Barometrul Cultural 2014: Aproximativ 90% dintre români se uită lunar la TV şi 55% citesc un ziar

Aproximativ 90% dintre români se uită lunar la televizor, potrivit Barometrului de Consum Cultural pe 2014, în timp ce 55% dintre participanţii la acest studiu au precizat că citesc un ziar în fiecare lună.

435 afișări
Imaginea articolului Barometrul Cultural 2014: Aproximativ 90% dintre români se uită lunar la TV şi 55% citesc un ziar

Barometrul Cultural 2014: Aproximativ 90% dintre români se uită lunar la TV şi 55% citesc un ziar (Imagine: Publimedia / Shutterstock)

Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC) a lansat, luni, "Barometrul de Consum Cultural 2014", cea mai importantă analiză statistică a sectorului cultural din România.

"Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între global şi local" oferă informaţii despre dinamica valorilor şi practicilor din societatea românească din prezent, despre modul în care populaţia se raportează la sectorul cultural, devenind un instrument esenţial în dezvoltarea strategiilor locale şi regionale.

Un procent de 55% dintre respondenţii care au participat la acest studiu au declarat că citesc lunar ziare. Cei care aleg să citească cel mai des reviste sunt tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani, care lecturează lunar o astfel de publicaţie (37%) şi tot aceştia citesc ziare lunar (33%).

Aceste rezultate arată că ziarele şi revistele fac parte din preferinţele  oamenilor atunci când vor să fie la curent cu ultimele noutăţi, fie că le citesc pe internet sau cumpără ziarul/ revista în format tipărit.

Ziarele (36%) şi revistele (37%) sunt alese în special de respondenţii cu studii liceale şi postliceale şi mai puţin de cei cu studii universitare (34% - reviste şi 31% - ziare), ceea ce demonstrează că cei cu un nivel ridicat de educaţie preferă să lectureze cărţi sau alt gen de literatură, mai mult decât ziare şi reviste.

Analiza realizată pe Bucureşti arată că există o diferenţă destul de mare faţă de analiza realizată la nivel naţional, în contextul în care 61% preferă să citească ziare lunar şi 58% aleg revistele. În ceea ce priveşte vârsta, tinerii (între 18 şi 34 de ani) sunt cei care citesc mai mult ziare (38%) şi reviste (35%).

Pe de altă parte, vizionarea filmelor şi emisiunilor TV sunt activităţi domestice desfăşurate cu o foarte mare frecvenţă, 98%, respectiv 88% dintre respondenţi au afirmat că vizionează filme şi se uită la televizor lunar.

În privinţa filmelor, cei care locuiesc în mediul urban se uită lunar la astfel de producţii, în proporţie de 47%, în comparaţie cu mediul rural, care lunar se uită mai puţin la pelicule (43%). În ceea ce priveşte consumul de emisiuni TV, nu există o diferenţă între mediul urban şi cel rural.

Frecvenţa lunară cu care persoanele din Bucureşti se uită la televizor sau vizionează filme nu este cu mult diferită de frecvenţa lunară a celor din studiul realizat la nivel naţional. Majoritatea respondenţilor (97%) au declarat că se uită la televizor lunar, în timp ce 89% dintre respondenţi au spus că urmăresc filme.

Pentru ediţia din 2014 a Barometrului de Consum Cultural, volumul eşantionului a fost de 1.260 de persoane, cu o eroare maximă tolerată de +/- 2,8%, la un nivel de încredere de 95%. Eşantionul a conţinut un boost de 840 de persoane din Bucureşti, care a produs un subeşantion reprezentativ pentru Capitală, cu o eroare maximă tolerată de +/- 3,4%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici