Antreprenor important din industria cărnii: Evaziunea fiscală pe sectorul cărnii se menţine la 25-35%

Evaziunea fiscală în sectorul cărnii se menţine undeva la 25-35% şi, chiar dacă nu mai este o tentaţie atât de mare să se vândă la negru aşa cum era cu TVA de 24%, reflexele mai vechi sunt încă înrădăcinate, a declarat Radu Timiş, antreprenorul care controlează grupul Cris-Tim.

1542 afişări
Imaginea articolului Antreprenor important din industria cărnii: Evaziunea fiscală pe sectorul cărnii se menţine la 25-35%

Antreprenor important din industria cărnii: Evaziunea fiscală pe sectorul cărnii se meţine la 25-35% (Imagine: Octav Ganea/ Arhova Mediafax Foto)

"Se simte încă reducerea TVA la alimente la 9%. Nu ştiu ce s-ar fi întâmplat cu produsele în piaţă, având în vedere această mărire a preţului materiei prime. TVA a salvat piaţa şi o salvează în continuare. Dacă s-ar reveni la TVA de 24%, ar fi un dezastru pentru că există încă evaziune fiscală", spune Timiş..

Grupul Cris-Tim este format din mai multe companii: Recunoştinţa Prod-Com care administrează fabrica de mezeluri de la Filipeştii de Pădure, Eco-Ferm care operează divizia de producţie şi procesare a laptelui, Impex Cristim care reprezintă divizia de preparate şi reţeaua de magazine şi Cris-tim2Prodcom.

Cristim2Prodcom înregistrează rezultatele distribuţiei de produse din carne şi lapte. în total, grupul controlat de Radu Timiş are peste 2.000 de angajaţi.

Pe segmentul de mezeluri grupul are în portofoliu brandurile Cris-Tim şi Matache Măcelaru, iar pe lactate Radu Timiş a dezvoltat brandul Mândruţa.

Radu Timiş spune că vânzările producătorului de mezeluri şi lactate s-au încadrat în primele şapte luni în bugetul propus, care prevede o creştere de 15% în volum faţă de perioada similară a anului trecut. Avansul a continuat şi în lunile iulie şi august.

Pe de altă parte, creşterea consumului de la nivel internaţional, în special în Asia, a determinat creşterea preţului la carnea de porc în carcasă, care a ajuns chiar şi la 7 lei pe kilogram, iar atunci acest lucru are impact asupra businessului, a precizat Radu Timiş. La acest lucru s-a adăugat faptul că procesa¬orii nu vin cu efective care să acopere cererea. Cu toate acestea, în lunile iunie, iulie şi august, consumul de mezeluri a fost în creştere cu 8% în volum, conform datelor deţinute de Cris-Tim.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici