"Ancheta iniţială a Comisiei a indicat că fuziunea ridică probleme în domeniul concurenţei pe piaţa intermedierilor şi serviciilor de publicitate online", se arată într-un comunicat al CE.
Comisia are la dispoziţie 90 de zile lucrătoare, până la data de 2 aprilie, pentru a lua o decizie finală referitoare la efectul tranzacţiei propuse asupra concurenţei.
Google, care stochează informaţii referitoare la preocupările clienţilor care navighează pe Internet, doreşte să cumpere DoubleClick pentru a-şi îmbunătăţi capacitatea de a adapta reclamele la activităţile utilizatorilor.
Ambele companii sunt implicate în vânzarea de publicitate online, cu toate că modelele lor de afaceri diferă. Google a propus deja unele modificări, iar termenul limită a fost prelungit până la 13 noiembrie pentru ca aceste propuneri să fie cunoscute de clienţi şi de companiile concurente.
Ca răspuns la îngrijorarea unor terţe părţi, Google s-a angajat în faţa Comisiei Europene să păstreze anumite practici de afaceri ale DoubleClick.
Prelungirea cu 90 de zile a perioadei de analiză a tranzacţiei nu înseamnă neapărat că vor exista noi cereri de modificare a termenilor tranzacţiei.
CE colaborează îndeaproape în acest caz cu Comisia Federală pentru Comerţ din Statele Unite, unde a avut loc o audiere în Congres.