- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (21.10.2008, 16:43)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
INTERVIU: Joyce Nettles: Shakespeare nu poate fi citit în fotoliu, trebuie să fie spectacol
Joyce Nettles, care a lucrat timp de zece ani ca director de casting pentru prestigioasa Royal Shakespeare Company din Londra, a declarat, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că cel mai important lucru în cariera sa este Shakespeare, chiar dacă teatrul pierde din popularitate în Europa.
92 afișări
Joyce Nettles: Shakespeare nu poate fi citit în fotoliu, trebuie să fie spectacol
Joyce Nettles este unul dintre cei mai cunoscuţi directori de casting din Europa. A lucrat la patru producţii semnate de Lars von Trier, "Hamlet"-ul lui Franco Zeffirelli şi producţia TV "Crimele din Midsomer".
Nettles vorbeşte, în interviul acordat MEDIAFAX, despre colaborările sale cu regizori importanţi din teatru şi film, precum Peter Brook şi Lars von Trier, dar şi despre viziunea sa asupra teatrului românesc, de care este apropiată prin faptul că e, potrivit lui Marcel Iureş, "patroana spirituală" a Teatrului ACT.
ULTIMELE ȘTIRI
-
De 1 Mai sărbătorești „Armindenul”. Ce semnificație are sărbătoarea populară
-
Războiul din Ucraina, ziua 798. Noi bombardamente ruseşti în Odesa. Cel puţin trei ucraineni au murit / Răspunsul Ucrainei: Kievul a lansat miercuri dimineaţa atacuri cu drone asupra mai multor regiuni ruseşti / Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
-
Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
-
A început deszăpezirea pe Transfăgărăşan. Iată când ar putea va fi deschis drumul
Reporter: Aţi venit în România cu ocazia sărbătoririi a zece ani de Teatrul ACT, instituţie a cărei patroană spirituală sunteţi. Când l-aţi întâlnit pe Marcel Iureş, directorul ACT?
Joyce Nettles: L-am întâlnit când am fost să văd producţia Teatrului Odeon în Anglia, "Richard al III-lea". Nu ştiam cine era. Nu ştiam ce era Teatrul Odeon. Nu ştiam unde era România pe hartă.
Am crezut că a fost un Richard grozav. Când Sandu (Alexandru Dabija, n.r.) a fost dat afară de la Teatrul Odeon, Marcel şi-a dat demisia din solidaritate. Mi-a dat telefon la şase luni după reprezentaţia de la Londra, mi-a explicat că vor să creeze o companie teatrală independentă. M-a întrebat dacă pot să îi ajut. A spus că are nevoie de bani. Dacă nu mă înşel, a cerut 12.000 de lire sterline pentru prima producţie. Am zis că o să fac rost de banii aceştia. Aşa că am scris tuturor oamenilor pe care îi cunoşteam şi unor oameni pe care nu îi cunoşteam. Am scris, totuşi, doar oamenilor din teatru, deoarece ştiu bine că o operă de caritate pentru actori este un lucru destul de dubios. Actorii britanici şi americani înţeleg lucrurile acestea. De altfel, au înţeles atunci. Au înţeles cât de greu este ca un actor şi un regizor să fie daţi afară de o instituţie a statului. Aşa ceva nu se face. Statul nu trebuie să intervină în munca artistică. Oamenii i-au susţinut pentru că erau şocaţi de ceea ce i s-a întâmplat lui Sandu. Aşa a început totul. Le-am făcut rost de bani, ei au făcut spectacolul "Omor în catedrală" şi, cum se spune, "restul este istorie".
R: Ce presupune să fii director de casting şi care sunt diferenţele dintre a face casting pentru teatru şi casting pentru film?
J.N.: În principiu, este acelaşi lucru. Trebuie să găseşti actorii potriviţi pentru un regizor. Procesul, însă, poate fi diferit, în funcţie de mai multe lucruri. În teatru este mai greu. Cel puţin în Anglia este mai greu, pentru că un actor preferă să lucreze 2-3 săptămâni pentru o producţie de televiziune şi să ia mulţi bani în loc să joace într-o piesă pentru mai mult timp şi să câştige considerabil mai puţini bani. În televiziune, găseşti mai repede actori, în timp ce, în teatru, procesul este mai lung.
R.: Aţi fost director de casting pentru Royal Shakespeare Company timp de zece ani. Cum aţi descrie experienţa dumneavoastră în această instituţie?
J.N.: A fost, în acelaşi timp, şi o muncă de rutină, dar a depins şi de regizorii cu care am lucrat de-a lungul timpului. În general, când erau trei posturi vacante, trebuia să fac audiţie, la care veneau peste 90 de actori. Dintre aceştia, trebuia să aleg trei actori care să lucreze în companie timp de un an. Nu este foarte uşor, pentru că majoritatea actorilor trebuie să joace în trei sau patru piese. Spre deosebire de România, în Anglia se creează noi companii teatrale în fiecare an. Actorii se pot întoarce în compania ta sau nu. Acolo nu există contract pe termen lung.
R: Aţi lucrat cu Peter Brook de mai multe ori...
J.N. : Am lucrat cu el la "Livada cu vişini", la un film, la "Antoniu şi Cleopatra".
Citește pe alephnews.ro: Joe Biden declasifică marijuana. Când va intra în vigoare legea
Citește mai departe:
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Membrii Senedd din Țara Galilor vor o lege pentru incriminarea minciunii politicienilor. Sociolog: „Mă îndoiesc că acest proiect va avea succes”
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
Citește mai departe:
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe