Pro TV - lider absolut de audienţă şi în 2013 - FOTO

Ştirile, filmele, serialele de top şi emisiunile de divertisment difuzate de Pro TV au fost alese de telespectatori şi în 2013, astfel că postul de televiziune s-a plasat şi în anul care s-a încheiat în poziţia de lider incontestabil de audienţă, informează un comunicat remis MEDIAFAX.

767 afișări
Imaginea articolului Pro TV - lider absolut de audienţă şi în 2013 - FOTO

Pro TV - lider absolut de audienţă şi în 2013

În 2013, Pro TV a ajuns la majorat, iar performanţele înregistrate în cei 18 ani de la lansare sunt unele inegalabile pentru orice alt post de televiziune din România.

Lansată pe 1 decembrie 1995, televiziunea din Pache Protopopescu a oferit de-a lungul celor 18 ani programe şi campanii sociale în care românii s-au regăsit şi s-au implicat într-un număr impresionant. Cifrele de audienţă confirmă statutul de lider incontestabil al Pro TV la nivel de rating şi cotă de piaţă şi în 2013.

Fie că a fost vorba de ştiri, filme, seriale de top sau emisiuni de divertisment, telespectatorii au ales şi în 2013 să urmărească Pro TV, astfel că postul a fost lider atât la nivelul întregii zile, cât şi pe celelalte segmente orare, inclusiv în prime time.

La nivelul întregii zile, Pro TV s-a clasat pe primul loc la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18 - 49 de ani, cu 3,6 puncte de rating şi 18,2 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 înregistra 2,9 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 14,3 procente.

Şi pe publicul din mediul urban, audienţa medie înregistrată la nivelul unei zile aduce Pro TV pe primul loc în top, cu 3,5 puncte de rating şi 14,9 % cotă de piaţă, iar Antena 1 obţine 3,2 puncte de rating şi 13,5% cotă de piaţă. Mai mult decât atât, Pro TV îşi păstrează supremaţia şi la nivelul întregii populaţii a ţării, cu o medie a zilei de 3,6 puncte de rating şi 15,2 % cotă de piaţă, în vreme ce Antena 1 are 3 puncte de rating şi 12,9 procente din cota de piaţă.

Clasamentul rămâne neschimbat şi în ceea ce priveşte prime time-ul, intervalul cel mai audiat, cuprins între 19.00 - 23.00, când Pro TV obţine la nivelul publicului său ţintă 9 puncte de rating şi 22,5 % cotă de piaţă, aproape dublu faţă de Antena 1, care înregistrează 5,5 puncte de rating şi 13,7% cotă de piaţă. Pe publicul din mediul urban, Pro TV se află pe locul întâi, cu 8,3 puncte de rating şi 17,7 % cotă de piaţă, iar Antena 1 pe locul al doilea, cu 5,9 puncte de rating şi 12,5 % cotă de piaţă. Pe întreg publicul ţării, Pro TV este lider în prime time, cu 8,7 puncte de rating şi 18,2 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 obţine 5,6 puncte de rating şi 11,7 % cotă de piaţă.

Ştirile Pro TV de la ora 19.00, prezentate de Andreea Esca, iar în weekend de Oana Andoni, au condus detaşat în perioada 1 ianuarie - 30 decembrie 2013. Astfel, pe publicul comercial, Ştirile Pro TV de la ora 19.00 au înregistrat o audienţă medie de 8,9 puncte de rating şi 26,5 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 obţinea 5 puncte de rating şi 14,8 % cotă de piaţă. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi la nivelul publicului din mediul urban, Ştirile ProTV clasându-se pe prima poziţie, cu 9,2 puncte de rating şi 22,4 % cotă de piaţă, şi fiind urmat de programele Antenei 1, cu 6,2 puncte de rating şi 15 % cotă de piaţă. Aceeaşi diferenta se înregistrează şi la nivelul întregii populaţii a ţării, cu Pro TV lider cu 10,1 puncte de rating şi 23,9 % cotă de piaţă şi Antena 1 cu doar 6,1 puncte de rating şi 14,6 procente din cota de piaţă.

De asemenea, românii au preferat programele informative ale Pro TV dimineaţă, astfel că Ştirile de la ora 7.00 au fost urmărite de telespectatorii din toate categoriile de public în 100% din cazuri. Astfel, pe publicul comercial, Pro TV este liderul dimineţilor, cu 3,8 puncte de rating şi 28,7 % cotă de piaţă, în vreme ce Antena 1 obţine 2 puncte de rating şi 15,1 procente din cota de piaţă. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV conduce cu 4,5 puncte de rating şi 28,3 % cotă de piaţă şi este urmat de Antena 1, cu 2,2 puncte de rating şi 13,9 % cotă de piaţă, iar la nivelul întregului public din România, Ştirile de la ora 07.00 au înregistrat 5,1 puncte de rating şi 29,7% cotă de piaţă, mai mult decât dublu faţă de Antena 1 care a obţinut doar 2,2 puncte de rating şi 12,6% cotă de piaţă.

Ştirile ProTV de la ora 17.00 au condus şi ele clasamentul în intervalul lor orar, fiind lider absolut de audienţă pe toate targeturile. Astfel, pe publicul comercial din mediul urban, Pro TV este lider cu 4,3 puncte de rating şi 20,5 % cotă de piaţă, în vreme ce Antena 1 obţine 3,4 puncte de rating şi 16,2 procente din cota de piaţă. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV conduce cu 5,4 puncte de rating şi 19,3 % cotă de piaţă şi este urmat de Antena 1 cu 4,4 puncte de rating şi 15,6 % cotă de piaţă, iar la nivelul întregului public din România, Ştirile de la ora 17.00 au înregistrat 5,8 puncte de rating şi 20,7% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 a obţinut 4,0 puncte de rating şi 14,5% cotă de piaţă.

Ştirile nopţii prezentate de Amalia Enache şi Cristian Leonte i-au informat şi ele pe cei mai mulţi români: 6,1 puncte de rating şi 15,4 % cotă de piaţă a obtinut în medie Pro TV pe publicul său ţintă, fiind urmat de Antena 1 cu 5,4 puncte de rating şi 13,5 % cotă de piaţă, iar la nivelul întregului public din România, Pro TV a condus cu 5,5 puncte de rating şi 13,0% cotă de piaţă, urmate de Antena 1 cu 4,8 puncte de rating şi 11,4% cotă de piaţă.

Românii au aflat noutăţile din sport ale anului 2013 tot de la Pro TV. Astfel, şi Ştirile din sport din cadrul Ştirilor Pro Tv de la ora 19.00, prezentate de Raluca Arvat, Corina Caragea şi Vadim Vîjeu, au fost lider de audienţă pe toate segmentele de public. Pro TV a condus pe publicul său ţintă cu 8,6 puncte de rating şi 22,8 % cotă de piaţă, dublu faţă de următoarea clasată, Antena 1, cu 4,3 puncte de rating şi 11,4 % cotă de piaţă. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV este lider cu o medie pe tot anul de 8,3 puncte de rating şi 18,1 procente din cota de piaţă şi este urmat de Antena 1 cu numai 4,9 puncte de rating şi 10,6 % cotă de piaţă. 8,7 puncte de rating si 18,5 % cotă de piaţă obţine Pro TV şi la nivelul întregii populaţii a ţării, instalându-se astfel în poziţia de lider şi fiind urmat de Antena 1 cu doar 4,8 puncte de rating şi 10,3 % cotă de piaţă.

De asemenea, reportajele şi anchetele de la "România, te iubesc!" au fost lider de audienţă incontestabil, pe toate categoriile de public, astfel că Pro TV conduce pe publicul comercial cu 6,2 puncte de rating şi 17,6 % cotă de piaţă, urmat de Antena 1 cu 3,6 puncte de rating şi 10,3 procente din cota de piaţă. Situaţia este neschimbată şi pe publicul din mediul urban: Pro TV conduce cu 5,7 puncte de rating şi 13,6 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 se clasează pe poziţia secundă cu 4,5 puncte de rating şi 10,8 % cotă de piaţă. Totodată, pe întreg publicul din România, emisiunea Pro TV conduce cu 5,9 puncte de rating şi 13,7% cotă de piaţă, fiind urmată de Antena 1 care înregistrează 4,4 puncte de rating şi 10,3% cotă de piaţă.

În ceea ce priveşte divertismentul marca Pro TV, acesta s-a plasat în topul preferinţelor telespectatorilor şi în 2013 cu super show-urile "Românii au talent", "Vocea României", "MasterChef", "MasterChef - Proba celebrităţii", "Dansez pentru tine", "Serviciul Român de Comedie" şi serialul "Las Fierbinţi". În top 5 divertisment, primele poziţii sunt ocupate de Pro TV, cu "Românii au talent", "Vocea României", "MasterChef" şi "MasterChef - Proba celebrităţii".

"Las Fierbinţi" este fără îndoială pe gustul tuturor românilor, serialul fiind lider cu fiecare episod în parte la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18 - 49 de ani (leadership de 100%). 10,6 puncte de rating şi 24,1 % cotă de piaţă obţine Pro TV pe publicul comercial, la diferenta mare faţă de Antena 1 cu 6,9 puncte de rating şi 15,7 % cotă de piaţă. Pe publicul din mediul urban, Pro TV conduce cu 8,8 puncte de rating şi 17,0 % cotă de piaţă, în vreme ce Antena 1 obţine 8,1 puncte de rating şi 15,7 % cotă de piaţă. Iar la nivelul întregii populaţii a ţării, "Las Fierbinţi" este în topul preferinţelor cu 9,2 puncte de rating şi 17,3 % cotă de piaţă, fiind urmat de Antena 1 cu 7,4 puncte de rating şi 14,1 % cotă de piaţă.

"Dansez pentru tine" a cucerit România şi în cel de-al 14-lea sezon prin eleganţă, strălucire şi dans la superlativ. Poveştile emoţionante, împlinirea visurilor, coregrafiile de excepţie şi costumele etalate în decoruri de vis au fost pe gustul românilor din toate categoriile de public, astfel că "Dansez pentru tine" a fost emisiunea preferată a telespectatorilor pe toata durata difuzării ei. Cu o audienţă medie de 7,3 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 19,9 % "Dansez pentru tine" s-a instalat confortabil în fruntea clasamentului în ceea ce priveşte publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 - 49 de ani, fiind urmată la distanţă mare de Antena 1 cu 5,0 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 13.7%. Diferenţa este şi mai mare la nivelul publicului din mediul urban, unde Pro TV obţine o audienţă medie de 7,7 puncte de rating şi 18,7 % cotă de piaţă, iar Antena 1 se află la distanţă mare de primă clasată cu 4,4 puncte de rating şi 10,6 % cotă de piaţă. La nivelul întregului public din România, Pro TV se află pe locul I cu 7,3 puncte de rating şi 18,4% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 ocupă doar locul al treilea cu 3,9 puncte de rating şi 9,7% cotă de piaţă, după Kanal D.

"MasterChef" le-a deschis românilor apetitul pentru competiţie şi pentru excelenţa în bucătărie. Cu un juriu savuros, dar de temut, cu concurenţi pusi în situaţii limită şi cu un real spectacol culinar, "MasterChef" a făcut deliciul serilor de marţi şi a fost lider de piaţă pe publicul comercial din mediul urban cu 13,1 puncte de rating şi 27,7% cotă de piaţă, în vreme ce Antena 1 s-a clasat a treia, după Kanal D cu doar 4,7 puncte de rating şi 9.9 % cotă de piaţă.

La fel de urmărită a fost şi "MasterChef - Proba celebrităţilor", unde vedetele s-au întrecut în realizarea celor mai bune, aspectuoase, gustoase şi inovatoare preparate culinare. Emisiunea la finalul căreia Elena Lasconi a câştigat titlul de MasterChef a avut la nivelul publicului comercial din mediul urban un leadership de 100% înregistrând o audienţă medie de 11,2 puncte de rating şi 24,1% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 s-a clasat abia pe locul al treilea cu 4,3 puncte de rating şi 9,1% cotă de piaţă, după Kanal D.

Fiecare ediţie a show-ului care a făcut istorie, "Românii au talent", a fost lider de audienţă, emisiunea doborând record după record de audienţă, având un leadership de 100% la nivelul tuturor categoriilor de public. Cel mai vizionat show de la TV a fost şi in 2013 pe placul românilor: astfel că Pro TV a fost lider pe publicul său ţintă cu 21,3 puncte de rating şi 48,5 % cotă de piaţă, de saşe ori mai mult decât Antena 1 cu numai 3,8 puncte de rating şi 8,6 % cotă de piaţă. Pe publicul din mediul urban, Pro TV este lider cu 20,8 puncte de rating şi 42,4 % cotă de piaţă, în timp ce la mare distanţă se află următoarea clasată, Antena 1, cu doar 3,4 puncte de rating si 6,9 % cotă de piaţă. Iar la nivelul întregii populaţii a ţării, Pro TV a condus cu 21,8 puncte de rating şi 43,2 % cotă de piaţă, ceea ce înseamnă că în medie peste patru milioane de românii se uitau la show, Antena 1 fiind la mare distanţă cu 3,1 puncte de rating şi 6,2 % cotă de piaţă.

"Vocea României" a răsunat şi în 2013 la ProTV, show-ul alegându-şi câştigatorul sezonului al treilea, pe Mihai Chiţu din echipa lui Horia Brenciu. Show-ul a fost lider absolut de audienţă pe toate categoriile de public. Pro TV a condus cu 13,2 puncte de rating şi 30,5 % cotă de piaţă pe publicul său ţinţă şi a fost urmat de Antena 1 cu cifre de peste două ori mai mici, respectiv 5,5 puncte de rating şi 12,8 % cotă de piaţă. Situaţia rămâne neschimbată şi la nivelul publicului din mediul urban, cu Pro TV în poziţie fruntaţă cu 11,8 puncte de rating şi 24,4% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 s-a clasat pe locul al doilea cu 5,6 puncte de rating şi 11,6 % cotă de piaţă. La nivelul publicului din întreaga ţară, Pro TV îşi menţine poziţia de lider incontestabil de audienţă cu un rating mediu de 10,9 puncte şi o cotă de piaţă de 22,6 procente, în timp ce Antena 1 obţine doar o medie de 5,4 puncte de rating şi 11,2% cotă de piaţă.

De asemenea, "Serviciul Român de Comedie" a salvat ţara de tristeţe în 2013 prin râs, emisiunea lui Toni Grecu asigurând comedia în serile de miercuri şi fiind lider de audienţă cu aproape fiecare ediţie. Pe publicul comercial, Pro TV a înregistrat 7,4 puncte de rating şi 17,2 % cotă de piaţă, fiind urmat de Antena 1 cu 5,6 puncte de rating şi 13,1 procente din cota de piaţă. Pro TV ocupă poziţia fruntaţă şi la nivelul publicului din mediul urban, cu 7,7 puncte de rating şi 14,9% cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 s-a clasat pe locul al doilea cu 6,1 puncte de rating şi 11,8 % cotă de piaţă. La nivelul publicului din întreaga ţara Pro TV se instalează în fruntea clasamentului cu 8,4 puncte de rating şi o cota de piaţă de 15,8 procente, în timp ce Antena 1 obţine doar o medie de 5,4 puncte de rating şi 10,1% cotă de piaţă.

La rândul său, "Happy Hour", emisiune care din toamna acestui an şi-a schimbat numele în "La Măruţă" a fost şi el pe placul celor mai mulţi români care de luni până vineri au fost conectaţi la cele mai proaspete informaţii din showbiz. În acest an la initiativa emisiunii "La Măruţă", numele maestrului Radu Beligan a fost înscris în Cartea Recordurilor, ca cel mai longeviv actor pe o scenă de teatru.

Şi emisiunile "Apropo TV" şi "Ce se întâmplă, doctore?", "ILikeIT" s-au numărat printre preferinţele telespectatorilor şi în 2013. Emisiunea "Serviţi, vă rog!" difuzată pe perioada verii s-a plasat şi ea pe primul loc în topul audienţelor. Conform cifrelor înregistrate la nivelul publicului comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 - 49 de ani, emisiunea a avut în 2013 o audienţă medie de 6,7 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 18,9 %, în timp ce Antena 1 a înregistrat în acel interval orar 4,3 puncte de rating şi 12,2 % cotă de piaţă. Emisiunea "Serviţi, vă rog" a fost lider de audienţă şi la nivelul întregului public din mediul urban, precum şi al întregului public din România.

Meciurile din Europa League i-au ţinut şi ele în faţa ecranelor pe români. Astfel, acestea au adus pentru publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 - 49 de ani o audienţă medie de 9,9 puncte de rating şi 23,1 % cotă de piaţă, în timp ce Antena 1 obţinea doar 6,2 puncte de rating şi 14,5% cotă de piaţă. La nivelul publicului din mediul urban, Pro TV şi-a menţinut poziţia de lider cu 9,9 puncte de rating şi 20,3 % cotă de piaţă, Antena 1 obţinând doar 6,6 puncte de rating şi 13,6 % cotă de piaţă. Meciurile au fost şi pe placul publicului de la întreg nivelul ţării, astfel că Pro TV obţine o medie de 10,5 puncte de rating şi 21,3 % cotă de piaţă, iar Antena 1 numai 6,1 puncte de rating şi 12,4 % cotă de piaţă.

Şi amatorii de filme au urmărit tot Pro TV. Astfel, în top 10 cele mai urmărite filme ale anului, pe toate categoriile de public, se află numai filme difuzate de Pro TV. Mai mult decât atât, dintre cele mai vizionate 100 de producţii cinematografice ale acestui an, nu mai puţin de 98 au fost difuzate de Pro TV.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici