INTERVIU: Silviu Ispas: Midas Media şi Presa Bună vor să scadă preţurile la publicitate la jumătate

Regia de presă locală Midas Media şi partenerii săi, reuniţi sub brandul Presa Bună, anunţă că vor scădea preţurile de publicitate la jumătate, începând cu 1 februarie, într-un interviu acordat MEDIAFAX de Silviu Ispas, managing partner Midas Media.

Urmărește
483 afișări

Silviu Ispas vorbeşte în interviul acordat MEDIAFAX despre strategia companiei pe care o reprezintă, Midas Media, în ceea ce priveşte preţurile la publicitate în presa locală, dar şi despre piaţa de media, în contextul crizei economice. În opinia sa, presa scrisă are un viitor, dacă se va repoziţiona şi se va adapta la condiţiile de piaţă, punând accent pe diversificarea şi calitatea conţinutului.

Prezentăm integral interviul cu Silviu Ispas:

Reporter: Criza economică a afectat major bugetele de publicitate ale companiilor şi, implicit, situaţia economică a presei. La o primă vedere, presa scrisă şi cu precădere presa locală par să fi suferit cel mai mult, având în vedere că unele titluri au dispărut de pe piaţă, altele apar doar online, iar altele şi-au scăzut simţitor tirajele. În condiţiile acestea şi având în vedere dezvoltarea online şi dominaţia televiziunilor, mai are vreun viitor presa scrisă? Poate să fie înlocuit acest vehicul de comunicare cu online-ul şi cu televiziunea, care, oricum, ajung în orice colţ al ţării?

Silviu Ispas: Presa scrisă nu va muri! Ea trebuie doar să se reinventeze, iar experienţa din alte ţări a arătat acest lucru. Motivul pentru care spun asta este că presa scrisă este un mediu de comunicare solid, viabil şi eficient. Ceea ce poate face un ziar nu poate face o televiziune niciodată. Spre deosebire de alte medii de comunicare, presa scrisă este şi unul persuasiv, de reală influenţă asupra cititorilor sau comunităţilor. De ce? Pentru că presa îţi explică lucrurile, nu doar te cumpară emoţional.

Reporter: Dar mai cumpără oamenii acum ziare şi reviste, având în vedere scăderea puterii de cumpărare?

Silviu Ispas: În ciuda crizei, există un potenţial real pentru presa scrisă. Iar statisticile o dovedesc: trei din patru adulţi cu putere de cumpărare din oraşe citesc săptămânal ziare sau reviste. Peste 75% dintre persoanele adulte sub 64 de ani, din oraşele cu peste 50.000 locuitori, adică aproape 4,8 milioane de oameni, citesc săptămânal cel puţin un ziar sau o revistă. Dacă luăm în considerare şi ediţiile online ale ziarelor şi revistelor, procentul acestora creşte până la 80%, conform celor mai recente date furnizate de studiul SNA. În plus, cele mai recente date furnizate de BRAT arată că ziarele şi revistele continuă să atragă consumatori cu putere de cumpărare: 82% din populaţia adultă din gopodăriile cu venituri lunare de peste 1.000 euro citeşte săptămânal cel puţin un ziar sau o revistă. În rândul femeilor cu funcţie de conducere din această categorie procentul ajunge la 90%, 84% citind varianta tipărită a publicaţiilor. Dacă ne referim la persoanele cu studii superioare, procentul care citeşte ziare sau reviste lunar ajunge la 89%. De fapt, consumul de presă în România a crescut în ultimii ani. Scăderea unor tiraje poate fi pusă pe seama crizei, dar trebuie să avem în vedere că suntem într-o piaţă din ce în ce mai puternic segmentată şi specializată şi în care au apărut foarte multe produse noi, care au generat creşterea numărului total de exemplare vândute sau citite.

Reporter: Şi atunci de ce scad bugetele de publicitate alocate pentru presa scrisă?

Silviu Ispas: Eu aş vorbi de o scădere a bugetelor de publicitate în general, în contextul crizei economice. Dar tocmai asta este important pentru companii să înţeleagă: este nevoie ca ele să-şi regândească strategia de comunicare şi marketing şi să găsească un mod de a ajunge la consumator în mod direct şi eficient. În această perioadă este cu atât mai important pentru clienţii de publicitate să exploateze la maxim puterea de influenţă a presei scrise faţă de cumpărători, mai ales că presa scrisă este asociată întotdeauna cu informaţia solidă şi documentată, pe când celelalte medii sunt asociate, în general, cu divertismentul.

Reporter: Ce poate face presa scrisă pentru a atrage atenţia companiilor asupra sa?

Silviu Ispas: Presa, la rândul ei, trebuie să se adapteze la condiţiile de piaţă şi să se repoziţioneze. Eu văd două direcţii strategice: una legată de diversificarea şi calitatea conţinutului, iar alta de poziţionare în piaţa de publicitate. În ceea ce priveşte prima direcţie strategică, Midas se vrea doar un cap de pod pentru ceea ce o să însemne Presa Bună în România. E vorba de coagularea unui grup de editori cu experienţă şi respectaţi în comunităţile cărora se adresează, care editează ziare şi reviste cu performanţe măsurabile şi care, ca noutate, acceptă şi subliniază faptul că obiectivele lor sunt atinse în momentul în care interesele clienţilor şi cititorilor lor sunt respectate. De aici vine această nouă poziţionare a Presei Bune: mai aproape de clienţi şi de cititori, mai aproape de realitate şi interesul sau obiectivul clientului înainte de orice.

Reporter: Cum se repoziţionează Midas pe piaţa de publicitate? Ce strategie aveţi?

Silviu Ispas: Cât priveşte repoziţionarea pe piaţa de publicitate, Midas şi Presa Bună sunt pregătite să facă cel mai relevant gest de acest fel din ultimii ani, respectiv să scadă preţurile de publicitate la jumătate, politică ce va fi aplicată începând cu 1 februarie. Este o decizie şi un gest care, pe de o parte, readuce presa locală pe un loc foarte bun în competiţia cu orice tip de media, ca şi cost al investiţiei publicitare, iar pe de altă parte, întinde o mână clienţilor de publicitate cărora le pasă nu numai unde, dar şi cu ce efect sunt cheltuite bugetele lor de publicitate.

Reporter: În aceste condiţii, ce speră Midas Media şi Presa Bună să obţină în perioada imediat următoare?

Silviu Ispas: Obiectivul Midas este să realizeze până la sfârşitul lui 2011 un sistem solid şi viabil pe termen lung prin care clienţii de publicitate să ajungă foarte eficient la mase foarte mari de cititori, mai ales că presa locală depăşeşte cu mult două milioane de cititori pe zi, iar 40% din aceştia nu citesc deloc presa centrală. În felul acesta, clienţii contribuie în interesul lor la susţinerea celui mai solid mod de comunicare cu consumatorii, prin susţinerea celor mai respectate canale media în comunităţile locale. Odată ce găsim calea cea mai bună de comunicare cu clienţii, sistemul de lucru se va baza pe o schimbare radicală a politicilor de produs. Este nevoie să înlăturăm, prin proiecte concrete, percepţia greşită că presa vinde jumătăţi sau sferturi de pagină. Presa pune la dispoziţie comunicarea cu o audienţă unică şi măsurabilă către care se adresează clienţii şi vrem să o facem într-un mod inovativ şi la costuri foarte competitive. De asemenea, suntem în curs de a stabili un parteneriat pe termen lung pentru derularea unui proiect finanţat prin fonduri europene pentru diversificarea şi specializarea editorială a produselor pe care le reprezentăm. Dar, pentru Midas, viitorul înseamnă în acelaşi timp extinderea activităţilor firmelor din grup în zona de online şi televiziune.

Midas Media este una dintre cele mai mari regii de presă locală din România, reuşind să consolideze un tiraj de 270.000 de exemplare, cu o audienţă estimată la peste un milion de cititori pe ediţie. Intenţiile Midas sunt de a dezvolta această activitate până la acoperirea teritorială totală, dar şi prin servicii suplimentare pentru parteneri şi pentru clienţi.

Partenerii Midas vor fi reprezentaţi sub brandul Presa Bună. Acest brand îşi asumă implicit un standard ridicat de calitate şi o transparenţă măsurabilă a performanţelor. Presa Bună reuneşte în prezent titlurile: Ring, Monitorul de Alba, Glasul Aradului, Monitorul de Botoşani, Semnal de Buzău, Servus Cluj, Mesagerul de Cluj, Gazeta de Sud, Semnal de Dâmboviţa, Semnal de Ialomiţa şi Călăraşi, Semnal de Ilfov şi Giurgiu, Informaţia Zilei de Maramureş, Ziarul de Mureş, Zi de Zi, Gazeta de Olt, Semnal de Prahova, Informaţia Zilei Satu Mare, Magazin Sălăjean, Sibiu 100%, Monitorul de Suceava, Obiectiv Vaslui, Monitorul de Vrancea, Transilvania Business şi Ziarul de Cluj.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici