TVR anulează concursul demarat pentru ocuparea postului de director al Ştirilor

TVR anulează concursul deja demarat pentru ocuparea postului de director al Direcţiei Emisiuni Informative şi Sport, pentru că etapa finală a competiţiei (interviul) - care ar fi trebuit să se desfăşoare joi - nu s-a putut ţine, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii Televiziunii Publice.

505 afişări
Imaginea articolului TVR anulează concursul demarat pentru ocuparea postului de director al Ştirilor

TVR anulează concursul demarat pentru ocuparea postului de director al Ştirilor (Imagine: Cristi Movila/Mediafax Foto)

Televiziunea Română a anunţat, pe 22 noiembrie 2011, organizarea unui concurs pentru ocuparea postului de director al Direcţiei Emisiuni Informative şi Sport din TVR. Concursul era prevăzut să aibă loc la sediul Televiziunii Române, în perioada 15 - 31 decembrie 2011, însă etapa lui finală, care ar fi trebuit să se desfăşoare pe 19 decembrie, a fost reprogramată, deoarece "comisia de evaluare nu s-a putut reuni în plen", pentru o dată care nu a mai fost anunţată public ulterior.

Acum, TVR a decis să anuleze concursul şi să organizeze o nouă competiţie pentru ocuparea postului de director al Direcţiei Emisiuni Informative şi Sport.

"Potrivit Regulamentului intern de recrutare şi selecţie a personalului, data limită pentru organizarea etapei a doua a concursului pentru postul de director al Direcţiei Emisiuni Informative şi Sport este 19 ianuarie 2012. Deoarece comisia nu s-a putut întruni în plen, din cauza diferenţelor de program, această etapă nu s-a putut ţine", au declarat joi, pentru MEDIAFAX, reprezentanţii TVR.

Potrivit acestora, conducerea TVR va scoate din nou la concurs postul de director al Direcţiei Emisiuni Informative şi Sport. "Concursul pentru postul de director al Direcţiei Emisiuni Informative şi Sport urmează a avea loc în perioada imediat următoare", au precizat reprezentanţii TVR pentru MEDIAFAX.

La primul concurs organizat de TVR pentru ocuparea postului de director al Ştirilor s-ar fi înscris trei concurenţi, printre care Rodica Culcer (care îndeplineşte, prin delegare, atribuţiile de director al Ştirilor TVR) şi Cezar Ion (director al Direcţiei Editoriale din Televiziunea Română). Cel de-al treilea candidat la şefia Ştirilor ar fi o persoană care nu este în prezent angajată în TVR, după cum au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din Televiziunea Română.

Anularea concursului vine în contextul unor puternice tensiuni în Televiziunea Publică referitoare la conducerea Ştirilor TVR.

Rodica Culcer a împlinit vârsta legală de pensionare pe 30 mai 2011, iar contractul acesteia cu TVR a fost valabil până la 30 iunie 2011. Rodica Culcer a depus, pe 29 iunie, o cerere de reangajare prin cumul cu pensia, care i-a fost aprobată de conducerea TVR, iar de la 1 iulie ea a fost reîncadrată pe un post de execuţie, îndeplinind, prin delegare, atribuţiile de director al Ştirilor TVR, până la ocuparea prin concurs a acestui post.

Consiliul de Administraţie al TVR a votat, miercuri, încetarea mandatului prin care Rodica Culcer a fost delegată să conducă Ştirile TVR, însă unii membri ai CA, printre care şi Ada Meseşan, spun că reprezentanţii PSD în consiliu "au forţat un vot, care juridic şi legal este nul de drept".

"Astăzi s-a forţat un vot care, juridic şi legal, este nul de drept, în consecinţă votul politic forţat de către reprezentanţii PSD în CA al TVR nu poat fi aplicat. Atribuţiile CA nu cuprind dreptul de a rezilia contractul niciunui jurnalist şi fac apel la legea 41/ 94 (articolul 27). Acest aspect a fost susţinut atât de noi, cât şi de juristul Consiliului de Administraţie, dar reprezentanţii PSD din şedinţă au susţinut în mod isteric executarea ilegală a Rodicăi Culcer. Precizez faptul că şi preşedintele CA, Alexandru Lăzescu, a votat împotriva acestei propuneri a PSD şi a recunoscut că nu are o bază juridică această impunere a votului. În concluzie, astăzi, în loc să discutăm problemele reale ale TVR, respectiv măsurile de redresare ale instituţiei, având în vedere deficitul de 100 de milioane de euro, am asistat la un spectacol politic jenant, ruşinos, cu note isterice ale colegilor PSD din CA", a declarat miercuri, pentru MEDIAFAX, Ada Meseşan.

Ada Meseşan (propusă în CA al TVR de PDL) a precizat că Rodica Culcer a fost delegată să conducă Direcţia Emisiuni Informative şi Sport din TVR de conducerea executivă a Televiziunii Publice (în frunte cu Alexandru Lăzescu, n.r.), nu de Consiliul de Administraţie.

Ea a precizat că şase membri ai CA, inclusiv Alexandru Lăzescu, au votat împotriva încheierii mandatului Rodicăi Culcer la şefia Ştirilor TVR, în timp ce şapte membri CA, majoritatea PSD, au votat pentru.

Pe de altă parte, Anne Jugănaru (propusă în CA de PSD) a declarat, pentru MEDIAFAX, că votul de miercuri din CA a fost "un vot perfect democratic, perfect legal". "Cei care au simţit că TVR merge într-o direcţie greşită, că i se face un mare rău în privinţa imaginii, mai ales pentru ce se întâmplă la ştiri şi în emisiunile de dezbatere, toţi aceştia au votat pentru rezilierea contractelor doamnei Culcer. Astăzi am aflat că doamna Culcer are două contracte de muncă - un contract pe termen limitat, pentru calitatea de director interimar al Direcţiei Emisiuni Informative şi Sport, şi unul pe termen de trei ani, pentru calitatea de realizator. Sunt profund indignată, eu abia astăzi am aflat. Doamna Culcer este pensionară, trebuie să se aplice aceleaşi reguli ca pentru ceilalţi pensionari. De ce cazul ei trebuie să fie tratat altfel?", a spus Anne Jugănaru.

Pe de altă parte, reprezentanţii TVR au transmis, într-un comunicat remis miercuri MEDIAFAX, că hotărârea CA de încetare a mandatului Rodicăi Culcer la conducerea Ştirilor TVR va fi supusă unei analize juridice, întrucât aprobarea "angajării şi concedierii personalului societăţii" este atribuţia exclusivă a directorului general al TVR.

"Având în vedere că aprobarea «angajării şi concedierii personalului societăţii», potrivit art. 28 lit d) din Legea nr. 41/1994, este atribuţia exclusivă a directorului general al TVR, Alexandru Lăzescu a informat Consiliul de Administraţie că votul dat pe această hotărâre va fi supus unei analize privind temeiul juridic, în raport cu atribuţiile Consiliului de Administraţie, prevăzute la art. 27 din Legea nr. 41 - 1994", se spune în comunicatul TVR.

Rezultatul analizei va fi comunicat Consiliului de Administraţie în următoarea sa şedinţă, din 26 ianuarie, se precizează în acelaşi comunicat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici