- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (14.09.2015, 13:51)
- Marius Oncu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: 90% din utilizatorii de internet fix caută ştiri. Trei sferturi îl folosesc pentru socializare
Nouă din zece utilizatori de internet fix din România folosesc internetul de acasă pentru a căuta informaţii, a citi ştiri şi pentru a fi la curent cu diverse evenimente, în timp ce 77% dintre aceştia îl folosesc pentru a accesa reţele de socializare, potrivit unui studiu de piaţă realizat de ANCOM.
211 afișări
ANCOM: 90% din utilizatorii de internet fix caută ştiri. Trei sferturi îl folosesc pentru socializare (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
Scopurile pentru care este utilizat internetul fix în gospodărie pot fi clasificate în patru categorii: informare, comunicare, activităţi recreative şi tranzacţii electronice.
Pe lângă nevoia de informare, utilizatorii din România accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% dintre respondenţi comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceştia prin schimbul de e-mailuri, se arată în studiul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Spania va trimite rachete Patriot Ucrainei, însă Grecia exclude furnizarea de sisteme de apărare antiaeriană către Kiev
-
Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost reţinut
-
Războiul din Ucraina, ziua 793. Moscova avertizează că va reacţiona dacă activele ruseşti îngheţate vor fi confiscate / Grecia nu va trimite sisteme Patriot în Ucraina / Stoltenberg: Nu este prea târziu pentru ca Ucraina să învingă
Activităţile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenţi care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar şi 52% dintre cei chestionaţi care declara că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online.
În schimb, studiul arată că mai puţini români folosesc de acasă internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum şi pentru a face tranzacţii bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).
În ceea ce priveşte frecvenţa de utilizare, un român foloseşte internetul fix de acasă, în medie, 24 de zile pe lună, notează ANCOM. Aproape trei sferturi dintre respondenţi îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), în timp ce 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămâna, iar 4% o dată pe săptămâna.
Internetul fix este accesat de acasă de obicei de pe un computer personal, 72% dintre români utilizând un calculator/desktop, 61% laptop/netbook, în timp ce 43% accesează acest serviciu de pe smartphone şi 32% de pe tabletă. Un alt dispozitiv prin intermediul căruia utilizatorii casnici au început să acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate în 9% dintre gospodării.
Atunci când îşi aleg o conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii ţin cont este cel financiar, pentru 66% dintre români fiind important preţul abonamentului, în timp ce 62% dintre ei sunt interesaţi de stabilitatea conexiunii, iar 48% de vitezele maxime de transfer oferite de furnizor.
ANCOM notează că pentru a identifica furnizorii de internet fix care răspund cel mai bine nevoilor proprii de comunicare, toţi utilizatorii au la dispoziţie două instrumente create de Autoritate, respectiv Veritel.ro, aplicaţia prin care pot compară toate tarifele de internet fix disponibile pe piaţă în acest moment, şi Netograf.ro, site-ul unde pot măsură şi compară vitezele de transfer ale tuturor furnizorilor de internet fix din România.
Studiul de piaţă despre utilizarea de acasă a serviciilor de internet fix în rândul populaţiei României a fost realizat pentru ANCOM de Mercury Research şi a fost folosit de Autoritate în analizele de piaţă derulate cu scopul de a evalua nivelul de concurenţă pe piaţă cu amănuntul a serviciilor de acces la internet în bandă largă la puncte fixe.
Cercetarea a fost realizată în perioada octombrie-noiembrie 2014, pe un eşantion de 1.469 de persoane care au şi folosesc conexiune de internet acasă, reprezentativ la nivel naţional pentru populaţia cu vârstă de peste 16 ani. Marja de eroare este de ±2,6%, la un nivel de încredere de 95%.
Citește pe alephnews.ro: Ne poate înlocui A.I.-ul? Un startup dezvoltă avatare A.I. pentru a înlocui interacțiunile cu oamenii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ana Porgras, descalificată de la Survivor All Stars. Imaginile încă nu au fost difuzate de Pro TV
CANCAN.RO
Cum a scris ZANNI numele lui Andrei Ciobanu, pe biletul de nominalizare la Survivor All Stars. A făcut-o intenționat!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe