REPORTAJ: Prinderea unui câine în Capitală costă cu 43 de lei mai mult prin firme decât prin ASPA

ASPA dă cu 43 de lei mai mult pentru fiecare câine prins de cele trei firme care trebuie să strângă maidanezii din Capitală decât dacă i-ar fi adunat cu angajaţii instituţiei, pentru 10.000 de câini urmând să fie plătite peste două milioane de lei, faţă de aproximativ 1,7 milioane de lei.

1351 afișări
Imaginea articolului REPORTAJ: Prinderea unui câine în Capitală costă cu 43 de lei mai mult prin firme decât prin ASPA

REPORTAJ: Prinderea unui câine în Capitală costă cu 43 de lei mai mult prin firme decât prin ASPA (Imagine: Razvan Lupica/Mediafax Foto)

Cele trei firme care au semnat recent contracte cu Autoritatea pentru Supravegherea şi Protecţia Animalelor ca să ridice câinii maidanezi de pe străzile Capitalei - Elen Basic Business, Best Marketing şi Terra Marique - primesc pentru fiecare maidanez prins câte 219 lei.

Autoritatea are pentru prinderea unui câine un buget de 176 de lei, care include benzina, salariul şi taxele aferente pentru plata angajaţilor, de la şofer până la medicul veterinar al fiecărei echipe de prinzători, precum şi alte costuri de amortizare pentru maşini, ustensilele de prindere şi cuşti.

"Costul intern al activităţii de prindere a unui câine de către angajaţii autorităţii este de 176 de lei, şi aici vorbim de toate costurile, atât cele directe, ca de exemplu benzina, salariul şi taxele aferente pentru plata angajaţilor care participă la acţiune, de la şofer până la medicul veterinar al fiecărei echipe de prinzători, dar şi de alte costuri de amortizare pentru maşinii, ustensilele de prindere, cuşti, toate mijloacele fixe şi alte asemenea. Dacă ne referim la costul substanţei pentru tranchilizarea animalului, într-adevăr, acela costă puţin, undeva la cinci lei pentru fiecare câine, însă prinderea unui animal şi aducerea sa în adăpost nu constă doar în tranchilizare şi urcarea în maşină", spune Răzvan Băncescu, coordonatorul de proiect la ASPA.

La licitaţia organizată de ASPA pentru suplimentarea echipelor de hingheri s-au prezentat, iniţial, şapte firme, respectiv Radius Vet SRL, Pet Stuff Univers SRL, Elen Basic Business SRL, Turbo Pet Mobil SRL, Puppy Vet SRL, Best Marketing SRL şi Terra Marique SRL.

În urma evaluărilor s-a constatat că SC Puppy Vet SRL nu a respectat cerinţele prevăzute în documentaţia privind încheierea acordului cadru, iar societăţile Turbo Pet Mobil, Pet Stuff Univers SRL şi Radius Vet s-au retras. În final, au semnat contractele cu ASPA firmele Elen Basic Business, Best Marketing şi Terra Marique.

Autoritatea, care este subordonată municipalităţii bucureştene, le va plăti celor trei firme câte 219 lei pentru prinderea unui câine, preţul fiind stabilit în urma procedurii de licitaţie.

ASPA spune că a luat în considerare "preţul cel mai scăzut", în condiţiile în care, în cadrul instituţiei, prinderea unui câine de către angajaţii instituţiei costă pentru un animal 176 de lei.

După implicarea celor trei firme în activitatea de prindere a câinilor, numărul hingherilor a crescut de la opt, cât avea ASPA iniţial, la 32. Câinii sunt duşi în adăposturi cu 11 maşini, dintre care opt sunt puse la dispoziţie de cele trei firme.

Toate maşinile care aparţin celor trei firme sunt la dispoziţia autorităţii 24 de ore din 24, neputând fi folosite la alte activităţi, susţine Băncescu.

"Acum, în aceste zile, avem activitate intensă de prindere a câinilor fără stăpân şi maşinile lucrează la capacitate maximă, însă vor fi şi zile în care, din cauza condiţiilor meteo, maşinile nu vor putea fi utilizate. Costurile, probabil, au fost gândite de reprezentanţii societăţilor comerciale astfel încât să includă şi zilele în care acestea stau în bază şi să nu uităm că angajaţii societăţilor comerciale nu au un salariu de circa 800 de lei, aşa cum are un angajat al instituţiei noastre", spune Băncescu.

Contractele cu cele trei firme au fost încheiate pe o perioadă de doi ani, pentru capturarea şi transportul câinilor maidanezi din Capitală. Acestea trebuie să folosească "metode de capturare şi transport minim traumatizante". În timpul timpul transportului, firmele sunt responsabile de starea câinilor.

Maşinile cu care sunt transportaţi câinii ridicaţi de pe străzi trebuie să ofere "siguranţă, securitate, protecţie împotriva intemperiilor naturii şi aerisire adecvată", fiecare câine urmând să aibă o cuşcă separată. De asemenea, maşinile puse la dispoziţie de cele trei firme trebuie să fie curate şi vizibil marcate cu denumirea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân şi să fie folosite exclusiv activităţilor pentru care au fost angajate de ASPA.

Băncescu spune că maşinile puse la dispoziţie de cele trei firme respectă condiţiile prevăzute de legislaţie în ce priveşte transportul animalelor, societăţile care s-au prezentat la licitaţie cu maşini necorespunzătoare acestui serviciu fiind descalificate.

Fiecare maşină trebuie să aibă instrumente de prindere, scară, cuşti metalice sau din fibră de sticlă, trusă de prim ajutor, dar şi sistem de localizare GPS, iar şoferii trebuie să fie instruiţi să acorde ajutor câinilor bolnavi şi răniţi.

În documentele completate de reprezentanţii legali ai firmelor care au participat la licitaţie, aceştia au declarat pe propria răspundere că în ultimii cinci ani nu au avut condamnări prin hotărâri definitivă pentru corupţie, fraudă sau spălare de bani, precum şi că societăţile nu sunt în faliment ori lichidare.

Cele trei firme care au participat la licitaţie au ca obiecte principale de activitate servicii anexe pentru transporturi terestre sau consultanţă pentru afaceri şi management, dar şi activităţi de asistenţă stomatologică sau intermedieri în comerţul cu mobilă, articole de menaj şi de fierărie, iar una dintre ele a înregistrat pierderi în 2012, potrivit datelor comunicate de acestea autorităţilor financiare.

Coordonatorul de proiect de la ASPA susţine că cele trei firme au respectat condiţiile cerute în invitaţia de participare la licitaţie, având obiectele de activitate necesare pentru astfel de servicii.

"Două dintre aceste firme au în obiectul de activitate servicii anexe pentru transporturi terestre, iar cea de-a treia are în obiectul de activitate servicii veterinare", susţine Băncescu.

Niciun reprezentant al firmelor care au participat la licitaţie nu a putut fi contactat la numerele de telefon menţionate în documentele înregistrate la Registrului Comerţului, la acestea răspunzând persoane care au spus că nu au legătură cu aceste societăţi comerciale.

SC Best Marketing SRL a fost înfiinţată în 2004, are ca obiect principal de activitate servicii anexe pentru transporturi terestre, iar asociatul şi administratorul firmei este Corina-Georgiana Vlădău, conform datele de la Registrul Comerţului.

Din informaţiile privind activitatea în 2012, SC Best Marketing SRL a avut un număr mediu de cinci salariaţi şi a înregistrat anul trecut pierderi de 53.400 de lei, având datorii de 39.656 de lei. În document sunt trecute, la tipul de activitate, conform clasificării CAEN, activităţi de asistenţă stomatologică.

SC Terra Marique SRL a fost înregistrată la Registrul Comerţului în 2005, având ca obiect principal de activitate activităţi de servicii anexe pentru transporturi terestre. Asociaţii firmei sunt Iuliana Răducanu şi Florin-Bogdan Răducanu, acesta fiind şi administrator.

Firma a notat, în declaraţiile transmise privind activitatea din 2012, că are datorii de 13.107 lei şi şi profit de 41.154 de lei. Firma a anunţat un număr mediu de doi salariaţi şi activităţi conform clasificării CAEN de intermedieri în comerţul cu mobilă, articole de menaj şi de fierărie.

Societatea Elen Basic Business SRL a fost înregistrată la Registrul Comerţului în iulie 2012, are ca obiect principal de activitate consultanţă pentru afaceri şi management. Asociatul unic al firmei este Elena Mihălcioiu, iar administratorul este George Adrian Bucur. În declaraţiile privind activitatea din 2012, societatea a menţionat că are datorii de 4.727 de lei şi profit de peste 90.000 de lei.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici