CNA vrea să înfiinţeze o fundaţie care să facă studii despre discriminarea de gen în audiovizual

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, a declarat, miercuri, că anul acesta va fi înfiinţată o fundaţie a instituţiei prin care CNA să realizeze studii privind discriminarea de gen în domeniul audiovizualului.

208 afișări
Imaginea articolului CNA vrea să înfiinţeze o fundaţie care să facă studii despre discriminarea de gen în audiovizual

Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului, Laura Georgescu (Imagine: Răzvan Chiriţă/Mediafax Foto)

La Palatul Parlamentului se desfăşoară, miercuri, maratonul de dezbateri "Discriminarea de gen în domeniul audiovizualului", organizat de Consiliul Naţional al Audiovizualului, la care participă reprezentanţi din mediul juridic, politic, academic şi ai societăţii civile, precum şi reprezentanţi ai posturilor de radio şi televiziune.

"Se pune problema că nu există în România studii pe care, deocamdată, Consiliul Naţional al Audiovizualului ar trebui să le genereze, pentru că noi suntem primii care ne izbim de aceste situaţii. Din discuţiile cu invitaţii noştri s-a născut ideea practică de a înfiinţa o fundaţie, în care să avem membri de onoare, membri simpatizanţi, membri executivi, care să încerce să coaguleze cele peste 50.000 de semnături online, care să îşi doneze peste un an cei 2% din impozit şi din aceşti bani să reuşim să facem aceste studii şi probabil că prezentând studiile pe piaţă să mişcăm nişte stereotipii", a spus Laura Georgescu.

Întrebată când va fi înfiinţată această fundaţie, preşedintele CNA a precizat că în decursul acestui an, adăugând că "nu mai este timp de aşteptat".

Anterior acestei declaraţii făcute de preşedintele CNA, psihologul Mirela Zivari a precizat că România este poate printre ultimele ţări din Europa în care nu există niciun studiu legat de discriminarea de gen.

"Nu cred că mai avem timpul şi nu cred că mai este cazul să aducem în discuţie studiile care s-au făcut, mai mult în străinătate decât în România. (…) Poate suntem ultima ţară din Europa în care nu există niciun studiu legat de discriminarea de gen. Poate sunt încercări ale studenţilor în jurnalism, care s-au ocupat, dar sunt prea puţin mediatizate, nu cunoaştem ceea ce se întâmplă în momentul de faţă şi puneam întrebarea dacă din amenzile date de CNA s-ar putea ca un procent foarte mic să revină studiilor, pentru că ceea ce ne interesează pe noi şi care ar putea să aducă o schimbare chiar şi când ar fi vorba de o propunere legislativă, atât pentru deputaţi, cât şi pentru senatori ar fi foarte important să existe studii. Nu putem să ne raportăm la experienţa americanilor, care excelează în acest domeniu, nu putem să ne raportăm la experienţa celor din Europa, pentru că suntem diferiţi din punct de vedere cultural. Cred că un punct de plecare ar fi chiar realizarea acestor studii", a spus Zivari.

În acest context, Laura Georgescu a subliniat că amenzile pe care le aplică CNA ajung la "bugetul asigurărilor sociale", afirmând că instituţiei nu îi revine nici un procent din aceste sancţiuni financiare.

"De 21 de ani, ele (amenzile, n.r) pleacă la bugetul asigurărilor sociale, la găleata aceea comună din care nu se întoarce nimic, din contră, ne luptăm noi singuri, nu reuşim să avem sprijinul ANAF ca să urmărim dacă au fost sau nu plătite amenzile. Reţinem propunerea dumneavoastră de a încerca să direcţionăm de la toţi cei care ne-au semnat petiţia, măcar la anul, 2%, şi să ne facem o fundaţie unde să încercăm să ne susţinem tot singuri studiile", a spus Laura Georgescu.

Maratonul de dezbateri "Discriminarea de gen în domeniul audiovizualului", care are loc miercuri, vine după alte dezbateri organizate de CNA: "Campionii se Nasc Acum!", "Audiovizualul între ficţiune şi realitate", "Libertatea de exprimare - drept fundamental sau absolut?" şi "Nu vă uitaţi copiii la TV - Vezi ce vede copilul tău".

Pe de altă parte, CNA a lansat, pe 23 ianuarie, petiţia online "Interesul public mai presus de gustul publicului", al cărei scop este "de a evalua necesitatea îmbunătăţirii unor prevederi ale legislaţiei audiovizualului pentru o definire mai clară a noţiunii de interes public în programele de televiziune şi de radio". Până pe 4 iunie, petiţia CNA a strâns 20.670 de semnături, potrivit unei informări publicate pe site-ul Consiliului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici