Filmul de care nu ai auzit. O producţie a depăşit James Bond şi Marvel la box office

Cel mai mare film din lume în acest moment nu este nici cel mai recent film Bond, „No Time To Die”, şi nici măcar „Shang-Chi şi Legenda celor zece inele” de la Marvel, ci un film chinez de propagandă despre Războiul din Coreea din anii 1950, scrie BBC.

28656 afișări
Imaginea articolului Filmul de care nu ai auzit. O producţie a depăşit James Bond şi Marvel la box office

Filmul de care nu ai auzit. O producţie a depăşit James Bond şi Marvel la box office

Filmul este centrat pe o poveste despre soldaţii chinezi care înving trupele americane în ciuda unor şanselor inegale.

În doar două săptămâni de la lansare, „Bătălia de la Lacul Changjin” a obţinut încasări de peste 633 de milioane de dolari în box office, ceea ce îl plasează cu mult înaintea încasărilor globale ale Shang-Chi, de 402 milioane de dolari, în doar jumătate din timp, şi este pe cale să devină filmul cu cele mai mari încasări din China.

Succesul filmului este o veste bună pentru sectorul cinematografic din China, afectat de pandemie, deoarece Covid a forţat cinematografele să se închidă şi să se redeschidă de mai multe ori, dar este o veste şi mai bună pentru stat, despre care experţii spun că pare să fi reuşit să găsească o formulă pentru a face propaganda să atragă masele.

Pentru Hollywood, popularitatea imensă a unui film local ca acesta ar putea însemna şi mai multe provocări în viitor, în timp ce se luptă să câştige teren în China - cea mai mare piaţă cinematografică din lume.

Comandat de guvernul chinez, "Bătălia de la lacul Changjin" este doar unul dintre numeroasele filme de propagandă care au devenit mari succese comerciale în China în ultimii ani.

În 2017, Wolf Warrior 2, despre un soldat chinez care salvează sute de oameni de răufăcători într-o zonă de război din Africa, a obţinut încasări record de 1,6 miliarde de yuani (238 milioane de dolari) în doar o săptămână.

Lacul Changjin descrie o bătălie brutală pe o vreme geroasă, despre care chinezii susţin că a fost un punct de cotitură în Războiul din Coreea - cunoscut oficial în China sub numele de "Războiul pentru a rezista agresiunii SUA şi a ajuta Coreea".

Mii de tineri soldaţi chinezi au murit la lacul respectiv pentru a obţine o victorie crucială împotriva forţelor americane.

"Sunt atât de mişcat de sacrificiul soldaţilor. Vremea a fost atât de extremă, dar au reuşit să câştige. Mă simt atât de mândru", a scris un spectator pe site-ul de recenzii Douban.

Nu este o coincidenţă faptul că popularitatea filmului vine pe fondul creşterii tensiunilor dintre Washington şi Beijing.

"Este cu siguranţă legat de tensiunile actuale cu SUA şi a fost promovat în acest fel - uneori indirect, dar totuşi foarte clar", spune Stanley Rosen, profesor de ştiinţe politice la University of Southern California.

În acest moment, „Bătălia de la Lacul Changjin” are puţină concurenţă în cinematografe. Marile superproducţii hollywoodiene „No Time To Die” şi „Dune” vor avea premiera în China abia la sfârşitul lunii octombrie.

În acelaşi timp, filmul chinez nu numai că a avut premiera în timpul sărbătorii Zilei Naţionale a Chinei, care începe la 1 octombrie, dar are loc în momentul în care Partidul Comunist Chinez sărbătoreşte anul acesta cea de-a 100-a aniversare.

"Este aproape o datorie patriotică să mergi să vezi acest film", a spus Dr. Rosen.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici