- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.06.2021, 15:13)
- Eduard Ivanovici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Analiză: Euro 2020 este o nouă oportunitate pentru companiile chineze
După ce compania Hisense, unul dintre cei mai mari producători de televizoare din lume, a devenit primul sponsor chinez pentru Campionatul European de Fotbal în 2016, alte patru businessuri chineze au obţinut parteneriate pentru Euro 2020, notează CNBC.
220 afișări
Analiză: Euro 2020 este o nouă oportunitate pentru companiile chineze
În timp ce firmele plătesc sume masive de bani pentru pieţele externe, ele îşi construiesc totodată prestigiu pentru clienţii de acasă.
„Brandurile chinezeşti nu folosesc fotbalul strict pentru marketing local (vânzându-şi produsele consumatorilor chinezi), ci şi pentru deschiderea unor pieţe noi, în special în Europa”, spune Pierre Justo, senior member al firmei de consultanţă Kantar.
Guvernul chinez a încurajat companiile domestice să investească peste hotare, în timp ce multe businessuri sunt dornice să îşi îmbunătăţească brandul prin intermediul vânzărilor din afara ţării. Hisense, cu sediul în Qingdao, provincia Shandong, plănuieşte ca pieţele externe să ajungă până în 2025 la 23,5 miliarde de dolari – jumătate din totalul veniturilor. Numărul este de trei ori mai mare decât suma pe care a înregistrat-o compania în alte ţări de-a lungul anului trecut, adică 7,93 miliarde de dolari.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
POLITICO: Potenţialii candidaţi pentru şefia Comisiei Europene, dacă von der Leyen nu ar câştiga un nou mandat / Klaus Iohannis se află pe listă
-
Belarus afirmă că s-a încercat un atac cu drone asupra capitalei Minsk din Lituania. Lukaşenko susţine că opoziţia încercă să cucerească un district şi să ceară NATO să desfăşoare trupe
-
Rusia ameninţă că Polonia va fi ţinta unui atac rusesc dacă NATO ar desfăşura arme nucleare pe teritoriul polonez
Producătorul de televizoare şi electrocasnice susţine că, în primele cinci luni ale anului, vânzările din Europa au fost de două ori mai mari prin comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2020, rezultatele fiind alimentate de cererea de frigidere din Franţa. Hisense a început să intre pe piaţa din Europa în urmă cu 10 ani şi, între timp, a ajuns la peste 8.000 de angajaţi pe teritoriul continentului, cu birouri în Germania, Spania, România şi alte nouăsprezece ţări. Societatea a sponsorizat deja Campionatul Mondial de Fotbal din 2018 şi a obţinut un acord pentru ediţia din 2022 din Quatar.
Un alt sponsor chinez, compania de smartphone-uri Vivo, a anunţat că a intrat în şase ţări europene în octombrie, având mai mult de 400 de milioane de utilizatori în peste 50 de ţări.
Momentan nu este disponibilă o listă completă a sponsorilor de la Euro 2020, însă printre companiile incluse pe site-ul UEFA se găsesc grupul rus de energie Gazprom, producătorul auto german Volkswagen, compania americană de livrări FedEx, serviciul Alipay (al Alibaba) şi platforma TikTok, deţinută de ByteDance.
Peste 2 miliarde de oameni au urmărit Campionatul European de Fotbal din 2016, organizat de Franţa, număr alimentat de un interes tot mai mare în China şi Brazilia.
În 2018, Alipay a obţinut un parteneriat pe opt ani care include Euro 2020 şi Euro 2024. Acordul este estimat la 200 de milioane de euro, conform Financial Times.
O altă firmă chineză care urmăreşte să marcheze profituri prin intermediul turneului este iQiyi, care a obţinut drepturi de streaming online pentru Euro 2020. Numărul de abonaţi ai platformei este de circa 100 de milioane, compania raportând pierderi de 193,4 milioane de dolari în T1. Însă acordul a atras un trafic „considerabil” şi posibile parteneriate cu Volvo, Heineken şi VW, spune CEO-ul iQiyi Sports, Lingxiao Yu.
China rămâne o piaţă lucrativă pentru marile grupuri sportive. De exemplu, divizia chineză a Asociaţiei Naţionale de Baschet din SUA (NBA) valora 4 miliarde de dolari în 2018.
Totuşi, asocierea cu piaţa din China vine cu propriile ei riscuri.
În 2019, un tweet atribuit NBA-ului – prin care se sublinia încurajarea protestatarilor din Hong Kong – a dus la suspendarea mai multor contracte, generând pierderi de până la 400 de milioane de dolari pentru asociaţie.
Platforma oficială de streaming Tencent a reluat difuzarea meciurilor în termen de câteva zile, însă difuzorul deţinut de stat CCTV a suspendat jocurile timp de peste un an, mai scrie ZF.
Citește pe alephnews.ro: Avertismentul dat de oamenii de știință: Peste jumătate din populația lumii s-ar putea îmbolnăvi de boli transmise de țânțari
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe