Utilizatorii de iPhone nu vor mai fi obligaţi să descarce aplicaţii doar din App Store. O nouă lege a Uniunii Europene ar putea schimba regulile pentru giganţii tehnologiei

  • În UE vor intra în vigoare noi norme menite să limiteze dominaţia marilor companii de tehnologie.
  • În conformitate cu Legea privind pieţele digitale (DMA), giganţii din domeniul tehnologiei, precum Google şi Apple, ar putea fi obligaţi să îşi deschidă serviciile şi platformele către alte firme şi dezvoltatori.
  • De exemplu, aplicaţiile de mesagerie ar putea fi obligate să colaboreze cu aplicaţii concurente mai mici.
  • Legislaţia nu se va aplica în Regatul Unit din cauza Brexitului.
  • Noile norme sunt menite să limiteze dominaţia marilor companii.
629 afișări
Imaginea articolului Utilizatorii de iPhone nu vor mai fi obligaţi să descarce aplicaţii doar din App Store. O nouă lege a Uniunii Europene ar putea schimba regulile pentru giganţii tehnologiei

Utilizatorii de iPhone nu vor mai fi obligaţi să descarce aplicaţii doar din App Store. O nouă lege a Uniunii Europene ar putea schimba regulile pentru giganţii tehnologiei

În Uniunea Europeană, legea va schimba regulile pentru companiile de mari dimensiuni şi influenţă, aşa-numitele firme gatekeeper.
 
Însă unele dintre firmele mai mari şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la impactul potenţial al DMA asupra securităţii şi inovării.
 
În temeiul DMA, aplicaţiile de mesagerie mai mici vor putea să le ceară gatekeeperilor tehnologici să le permită utilizatorilor lor să trimită şi să primească mesaje prin intermediul platformei firmei mai mari.
 
Cu toate acestea, firmele mari nu vor fi obligate să facă imediat interoperabile funcţiile mai avansate. Conform planurilor, apelurile audio şi video între doi utilizatori individuali sau grupuri de utilizatori finali de pe platforme diferite nu vor avea loc timp de patru ani.
 
De asemenea, este posibil ca firmele mari să fie obligate să le permită utilizatorilor lor să aleagă diferite magazine de aplicaţii.
 
Într-un interviu acordat site-ului de ştiri tehnologice Wired, Gerard de Graaf, un oficial UE, a dat exemplul unui utilizator de iPhone, care ar trebui "să poată acum să descarce aplicaţii nu doar din App Store, ci şi din alte magazine de aplicaţii sau de pe internet", potrivit BBC.
 
De asemenea, Comisia Europeană a publicat un videoclip în care explică scopul actului.

Rolul noii legi

BEUC, care reprezintă numeroase organizaţii europene ale consumatorilor, a numit actul "o lege de referinţă pentru transformarea digitală a UE".
 
Această legislaţie va reechilibra pieţele digitale, va spori posibilităţile de alegere ale consumatorilor şi va pune capăt multora dintre cele mai proaste practici la care s-au dedat marile companii de tehnologie de-a lungul anilor", a declarat aceasta.
 
Acesta a dat două exemple de schimbări în cadrul DMA:
  • Google ar putea fi obligat să nu-şi promoveze propriile servicii locale, de călătorie sau de locuri de muncă în detrimentul celor ale rivalilor în rezultatele căutărilor.
  • Apple ar putea să nu mai poată obliga utilizatorii să folosească serviciul său de plată pentru achiziţiile de aplicaţii.
Dar a declarat că este esenţial ca statele membre să ofere Comisiei resursele de care are nevoie pentru a pune în aplicare noul act.
 
DMA intră acum într-o fază de implementare de şase luni şi va începe să se aplice la 2 mai 2023.
 
Margrethe Vestager, comisarul pentru concurenţă, care a propus iniţial legislaţia, a declarat: „Îi invităm pe toţi potenţialii gatekeepers, pe concurenţii lor sau pe organizaţiile de consumatori, să vină şi să discute cu noi despre cum să implementeze cel mai bine DMA”.
Legea nu numeşte anumiţi gatekeepers, comisia urmând să decidă ce companii vor intra în sfera sa de competenţă cel târziu până la 6 septembrie 2023.
 
Dar precizează că gatekeepers vor fi companii care îndeplinesc criterii în ceea ce priveşte dimensiunea financiară şi numărul de utilizatori şi care au o poziţie "înrădăcinată şi durabilă" pe piaţă.
 
Companiile care nu se conformează DMA ar putea fi sancţionate cu amenzi de până la 10% din cifra de afaceri anuală la nivel mondial pentru prima încălcare şi cu până la 20% pentru încălcări repetate ale regulilor.
 
DMA impune o serie de obligaţii firmelor identificate ca fiind "gatekeepers", printre care:
  • permiterea utilizatorilor să instaleze aplicaţii de la terţi sau magazine de aplicaţii,
  • împiedicarea firmelor de a-şi clasifica propriile produse sau servicii mai favorabil decât concurenţii lor,
  • împiedicarea firmelor de a forţa dezvoltatorii de aplicaţii să utilizeze serviciile gatekeeper-ului (cum ar fi sistemele de plată) pentru a apărea în magazinele de aplicaţii ale acestuia,
  • împiedicarea firmelor de a urmări ceea ce fac utilizatorii în afara platformei lor în scopul publicităţii direcţionate, fără a obţine permisiunea utilizatorului.
Apple a declarat anterior că este "îngrijorată de faptul că unele prevederi ale DMA vor crea vulnerabilităţi inutile în materie de confidenţialitate şi securitate pentru utilizatorii noştri".
 
Google a declarat: „Deşi susţinem multe dintre ambiţiile DMA în ceea ce priveşte alegerea consumatorilor şi interoperabilitatea, suntem îngrijoraţi de faptul că unele dintre aceste norme ar putea reduce inovaţia şi posibilităţile de alegere ale europenilor”.
 
Deşi normele se vor aplica numai în UE, o comisie de parlamentari britanici a îndemnat recent guvernul să publice proiectul de lege privind concurenţa, consumatorii şi pieţele digitale, care are ca scop să ofere autorităţilor de reglementare noi instrumente pentru a combate comportamentul anticoncurenţial al marilor firme de tehnologie.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici