reflecta specificitatea zonei geografice şi activităţile proprii, şi care vor fi responsabile pentru conţinut după momentul lansării.

Portalul eRomânia 2 include o platformă de comunicare bidirecţională între administraţia publică şi cetăţeni, denumită Forumul Democraţiei Participative.

"Astfel, instituţiile publice vor avea posibilitatea de a propune şi genera teme de dezbatere, orice cetăţean înregistrat în site având posibiltatea de a răspunde la oricare temă lansată, de a emite opinii şi idei, precum şi de a-şi exprima acordul sau dezacordul cu iniţiativa. Instituţia care a lansat tema va avea posibilitatea de a cuantifica şi de a evalua reacţiile primite prin intermediul unui agregator de date", a declarat Adrian Kalapis, secretarul general al MSI.

El a adăugat că Forumul Democraţiei Participative este destinat dezbaterilor publice pe teme cu subiecte legate de domeniile funcţionale ale portalului eRomânia 2, şi anume Administraţie, Comunitate, Economie, Educaţie şi Cultură, Sănătate şi Protecţie, Turism şi Timp Liber.

Motorul de căutare al portalului permite utilizatorilor înregistraţi posibilitatea de a efectua căutări particularizate în funcţie de profilul propriu.

Kalapis a precizat că MSI a cerut în acest an o evaluare a contractului şi proiectului, din punct de vedere tehnic, economic şi juridic, raportul fiind realizat de compania de audit şi consultanţă Deloitte.

"În urma auditului extern au fost constatate 109 disfuncţionalităţi, remediate până la sfârşitul lunii septembrie 2013 de către Omnilogic. Odată cu finalizarea acestui demers, comisia de recepţie a proiectului eRomânia 2 a decis continuarea cooperării cu Deloitte în calitate de manager de proiect pentru buna finalizare a aplicaţiei", a spus Kalapis.

De la începutul lunii octombrie, comisia de pregătire a recepţiei proiectului a solicitat realizarea de teste de securitate, testarea tuturor echipamentelor şi a funcţionalităţilor aplicaţiei, care au fost finalizate în data de 18 decembrie, cu avizul auditorului extern.

Platforma e-România conţine, suplimentar faţă de prevederile contractuale, interfeţe de conectare la bazele de date aparţinând administraţiei publice, acestea putând să fie dezvoltate în viitor în servicii electronice publice pentru cetăţeni, în colaborare cu instituţiile abilitate, mai arată MSI.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici