- Home
- Cultură-Media
- LONDRA, (04.12.2008, 14:47)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King
Imaginea ţăranilor transilvăneni este folosită, alături de cea a locuitorilor Thailandei şi Groenlandei, pentru a defini populaţiile indigene sărace, într-o campanie Burger King care se vrea a fi "cel mai autentic test culinar" şi care a generat deja, înainte de lansare, o serie de critici.
41 afișări
Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King (Imagine: www.adage.com)
Potrivit AdAge, campania a fost realizată de agenţia Crispin Porter & Bogusky, împreună cu shop-ul de creaţie MDC Partners, şi va fi lansată pe 6 decembrie, promiţând că va fi cel mai autentic test de gust culinar. Campania a suscitat deja numeroase critici, pe motiv că exploatează "populaţiile indigene sărace".
ULTIMELE ȘTIRI
-
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
Campania globală, intitulată "Whopper Virgins", care rulează deja un clip teaser pe pagina campaniei (www.whoppervirgins.com/) şi care va fi lansată oficial pe 6 decembrie, are ca obiectiv să convingă consumatorii că sandvişurile Whopper sunt mai gustoase şi mai apreciate decât cele ale lanţului de fast-food rival, McDonald's, folosind în acest sens nişte spoturi de teasing prin care internauţii sunt direcţionaţi către site-ul campaniei.
Pe platforma online, internauţii pot urmări reacţiile reprezentanţilor mai multor grupuri etnice din afara Statelor Unite la degustarea preparatelor lanţului american de fast-food, în cadrul "celui mai pur test al gustului", cum numeşte Burger King experimentul. Printre cei care testează burgerii şi le judecă savoarea se numără ţărani thailandezi, dar şi transilvăneni care gustă pentru prima oară preparate fast-food "exotice".
"Pentru a afla cât mai multe despre burgerul favorit al Americii a trebuit să părăsim America", spun iniţiatorii campaniei. "Dacă vrei o părere adevărată despre un burger, trebuie să întrebi pe cineva care nu are în limba nativă nici măcar un cuvânt echivalent pentru burger", adaugă ei.
Pentru a realiza execuţiile din cadrul campaniei, echipa de filmare a călătorit 20.000 de kilometri, spoturile documentar folosind ca recuzită 13 avioane, un elicopter şi două sănii trase de câini.
Campania a fost regizată de Stacy Peralta, premiat în trecut pentru filmele documentare despre comunităţile de skateboard-eri - "Dogtown and Z-Boys"- şi de surferi - "Riding Giants". Documentarul despre populaţiile indigene care degustă burgeri promite o experienţă similară cu cea a reportajelor National Geographic.
Primele reacţii la spoturile de teasing Burger King nu au întârziat să apară în blogosferă, internauţii criticând lanţul de fast-food pentru că exploatează regiuni subdezvoltate în cadrul strategiilor de marketing. "Nu cred că populaţii indigene ar trebui folosite pentru a anima un public plictisit, care vrea să se amuze cu orice preţ", se indică într-un comentariu de pe Gothamist.com.
"Ar fi mai bine ca aceşti oameni care suferă de foame să fie ajutaţi în sensul adevărat, nu să li se furnizeze atacuri de cord în cutii comestibile", menţionează un alt blogger, într-un comentariu pe Walletpop.com.
Citește pe alephnews.ro: Procesul fraților Tate pentru trafic de persoane poate începe, a decis Tribunalul București
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis! În spate se ascunde, însă, o poveste tristă
CANCAN.RO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe