- Home
- Politic
- Alegeri locale 2012
- Economic
- Social
- Sport
- Externe
- Cultură-Media
- Life-Inedit
- Ştiinţă-Sănătate
- Revista presei
Curry-ul poate distruge celulele canceroase
O substanţă din condimentul curry, curcuminul, despre care s-a demonstrat deja că poate ajuta la tratarea artritei şi chiar a demenţei, poate distruge celulele canceroase, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici, publicat British Journal of Cancer, informează bbc.co.uk.
Ingredientul cheie al acestui condiment, care ajută şi la prevenirea unor boli precum Alzheimer sau demenţa, este curcuminul, un component al turmenicului. Turmenicul este extras din rădăcina plantei Curcuma longa, din aceeaşi familie cu ghimbirul, care poate fi găsită în stare sălbatică în munţii Himalaya.
Mirodenia este utilizată la prepararea multor feluri de mâncare indiană şi ca agent colorant în mâncărurile vestice. Curcuminul are efecte antioxidante, anti-inflamatorii şi anticancerigene, conform unor studii realizate anterior, dar cercetătorii încă mai studiază calităţile acestui pigment.
În urma unor noi teste efectuate de o echipă de cercetători de la Cork Cancer Research Centre, s-a demonstrat că substanţa poate distruge celulele canceroase cultivate în laborator, încă din primele 24 de ore de la administrare. Mai precis, celulele au început să se autodigere după ce curcuminul a declanşat un semnal de autodistrugere a acestora.
Specialiştii sunt de părere că descoperirea poate fi un pas înainte în conceperea unor noi tratamente anticancer mai eficace, în special împotriva cancerului esofagian.
Rata cazurilor de cancer esofagian a crescut cu peste 50% din anii '70 şi până în prezent, iar acest lucru pare a fi asociat cu creşterea ratei obezităţii, a consumului de alcool, dar şi a numărului de cazuri de boală de reflux gastroesofagian, astfel încât noua descoperire este foarte importantă pentru prevenirea maladiei.
Anual, numai în Marea Britanie, circa 7.800 de persoane sunt diagnosticare cu cancer esofagian. Boala se numără printre cele şase cele mai comune cancere letale şi este la originea a circa 5% din decesele provocate de cancer în Marea Britanie.
-
La clasele pregătitoare nu vor preda cadre didactice debutante
Social ieri, 22:05
Ministerul Educaţiei anunţă că la clasele pregătitoare, care vor funcţiona, în premieră, din anul şcolar 2012-2013, nu vor preda cadre didactice debutante, acoperirea necesarului de dascăli urmând să fie realizată prin transferuri şi detaşări. citeşte tot
-
Boc: Nu cred în nimic din ce promite Ponta cu privire la supraimpozitarea veniturilor
Politic ieri, 21:16
Preşedintele PDL, Emil Boc, a declarat, marţi, că nu crede nimic din ce anunţă premierul Victor Ponta cu privire la măsurile de supraimpozitare a veniturilor peste 4.500 de lei, precizând că Guvernul USL realizează un singur lucru, ia "cireaşa de pe tort". citeşte tot





Nu exista comentarii