James Murdoch a demisionat de la conducerea mai multor publicaţii britanice, între care The Sun

James Murdoch a demisionat din funcţia de director al mai multor publicaţii britanice din grupul media News Corporation, printre care se numără The Sun şi The Times, potrivit datelor furnizate de registrul comerţului din Marea Britanie.

167 afişări
Imaginea articolului James Murdoch a demisionat de la conducerea mai multor publicaţii britanice, între care The Sun

James Murdoch (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

James Murdoch a demisionat din funcţia de director al News Group Newspapers, publisher al The Sun (ziarul cu cel mai mare tiraj din Marea Britanie - 2,8 milioane de exemplare zilnic) şi al Times Newspapers Limited, publisher al publicaţiei The Times şi al ediţiei duminicale a acestuia - The Sunday Times.

James Murdoch rămâne însă preşedinte al News International, filiala britanică a News Corporation, grup media deţinut de Rupert Murdoch.

Informaţiile despre demisia lui James Murdoch au fost confirmate de o sursă apropiată News Corp., care însă a negat că acest gest ar pregăti o vânzare a publicaţiilor britanice ale companiei.

Potrivit acestei surse, James Murdoch rămâne membru al consiliului editorial al Times Newspapers, iar acest lucru arată angajamentul News Corp. faţă de filiala sa britanică.

Rolul de moştenitor al lui Rupert Murdoch este contestat de anumiţi acţionari, iar James va trebui să-şi apere poziţia de preşedinte al BSkyB, compania britanică de televiziune prin satelit deţinută în proporţie de 40% de News Corp., în cursul unei adunări generale programate pe 29 noiembrie.

La începutul lunii noiembrie, James Murdoch a fost convocat din nou la audieri de parlamentarii britanici, care au dorit să discute cu el încă o dată despre scandalul interceptărilor telefonice de la tabloidul News of the World. Cu această ocazie, el a negat orice implicare în scandalul interceptărilor ilegale de telefoane, în ciuda existenţei mai multor dovezi care îl contrazic.

În timpul audierii, pe 10 noiembrie, unul dintre membrii comisiei, deputatul laburist Tom Watson, i-a spus lui James Murdoch că ar fi "primul şef mafiot din istorie care nu ştie că firma pe care o conduce este o structură mafiotă".

News Corporation şi News International sunt în mijlocul unui scandal privind interceptări telefonice ilegale, care a început în Marea Britanie, dar se pare că are ramificaţii şi în Statele Unite ale Americii.


Potrivit poliţiei britanice, publicaţia News of the World, deţinută de grupul media, ar fi interceptat convorbirile a circa 4.000 de oameni, între care familiile unor adolescenţi asasinaţi. Aceste dezvăluiri au ridicat întreaga clasă politică din Marea Britanie împotriva lui Rupert Murdoch.

Închiderea publicaţiei News of the World (NOTW), cu o istorie de 168 de ani, în care a reuşit să ajungă printre cele mai populare titluri din Marea Britanie, nu a pus capăt scandalului interceptărilor telefonice ilegale.

Cazul interceptărilor, care datează de la începutul anilor 2000, a fost deja marcat de arestarea mai multor jurnalişti, reţinerea unui corespondent la Casa Regală şi a unui detectiv privat, şi de mai multe demisii, între care cea a lui Andy Coulson, directorul de comunicare al lui David Cameron, care a fost editor la NOTW. În ultimele luni, poliţia britanică a operat mai multe arestări, printre acestea numărându-se Coulson, dar şi Rebekah Brooks, fosta directoare a News International - divizia britanică a News Corp. - şi fost redactor-şef al NOTW, însă cei mai mulţi au fost eliberaţi pe cauţiune.

Se ştie că telefoanele a sute, chiar mii de personalităţi - membri ai familiei regale, politicieni, vedete de cinema şi sportive - au fost ascultate de jurnalişti.


Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici