TikTok restricționează hashtag-ul viral „skinnytok”, la presiunile Comisiei Europene
Platforma TikTok interzice hashtagul „skinnytok”, care direcționa utilizatorii către conturi cu conținut care „idolatriza slăbirea extremă”. Conținutul asociat acestui hashtag includea rutine de sport și nutriție ale altor utilizatori, potrivit BBC.
Reprezentanții platformei au spus că au luat decizia să blocheze rezultatele de căutare ale acestui hashtag, pentru că „devenise vinovat pentru conținutul de slăbire nesănătoasă”.
În locul acestor video-uri, acum, utilizatorii sunt redirecționați către resurse de sănătate mintală.
Mai mulți specialiști în domeniu au salutat acest demers, pe care l-au clasificat drept „periculos”.
Hashtagul „skinnytok” are mai mult de 500 000 de postări asociate, postări care „glorifică slăbitul și malignizează luarea în greutate”.
O nutriționistă din Franța, Carole Copti, a declarat: „Pacienții sunt complet îndoctrinați, iar consultația mea de 45 de minute nu poate face față orelor de scrolling pe TikTok”.
Franța este, de altfel, o țară în care acest hashtag a făcut o carieră impresionantă.
Este și motivul pentru care ministrul Digitalizării de aici a salutat și el decizia TikTok. Decizie care a fost luată la presiunile Comisiei Europene.
Într-o declarație oficială, executivii TikTok au spus că „vor continua să restricționeze video-urile conturilor de adolescenți și să livreze sfaturi de sănătate și informații utile în căutările de pe TikTok”.
Nu este, de altfel, prima oară când TikTok este „forțat” să ia atitudine față de conținutul referitor la imagine.
În martie, a blocat un filtru viral, „chubby filters”, care-i făcea pe utilizatori să pară grași.