STUDIU: Big data, o povară pentru manageri: avantajul competitiv pierdut pentru că au fost prea lenţi, decizii strategice bazate pe informaţii eronate

Big data, supraîncărcarea informaţională, poate deveni o povară pentru managerii din multe organizaţii, întrucât aceştia nu sunt capabili să extragă şi să analizeze informaţii relevante.

886 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Big data, o povară pentru manageri: avantajul competitiv pierdut pentru că au fost prea lenţi, decizii strategice bazate pe informaţii eronate

STUDIU: Big data, o povară pentru manageri: decizii strategice bazate pe informaţii eronate, avantajul competitiv pierdut pentru că au fost prea lenţi (Imagine: Shutterstock)

În aceste condiţii 80% dintre respondenţii unui studiu derulat în rândul managerilor de top din 16 ţări admit că au luat decizii strategice pornind de la informaţii eronate, iar aproape o treime dintre respondenţi afirmă că cel mai mare obstacol în calea eficientizării procesului decizional îl reprezintă birocraţia organizaţională.

72% dintre organizaţii admit că au avut cel puţin o iniţiativă strategică eşuată pe fondul erorilor din procesul decizional, în ultimii trei ani, potrivit unui studiu realizat de Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) şi American Institute of Certified Public Accountants (AICPA). Supraîncărcarea informaţională, birocraţia excesivă, lipsa încrederii şi stimulentele nealiniate cu obiectivele de business au fost menţionate ca factori catre contribuie la greşeli în procesul decizional de către companii din toată lumea.

Raportul “Joining the dots: decision making for a new era” s-a adresat top managerilor din organizaţii mari din 16 ţări şi a relevat nu doar că aceştia admit că au făcut greşeli în procesul decizional, ci şi că au luat decizii strategice pornind de la informaţii eronate (80%), precum şi că organizaţia pe care o conduc a pierdut un avantaj competitiv pentru că au fost lenţi în a lua decizii (42%). În mod surprinzător, doar 28% dintre respondenţi sunt de părere că organizaţia este capabilă să le asigure liderilor cu experienţă oportunitatea de a învăţa din rezultatele deciziilor luate.

Printre principalele cauze ale deciziilor de slabă calitate identificate se numără supraîncărcarea informaţională: 36% dintre respondenţi afirmă că organizaţia lor nu face faţă surplusului informaţional, iar 32% afirmă că big data a înrăutăţit situaţia. Doar 37% consideră că big data le-a fost utilă. În rândul celor mai performante organizaţii, 86% dintre respondenţi evaluează deja informaţia managerială de care au nevoie pentru a se concentra pe modalităţi de creştere a valorii modelului de afaceri.

O altă cauză este birocraţia: aproape o treime dintre respondenţi au indicat că problemele de coordonare cauzate de birocraţie sunt cel mai mare obstacol în calea eficientizării procesului decizional.

Urmează capitolul încredere şi colaborare: 43% dintre participanţii la studiu afirmă că nivelul de încredere între executivii din cadrul organizaţiei lor necesită îmbunătăţiri, în timp ce 57% au fost de părere că o colaborare mai activă este necesară pentru îmbunătăţirea procesului decizional. Aproape două treimi (65%) au afirmat că este nevoie de o creştere a nivelului de încredere între lideri şi angajaţi, per ansamblu.

În cele din urmă, structura stimulentelor: 61% dintre lideri admit că structura stimulentelor oferite de organizaţia lor nu încurajează luarea deciziilor corecte pentru obţinerea de valoare pe termen scurt, mediu şi lung.

“Rezultatele acestui studiu pot genera îngrijorări semnificative, având în vedere că deciziile greşite duc la probleme în afaceri. Organizaţiile trebuie să trateze procesul decizional ca un element vital într-o afacere, care trebuie derulat cu profesionalism şi îmbunătăţit continuu. Mai mult decât atât, liderii trebuie să înceapă să gândească într-un mod integrat. Aceasta presupune o cunoaştere clară şi bine definită a modelului de afaceri şi alinierea deciziilor în funcţie de acest model, colectarea şi analizarea rapidă a tuturor informaţiilor relevante din toate zonele afacerii şi concentrarea pe indicatorii de performanţă esenţiali, mai degrabă decât pe instinct sau zvonuri”, spune Krzysztof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE.

Barry Melancon, CPA, CGMA, Preşedinte şi CEO AICP, a afirmat: "Suntem în era big data, iar percepţia comună pare să fie <mai mult este mai bine>. Studiul nostru arată, însă, că big data devine o povară pentru cei responsabili de procesul decizional, în multe organizaţii, întrucât nu sunt capabili să extragă şi să analizeze informaţii relevante. Având o înţelegere profundă a modalităţilor de creştere a unei afaceri, atât din punct de vedere financiar, cât şi non-financiar, funcţia de contabilitate financiară joacă un rol critic în conectarea persoanelor potrivite cu informaţia potrivită pentru a obţine avantajul competitiv".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici