Băsescu a primit premiul "Măi, animalule!" la Cheful Presei

Preşedintele Traian Băsescu, primarul Craiovei Antonie Solomon, membrul CNA Dan Grigore şi DNA Argeş s-au numărat printre "repetenţii libertăţii de exprimare", ei primind în acest sens premii, luni seară, la Cheful Presei, organizat cu ocazia Zilei Mondiale a Libertăţii Presei.

116 afişări
Imaginea articolului Băsescu a primit premiul "Măi, animalule!" la Cheful Presei

Băsescu a primit premiul "Măi, animalule!" la Cheful Presei (Imagine: Haaz_Sandor/Mediafax Foto)

Cheful Presei a avut loc luni seară, la clubul Silver Church din Capitală, fiind organizat de ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei. La eveniment au fost prezenţi zeci de jurnalişti, dar şi Mircea Geoană, care nu a fost însă premiat.

Astfel, la Chef, Traian Băsescu a primit premiul "Măi, animalule!".

Potrivit motivaţiei ActiveWatch, premiul "se acordă şi i se lipeşte pe frunte preşedintelui Traian Băsescu pentru bunele maniere cu care tratează jurnaliştii. Trebuie remarcat că sub mandatele domniei sale, jurnalistul a urcat constant în statut, de la câine de pază, la ţigancă împuţită, tonomat şi, în cele din urmă, găozar. Adică de la un animal, pe vremea lui Iliescu, la om".

Pe de altă parte, premiul "Solomon, primarul pildii" i-a revenit primarului Craiovei Antonie Solomon.

"În septembrie 2009, înţeleptul Antonie Solomon, primarul cu nume biblic, a decretat ca locuri unice şi obligatorii pentru manifestările publice din Craiova următoarele: velodromul, o esplanadă şi curtea interioară a Primăriei. Punct. Asociaţia Pro Democraţia din Craiova l-a dat în judecată pentru acest abuz. Tot Solomon este celebru şi pentru că l-a pilduit pe Dinescu în faţa a 4.000 de oameni, sugerându-i să-şi schimbe orientarea politică dacă vrea să rămână în Oltenia. Acum, Solomon este o pildă vie în închisoare", se arată în motivarea celor de la AMP.

Premiul "Vine DNA, să-mi ia redacţia" le-a fost acordat procurorilor de la DNA Argeş.

Potrivit AMP, "avizi de lectură şi de cunoaştere, procurorii DNA Argeş, înhăitaţi cu miliţienii de drept comun şi cu mascaţii, au săltat şapte computere, agende şi alte obiecte din redacţiile cotidianului Top şi Argeş TV, ale lui Penescu. Până la data acestui Chef al presei, hard-disk-urile nu au fost returnate redacţiilor. Oare de câţi procurori e nevoie să facă un hard să funcţioneze?".

Pe de altă parte, membrul Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) Dan Grigore a primit premiul "Bodyguardul culturii române".

"Se acordă garantului interesului public în audiovizual, care a decretat o Fatwa împotriva Radio ZU şi Radio 21, pentru o parodie a poeziilor lui Eminescu. CNA a afirmat că are obligaţia de a asigura protejarea culturii şi a limbii române (...). Tot Dan Grigore s-a supărat şi pe un spot publicitar, în care un cetăţean decapitat mănâncă fericit pufuleţi. (...) Observăm cu îngrijorare la CNA deprecierea valorilor intelectuale, proces specific agenţilor de pază din tura de noapte a intelectului", motivează ActiveWatch alegerea.

De asemenea, Monica Iacob-Ridzi, Elena Udrea şi Radu Mazăre au primit premiul "Piţiponceală politică pe banii noştri".

"Se acordă politicienilor-vedetă, care îşi fac operaţii de imagine pe bani publici, injectând colagen media în faţa opiniei publice. Campioni sunt Ridzi, Udrea şi Mazăre. Marile televiziuni, dar şi micile ziare au pus botoxul la milioanele de euro din bugetul de stat şi au cosmetizat prin împachetări jurnalistice diverşi vampiri politici ai banului public", au precizat reprezentanţii AMP.

La această categorie s-a acordat şi o menţiune specială, primarului Mazăre şi preşedintelui CJ Constanţa Nicuşor Constantinescu, "care nu numai că au plătit din bani publici ştiri pozitive despre activitatea lor, dar au şi blocat distribuţia ziarului Ziua de Constanţa, în care îşi vedeau prea des bubele dulci. Acelaşi ziar a fost interzis de cei doi la parastasul opulent al bugetului local".

Premiul "Să-ţi fie ruşine, Dinu Patriciu!" a fost acordat "mogulilor care au distrus credibilitatea presei, asmuţindu-şi armata de ziarişti asupra unuia sau a altuia dintre candidaţi, Săracii moguli, dacă n-au avut jucării când au fost mici, uite acum, la bătrâneţe, şi-au cumpărat media. Şi s-au jucat cu ea până au stricat-o. Drama e că acum nu mai au bani nici s-o repare, nici s-o strice şi mai rău. Le-ar trebui una nouă, dar nici de aia nu sunt bani. Foştii angajaţi ar trebui să fie alături de ei acum, la greu, şi să le ia din ajutorul de şomaj nişte jucării. Sex-shop-urile oferă o gamă cât se poate de variată".

Premiul "Mă, dă-te-n-plm, tu ai obiecţii?!" i-a fost acordat "marelui om de presă, osanalistului Cornel Nistorescu, care, aflat în prima zi la conducerea ziarului Cotidianul, a cenzurat un articol, apoi a gonit toată redacţia care avea opinii politice "greşite", după care a condus ziarul pe cele mai înalte culmi ale falimentului moral şi economic. Ziarul s-a închis a doua zi după alegeri. Am avea nişte obiecţii, dar nu vrem să ajungem la chestia lui Nistorescu".

Bogdan Chirieac şi Sorin Roşca Stănescu au fost, la rândul lor, premiaţi cu distincţia "Liga Campionilor".

"Se acordă lui Chireac şi SRS, care au reuşit, prin investigaţii jurnalistice banale, să adune milioane de euro şi să joace astfel în liga mare. Cei doi s-au distins prin crearea unei şcoli de investigaţie jurnalistică neconvenţională, profitabilă chiar şi pe timp de criză", se arată în motivarea ActiveWatch. În aceeaşi categorie, Cătălin Macovei a primit o menţiune "pentru relaţii neprotejate cu asemenea jurnalişti".

Totodată, la Chef au mai fost distinşi Mircea Badea, Dan Diaconescu, Horia Ivanovici, Gabriela Vrânceanu Firea, Iulia Vântur şi Gazeta Sporturilor, cu premiul "Ştiri din piatră seacă", pentru "jurnalism de ficţiune".

"Mircea Badea şi-a înscenat explozia laptopului în direct, Dan Diaconescu a scăpat ca prin urechile tomberonului, Horia Ivanovici a reuşit să realizeze un interviu în exclusivitate cu el însuşi, Gabriela Vrânceanu Firea şi Iulia Vântur s-au angajat trup şi suflet în publicitatea foarte puţin mascată, iar Gazetei Sporturilor îi pasă prea mult de promovarea neconvenţională. Poate prea mult".

Pe de altă parte, premiul "Antitero" s-a acordat "militanţilor anti-terorişti mediatici de la firma de distribuţie de presă Grupul Editorilor şi Difuzorilor de Presă (GDP), care au obstrucţionat distribuirea ziarului Kamikaze în reţeaua Acces Press, unde şuieră Vîntu la propriu şi la figurat. Deşi GDP şi Acces Press şi-au dovedit ineficienţa în anihilarea luptătorilor de la ziarul Kamikaze, premiul Antitero le revine acestora, pentru că şi-au umplut plămânii cu vântul cenzurii, în numele protejării libertăţii închipuite a presei din România".

La Cheful Presei au existat şi "premianţii libertăţii de exprimare".

Astfel, premiul "Şpagă, sex şi securitate la CEDO" le-a revenit jurnaliştilor Petre Mihai Băcanu şi Laurian Ieremeiov.

"Dacă vreţi să scrieţi despre aceste trei subiecte în România, aşa cum au făcut Băcanu şi Ieremeiov, pregătiţi-vă să ajungeţi la CEDO, pentru că unii judecători români nu sunt încă la curent cu jurisprudenţa europeană în ceea ce priveşte libertatea de exprimare. Prin aceasta, ei aduc grave prejudicii de imagine şi de buget unei ţări care a adoptat încă din 1993 Convenţia Europeană a Drepturilor Omului. 17 ani se dovedesc a fi insuficienţi pentru ca magistraţii noştri să-şi însuşească textul Convenţiei şi practica CEDO. Deh, sunt prea ocupaţi cu lupta împotriva corupţiei. Premiul se acordă atât de greu-încercatului într-ale presei Petre Mihai Băcanu şi tânărului timişorean Laurian Ieremeiov, cât şi avocaţilor lor şi publicaţiilor România Liberă şi Ziua de Vest", se arată în motivaţia ActiveWatch.

Premiul "Rezistenţa din munţii TVR-ului" se acordă "celor 300 de jurnalişti din TVR care au curajul să lupte pentru dreptul de a-şi practica profesia liberi de orice influenţă. Ei nu au semnat un apel care evidenţiază aceleaşi plictisitoare teme cu care şi noi vă agresăm de cinci ani încoace: încetarea arbitrariului, a abuzurilor şi a comenzilor politice, votarea în Parlament a unei noi legi a televiziunii şi a radioului public, depolitizarea consiliului de administraţie etc. Aşteptăm ca un Alexandru Sassu pedelist să preia plăcerea lichidării rezistenţei din munţi".

Totodată, premiul "Cocoş a încercat cu Adevărul" i-a fost acordat jurnalistului Cătălin Cocoş, "care a refuzat să bălăcărească un grup media concurent, în ciuda insistenţelor cartienilor şi corneţenilor. În consecinţă, s-a trezit fără contract de drepturi de autor, rămânând cu pixu-n mână şi cu grăunţele de pe cartea de muncă în plisc; el a fost lăsat fără calculator, fără telefon, fără e-mail şi izolat de colegi. Victima are şi ea o parte de vină: a avut tupeul să invoce clauza de conştiinţă în faţa superiorilor. Altfel spus, el a traversat legal, dar şoferii n-au acceptat ideea".

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici