Compania Facebook a admis, potrivit agenţiei AP, că mesaje postate de Agenţia de Cercetare în domeniul Internetului (Internet Research Agency, IRA) au ajuns la aproximativ 126 de milioane de utilizatori. Mesajele au fost difuzate prin circa 80.000 de postări în perioada ianuarie 2015 – august 2017. Prin distribuire, zeci de milioane de oameni au accesat aceste mesaje.
Colin Stretch, consilier juridic general la compania Facebook, intenţionează să prezinte aceste cifre în cursul audierilor în Subcomisia Judiciară a Senatului SUA. Reprezentanţi ai companiilor online Facebook, Twitter şi Google sunt audiaţi în Congresul SUA marţi şi miercuri, în cadrul investigaţiilor privind ingerinţele Rusiei în scrutinul prezidenţial desfăşurat în 2016.
Membri ai Senatului SUA lucrează la un proiect de lege care vizează introducerea unor reglementări speciale privind activităţile platformelor online Facebook, Google şi Twitter, pe fondul suspiciunilor referitoare la ingerinţele Rusiei, informează site-ul Axios.com. Proiectul „Legii reclamelor corecte” a apărut după ce s-a aflat că o structură rusă care se numeşte Agenţia de Cercetare în domeniul Internetului (Internet Research Agency, IRA), care ar avea legături cu Kremlinul, a cumpărat spaţiu publicitar pe platforme de socializare online pentru a influenţa opiniile înaintea scrutinului prezidenţial desfăşurat în Statele Unite în 2016.
Proiectul de lege este elaborat de senatorii democraţi Amy Klobuchar, membru al Comisiei juridice a Senatului SUA, şi de Mark Warner, vicepreşedintele Comisiei pentru informaţii. Iniţiativa este susţinută şi de senatorul republican John McCain. „Rusia a încercat să influenţeze scrutinul prezidenţial din 2016 cumpărând şi plasând publicitate pe platforme online precum Facebook, Twitter şi Google. Conţinutul şi cumpărătorul acestor reclame sunt un mister pentru public din cauza legilor învechite care nu au reuşit să ţină pasul cu tehnologia”, a explicat senatorul Mark Warner. „Legea reclamelor corecte ar împiedica interlocutori străini să influenţeze alegerile prin garantarea faptului că reclamele politice vândute în spaţiul digital respectă aceleaşi reglementări precum cele din televiziune şi radio”, a subliniat Mark Warner.
Potrivit site-ului Axios.com, proiectul prevede modificarea unei legi din anul 2002, introducând reglementări privind reclamele de pe platforme online similare cu cele valabile pentru televiziuni şi radio.
În plus, administratorii platformelor online vor fi obligaţi să deţină date despre cumpărătorii spaţiilor publicitare şi să ia măsuri „pentru a se asigura că indivizi şi entităţi străine nu achiziţionează spaţiu pentru publicitate de tip politic în scopul influenţării electoratului american”.
Potrivit serviciilor secrete americane, preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, a ordonat campania de influenţare a rezultatului scrutinului prezidenţial din SUA în scopul facilitării victoriei lui Donald Trump şi în ambiţia de a submina sistemul liberal-democratic occidental.
Citeşte şi: George Papadopoulos, din echipa de campanie a lui Donald Trump, a avut contacte cu un analist britanic şi cu un cetăţean rus/ Preşedintele SUA susţine că nu îi era apropiat, dar postase o imagine cu el | FOTO
Citeşte şi: Un submarin rus a lansat rachete de croazieră spre poziţii din Siria ale reţelei Stat Islamic
Citeşte şi: Zece militanţi islamişti acuzaţi de terorism, condamnaţi la detenţie pe viaţă în Bahrain
Citeşte şi: Cel puţin trei morţi, 15 răniţi, în urma unui atentat sinucigaş produs în zona diplomatică din Kabul
Citeşte şi: Curtea Constituţională de la Chişinău: Sintagma „limba moldovenească” din Constituţia Republicii Moldova poate fi înlocuită cu „română”
Citeşte şi: Poliţia germană a arestat un sirian de 19 ani, suspectat că pregătea comiterea unui atac terorist
Citeşte şi: Liderul catalan Carles Puigdemont anunţă că nu vrea azil în Belgia. Avocatul său este sceptic că l-ar putea obţine/ UPDATE: Guvernul catalan, mutat la Bruxelles