Compania Turner vrea să lanseze în România televiziunile TNT şi truTV

Compania Turner Broadcasting System vrea să lanseze pe piaţa audiovizualului din România posturile de televiziune TNT şi truTV, a declarat Gordana Duspara Moriarty, Vice President pentru Europa Centrală şi de Est şi Benelux, marţi, în cadrul unui eveniment organizat la Bucureşti.

911 afișări
Imaginea articolului Compania Turner vrea să lanseze în România televiziunile TNT şi truTV

Compania Turner vrea să lanseze în România televiziunile TNT şi truTV

Turner Broadcasting System (TBS) şi-a anunţat planurile privind programele şi dezvoltarea companiei pentru anul 2010, marţi, la Bucureşti. La eveniment a participat Gordana Duspara Moriarty, VP pentru CEE (Central and Eastern Europe) şi Benelux.

Potrivit acesteia, posturile TNT şi truTV, lansate de Turner în SUA şi care s-au răspândit ulterior în întreaga lume, ar putea fi lansate şi pe piaţa TV din România. "Vrem să lansăm aceste canale şi pe piaţa românească, de aceea căutăm oportunităţi continuu", a spus Gordana Duspara Moriarty.

Ea a declarat că discuţiile sunt mai avansate pentru lansarea în România a televiziunii TNT. "TNT este pe primul loc în rândul canalelor pe care vrem să le lansăm în România. Sperăm că TNT va stârni un mare interes", a explicat Gordana Duspara Moriarty. Ea a precizat că Turner practică "două tipuri de expansiune" a companiei. "Extindem canalele lansate în SUA sau facem parteneriate pe pieţele locale", a spus ea.

Televiziunea Turner Network Television (TNT) a fost lansată pe 3 octombrie 1988, difuzând filme clasice. În 2001, TNT s-a repoziţionat, ca un post centrat pe seriale şi show-uri TV, sub sloganul "We Know Drama".

Postul truTV a fost lansat pe 1 ianuarie 2008, înlocuind postul Court TV (denumire care este încă folosită în Canada), care a început să emită în 1991. Postul este dedicat poveştilor din realitate şi viaţă, difuzând programe despre justiţie, poliţie, crime etc.

Totodată, Gordana Duspara Moriarty a vorbit, în timpul evenimentului, şi despre planurile pentru posturile Turner care deja funcţionează pe piaţa românească, respectiv Cartoon Network, Boomerang, Turner Classic Movies (TCM).

Potrivit acesteia, în România, ratingurile Cartoon Network au fost "excepţionale", pe targetul postului, reprezentat de copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 15 ani. "La sfârşitul anului 2009, punctul nostru de rating a fost de 4,3, suntem liderul pe piaţa pentru copii (...) Ratingurile noastre au crescut cu 17 procente şi share-ul de piaţă a fost 40% din piaţa de canale pentru copii", a spus Gordana Duspara Moriarty, precizând că 73% dintre copiii între 4 şi 15 ani au recepţionat Cartoon Networks.

Ea a mai spus că, în acest an, postul va difuza mai multe premiere şi va organiza evenimente şi concursuri. Astfel, în 2010, printre premierele Cartoon Network se vor număra seriale noi, precum "Hero 108", noi episoade "Ben 10" şi "Forţa Extraterestră" (ambele producţii originale CN), şi serii noi ale "Star Wars: Războiul Clonelor" şi "Bakugan".

În acelaşi timp, site-ul Cartoon Network va fi actualizat. "Am lansat site-ul anul trecut, anul acesta vom adăuga elemente noi. Vom adăuga galerii foto, vom actualiza şi avatarurile de pe site", a spus ea.

Totodată, televiziunea Turner Classic Movies (TCM) va difuza în acest an peste 150 de filme noi, printre care "The Man in The Moon", "Blame it on Rio", "Canadian Bacon". Premiere vor fi şi în ceea ce priveşte conţinutul original TCM, postul urmând să difuzeze documentare şi interviuri în exclusivitate cu actori şi regizori faimoşi, precum Meryl Streep şi Quentin Tarantino. De asemenea, postul va difuza sezoane tematice, precum "seria dedicată Oscarurilor", "seria dedicată doamnelor muzicii", "seria SF şi crime" etc.

Şi postul pentru copii Boomerang va difuza, în acest an, în premieră "Pantera Roz şi prietenii", "Ursuleţul Paddington" şi episoade noi din "Garfield" şi "Duck Dodgers".

Gordana Duspara Moriarty a mai declarat că, anul acesta, compania va lansa pe piaţa din România jucării sub brandul Turner, o atenţie specială urmând să primească produsele Ben 10.

Potrivit acesteia, posturile Cartoon Network şi TCM au împreună circa cinci milioane de abonaţi. În acelaşi timp, Boomerang are circa 3,2 milioane de abonaţi.

Totodată, Cartoon Network este singurul post dintre portofoliul Turner care difuzează publicitate. De administrarea publicităţii pe Cartoon Network se ocupă regia Cable Direct, după cum a spus Gordana Duspara Moriarty. Ea a precizat că veniturile din publicitate ale Cartoon Network au scăzut, în 2009, cu circa 30%, în ton cu scăderea pieţei de publicitate TV din România.

"Veniturile noastre din distribuţie au fost stabile, însă veniturile din publicitate au scăzut cu 30%", a spus Gordana Duspara Moriarty, precizând că veniturile din publicitate ale Cartoon Network nu s-au ridicat la nivelul aşteptărilor Turner. Potrivit informaţiilor MEDIAFAX, veniturile din publicitate ale Cartoon Network în 2009 se ridică la circa un milion de euro.

Turner Broadcasting System Europe oferă unele dintre cele mai de succes şi mai binecunoscute branduri la nivel mondial în domeniul ştirilor şi al entertainment-ului - CNN, Cartoon Network, TCM (Turner Classic Movies), Boomerang şi Adult Swim -, în peste 100 de ţări din Europa, Africa şi Orientul Mijlociu. Pe lângă programele de televiziune, TBS lucrează şi la dezvoltarea brandurilor sale prin internet, broadband wireless, DVD, e-commerce, merchandising, cinema, publishing şi toate celelalte platforme disponibile. Turner Broadcasting System Europe Limited este o companie a concernului Time Warner.

Turner se află pe piaţa TV din România din 1999, odată cu lansarea Cartoon Network şi TCM. În iulie 2008, compania Turner a deschis un birou la Bucureşti, numind-o pe Cristina Valasutean în funcţia de manager de distribuţie.

În 2010, compania Turner sărbătoreşte 40 ani de la înfiinţare. Totodată, în 2010, vor fi sărbătorite cea de-a 30-a aniversare a postului CNN, a 15-a aniversare a CNN.com şi a 10-a aniversare a canalului Boomerang.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici