Construcţia podului din fiordul Hardanger, care uneşte localităţile Ullensvang şi Ulvik, scurtând totodată distanţa dintre oraşele Oslo şi Bergen, a fost începută în februarie 2009. El a fost inaugurat pe 19 august 2013.

Cel mai lung pod suspendat din Norvegia este, totodată, cel mai lung pod suspendat care porneşte şi se termină într-un tunel la nivel mondial. În partea de sud a construcţiei există un tunel de 2,5 km, iar la nord un tunel de 7,5 kilometri.
Citeşte şi: Cum se construia un pod în 1936: IMAGINI spectaculoase cu cel mai mare pod de la acea vreme, expuse în premieră

Costul total al proiectului a fost estimat la 300 de milioane de euro, bani care vor fi recuperaţi din taxa de pod şi din economiile făcute prin renunţarea la subvenţionarea transportului cu feribotul.
Citeşte şi: Cel mai ÎNFRICOŞĂTOR pod din lume: „Tuturor le e teamă”. Oamenii plătesc pentru a fi ajutaţi să-l traverseze – FOTO, VIDEO
Acest pod are doua benzi de mers pentru automobile, o pista pentru bicilisti, dar şi un spatiu de trecere pentru pietoni. Circa 2.000 de maşini vor circula zilnic pe acest pod.
