Google intră pe piaţa reţelelor de socializare, intenţionând să "atace" Facebook şi Twitter

Google intră pe piaţa reţelelor de socializare, aflată în plină dezvoltare, încercând să îşi consolideze poziţia şi să "atace" poziţia Facebook, care îi ameninţă supremaţia pe segmentul unor servicii de bază, informează Financial Times.

56 afișări
Imaginea articolului Google intră pe piaţa reţelelor de socializare, intenţionând să "atace" Facebook şi Twitter

Google intră pe piaţa reţelelor de socializare, intenţionând să "atace" Facebook şi Twitter (Imagine: Mediafax Foto)

În acest sens, Google se pregăteşte să introducă noi funcţii pentru serviciul său de e-mail, ceea ce va permite Gmail să preia unele dintre aspectele Facebook, în prezent reţeaua de socializare cu cei mai mulţi utilizatori, potrivit unei surse apropiate companiei.

Încercările anterioare ale Google de a-şi face resimţită prezenţa pe piaţa reţelelor de socializare au eşuat, iar specialiştii şi analiştii de pe piaţă spun că va fi dificil ca Google să atace poziţia Facebook chiar şi cu noua strategie. "Orice ar face Google cu Gmail trebuie considerată o mişcare defensivă. Oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe această platformă socială (Facebook - n.r.)", a declarat Ray Valdes, analist al companiei de cercetare de piaţă Gartner.

Serviciul de chat al Google, integrat în Gmail, le permite deja utilizatorilor să publice "statusuri" şi să le actualizeze, în mod similar cu acelea de pe platformele Facebook şi Twitter.

În acelaşi timp, Google intenţionează să le ofere utilizatorile de Gmail o aplicaţie care să reunească informaţiile publicate de contactele lor de pe serviciul de poştă electronică, formând un flux de date similar celor din cadrul Facebook şi Twitter.

Potrivit lui Valdes, toate companiile care controlează servicii de poştă electronică vor fi forţate să introducă astfel de elemente de social media, pentru a încerca să contracareze ameninţarea Facebook, care se îndreaptă spre zona de comunicare directă.

Facebook are un sistem prin care utilizatorii pot comunica direct unul cu celălalt, dar nu este bine pus la punct şi nu e conectat cu alte sisteme de e-mail.

Potrivit unui material publicat pe blogul specializat TechCrunch, Facebook intenţionează să îşi actualizeaze acest serviciu şi să intre în competiţie directă cu Gmail şi alte servicii similare.

Decizia Google de a exploata Gmail, un serviciu utilizat foarte intens, în strategia de intrare pe piaţa reţelelor de socializare, reflectă eşecul încercărilor anterioare făcute pe cont propriu.

Sericiul Orkut, lansat înainte de Facebook, nu a câştigat prea multă popularitate, deşi a înregistrat un mare succes în Brazilia. De asemenea, achiziţia companiei Jaiku, un rival al Twitter s-a dovedit un alt eşec.

Potrivit companiei de cercetare de piaţă ComScore, Gmail are 150 de milioane de utilizatori unici, dovedindu-se o bună rampă de lansare pentru Google în lumea reţelelor de socializare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici