UE şi MTV demarează o campanie cu privire la schimbările climatice

Comisia Europeană şi MTV Networks International au lansat, miercuri, campania "Play to Stop - Europe for Climate", pentru sensibilizarea tinerilor faţă de pericolele pe care le prezintă schimbările climatice, acţiune în care este implicat şi ecologistul român Şerban Miron Copot, informează CE.

102 afișări
Imaginea articolului UE şi MTV demarează o campanie cu privire la schimbările climatice

UE şi MTV demarează o campanie cu privire la schimbările climatice (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Campania va mobiliza publicul tânăr în perspectiva conferinţei privind climatul care va avea loc, în decembrie, la Copenhaga.

Astfel, din iulie până în decembrie, campania "Play to stop-Europe for Climate" va avea ca obiectiv angajarea tinerilor din 11 state membre în lupta împotriva schimbărilor climatice. Campania se va desfăşura în Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Franţa, Germania, Ungaria, Italia, Polonia, România, Suedia şi Regatul Unit al Marii Britanii.

În cadrul campaniei vor avea loc trei concerte ale unor mari artişti internaţionali, la Stockholm, Budapesta şi Copenhaga, care vor fi transmise de MTV.

Primul concert, susţinut de Moby, va avea loc la Stockholm, pe 20 august. Pe tot parcursul campaniei, MTV va prezenta materiale editoriale despre lupta împotriva schimbărilor climatice şi va realiza mai multe emisiuni speciale.

Fiecare concert va fi organizat împreună cu o manifestare importantă legată de schimbările climatice:

săptămâna mondială a apei, la Stockholm,

săptămâna mobilităţii, la Budapesta, şi

conferinţa privind climatul, la Copenhaga.

Ţările vor fi reprezentate de personalităţi cu rol de ambasadori naţionali, care vor încerca să atragă atenţia marelui public asupra acestei probleme, exprimându-şi opiniile.

Printre personalităţi cu rol de ambasadori naţionali se numără jucătoarea de tenis Magdalena Maleeva, din Bulgaria, cântăreaţa daneză Anna David, starul tv italian Paola Maugeri, vedeta de varietăţi Michal Pirog, din Polonia, şi militantul ecologist român Şerban Miron Copot (preşedinte şi membru fondator al Asociaţiei Generaţia Verde şi solist al formaţiei Animal X, n.r.).

Conform unei anchete realizate la scară europeană, făcută publică miercuri, tinerii consideră că schimbările climatice reprezintă cea mai gravă problemă, după sărăcie, cu care se confruntă omenirea.

Cu toate acestea, numai 51% dintre cei cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani au luat iniţiativa de a acţiona împotriva schimbărilor climatice, ceea ce reprezintă proporţia cea mai redusă dintre toate grupele de vârstă.

Conferinţa privind schimbările climatice de la Copenhaga, la care se vor aborda modalităţile de continuare a Protocolului de la Kyoto, se deschide la 7 decembrie.

"Tinerii de astăzi vor resimţi puternic efectele schimbărilor climatice. Conferinţa de la Copenhaga reprezintă, probabil, ultima şansă de a aborda schimbările climatice înainte ca situaţia să scape de sub control. Constatăm peste tot în lume o imensă dorinţă de a se ajunge la un acord în acest sens şi trebuie să încurajăm această evoluţie. Evenimentele de acest gen sunt cruciale, deoarece tinerii constituie un grup de presiune extrem important. Tinerii vor fi afectaţi cel mai mult de schimbările climatice - aşadar părerile lor sunt esenţiale", a declarat comisarul UE pentru mediu Stavros Dimas.

"Toate ţările vor avea de suferit de pe urma schimbărilor climatice, iar generaţiile viitoare vor fi serios afectate. Iată de ce MTV consideră că este fundamentală comunicarea pentru a transmite informaţii privind gravitatea problemei şi pentru a combate comportamentele care agravează situaţia în ceea ce priveşte schimbările climatice", a declarat Antonio Campo Dall'Orto, vicepreşedinte executiv al Music Brands, în cadrul MTV Networks International.

Campania vizează informarea tinerilor cu privire la consecinţele pe care le poate avea eşecul realizării unui acord la Copenhaga şi îi mobilizează să-şi folosească energia în perioada de până la conferinţă pentru a exercita presiuni asupra factorilor responsabili în sensul ajungerii la un acord.

Pe tot parcursul campaniei, tinerii vor avea ocazia să schimbe păreri cu privire la schimbările climatice şi la mediul înconjurător, precum şi să-şi împărtăşească ideile asupra modului în care poate fi protejat mediul înconjurător, pe site-ul Play to Stop, la adresa mtvplay4climate.eu.

Obiectivul conferinţei din decembrie este de a realiza un nou acord mondial în domeniul climatului pentru a continua Protocolul de la Kyoto, care expiră în 2012.

În decembrie 2008, UE a adoptat o politică integrată privind energia şi schimbările climatice, cu obiective ambiţioase pentru anul 2020.

Există speranţe că Europa este pe calea cea bună - către un viitor durabil cu o economie cu un nivel scăzut de emisii de dioxid de carbon, bazată pe un consum redus de energie prin:

reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 20% (30% dacă se ajunge la un acord internaţional),

reducerea consumului de energie cu 20% prin creşterea eficienţei energetice şi

satisfacerea a 20% din nevoile energetice ale oamenilor din surse regenerabile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici