Astra Vagoane şi Alstom au contestat la CNSC licitaţia pentru trenurile de metrou, adjudecată de CAF

Astra Vagoane Călători, deţinută de omul de afaceri Valer Blidar, şi Alstom Transport, parte a grupului francez Alstom, au contestat la CNSC licitaţia organizată de Metrorex pentru cumpărare a 51 trenuri noi pentru Magistrala 5, atribuită, potrivit mai multor surse din piaţă, companiei spaniole CAF.

506 afișări
Imaginea articolului Astra Vagoane şi Alstom au contestat la CNSC licitaţia pentru trenurile de metrou, adjudecată de CAF

Astra Vagoane şi Alstom au contestat la CNSC licitaţia pentru trenurile de metrou, adjudecată de CAF (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Contestaţiile au fost depuse vineri şi luni, iar cele două cereri au fost conexate.

Licitaţia vizează achiziţia a minim 43 şi maxim 51 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu până la patru contracte subsecvente.

Pentru acest contract, cu o valoare estimată de aproximativ 440 milioane euro, cu TVA, Metrorex a primit oferte din partea Astra Vagoane, Alstom, CAF, CSR (China) şi Pesa (Polonia).

Metrorex anunţa în decembrie că amână până cel târziu în luna martie desemnarea câştigătorului contractului, din cauza "complexităţii ofertelor".

La 10 martie, administratorul metroului bucureştean a comunicat că a finalizat etapa de evaluare a ofertelor, dar rezultatele finale, stabilirea câştigătorilor şi atribuirea contractelor de achiziţie publică vor fi comunicate printr-un anunţ de atribuire, publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, după expirarea termenelor de contestare sau soluţionare la CNSC.

Contractul estimat la 1,556 miliarde lei fără TVA, va fi finanţat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, şi bani de la buget, potrivit anunţului de participare lansat la jumătatea anului trecut de Metrorex.

Luând în calcul valoarea estimată, contractul ar fi cel mai mare de acest tip încheiat până în prezent de Metrorex.

Metrorex a mai atribuit companiei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), în anul 2011, un contract în valoare de 97 milioane euro, pentru livrarea a 16 garnituri. Acordul a fost extins la finele anului trecut cu încă opt trenuri, cu un cost de 47 milioane de euro.

Parcul de metrouri al Metrorex include în prezent mai multe trenuri vechi produse de Astra Arad. Cu francezii de la Alstom, Metrorex a încheiat în 2003 un contract cu o durată de 15 ani pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a trenurilor.

Cele mai multe trenuri ale Metrorex sunt produse de compania canadiană Bombardier.

Ministerul Transporturilor a anunţat marţi că directorul general al Metrorex, Aurel Radu, şi-a dat demisia, după discuţii cu ministrul de resort, conducerea companiei find preluată, temporar, de directorul de Investiţii şi Achiziţii Publice al administratorului reţelei de metrou, Cătălin Homor.

Ministerul nu a comunicat motivele demisiei.

Lungimea reţelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiţi pe patru linii magistrale şi 51 de staţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici