Adevărul acuză GSP de concurenţă neloială

Adevărul Holding a sesizat Consiliul Concurenţei, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, Clubul Român de Presă şi Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal cu privire la concursul "Meciul pentru 1 milion de euro", organizat de Gazeta Sporturilor.

195 afișări
Imaginea articolului Adevărul acuză GSP de concurenţă neloială

Adevărul acuză GSP de concurenţă neloială

"Adevărul Holding consideră necesar acest demers din cauza similitudinilor evidente dintre concursul ClickMania, organizat de Adevărul Holding prin ziarul Click! şi revista Click! pentru femei, şi concursul «Meciul pentru 1 Milion de euro», iniţiat de trustul Intact în paginile Gazetei Sporturilor", informează un comunicat remis MEDIAFAX.

Astfel, ziarul Click! a demarat în data de 14 ianuarie campania de promovare a celei de-a cincea ediţii a concursului ClickMania, ediţie aniversară, cu premii totale de 1.000.000 euro. Concursul se desfăşoară pe bază de tichete răzuibile, inserate în ziarul Click!, în ghidul Click! TV, în Click! de duminică şi în revista Click! pentru femei. Conform principiilor regulamentului de joc, se asigură şi se garantează oferirea integrală a premiilor totale promise de 1.000.000 euro. Premiile zilnice necâştigate sunt reportate până la câştigarea efectivă a tuturor premiilor.

Conform reprezentanţilor Adevărul Holding, pe 30 ianuarie, Gazeta Sporturilor (GSP) a anunţat începerea concursului "Meciul pentru 1 Milion de euro", titrând pe prima pagină: "Pentru prima oară în presa română, Gazeta pune la bătaie un Mare Premiu de 1 milion de euro şi alte mii de premii în bani! Concursul începe în 13 februarie".

Conform regulamentului concursului organizat de GSP, finalistul concursului va avea de ales unul dintre cele 125 de plicuri identice pregătite de organizatori, 124 dintre acestea urmând să conţină câte un premiu de 3.000 de euro şi unul singur, un premiu de un milion de euro.

Adevărul Holding: GSP face concurenţa neloială

Adevărul Holding acuză GSP de "efectuarea unei publicităţi înşelătoare - prin modul neclar de prezentare a premiilor, care induce în eroare persoanele cărora li se adresează. Participanţilor la concurs li se asigură oferirea unui milion de euro, deşi, în realitate, posibilitatea de a câştiga acest premiu este de 1 la 125; efectuarea unei publicităţi comparative - publicitatea în jurul conceptului de «premiu de 1 milion de euro», efectuată de GSP, utilizează campania realizată de ziarul Click! pentru concursul ClickMania. Astfel, posibilii participanţi sunt induşi în eroare şi orientaţi neloial către concursul «Meciul pentru 1 milion de euro»; nerespectarea practicii privind protecţia consumatorului - Gazeta Sporturilor asigură participanţilor la concurs oferirea unui milion de euro, deşi realitatea este cu totul alta, şi anume că există o posibilitate de 1 din 125 ca acest premiu să fie oferit; şi concurenţa neloială - acţiunile şi concursul derulate de trustul Intact sunt concepute special cu scopul de a diminua impactul concursului ClickMania pe piaţă. GSP se foloseşte de promovarea premiului de «1 milion de euro», mesaj transmis de către Adevărul Holding, pe toate canalele media, încă din data de 14 ianuarie 2009. Astfel, Gazeta Sporturilor foloseşte un concept aproape identic de premiu şi promovare", se arată în comunicatul trustului de presă.

Tolontan refuză să comenteze acuzaţiile

"Nu comentăm. Ar fi stupid să comentăm pe marginea unui concurs cu un mecanism gândit şi garantat de o firmă britanică şi care rulează în zeci de ţări, printre care SUA, Marea Britanie, Canada sau Australia. Vom da în judecată pe cei care au atacat concursul. Pentru afirmaţii asemănătoare, făcute pe vremea când lucrau la Ringier, ei au pierdut un proces cu Gazeta şi au fost obligaţi să publice dezminţirea", a declarat Cătălin Tolontan pentru MEDIAFAX.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici