Auchan estimează că noul hipermarket din Drumul Taberei va ajunge la vânzări anuale de 100 mil euro

Noul hipermarket Auchan, deschis miercuri în cartierul Drumul Taberei din Capitală, ar putea ajunge la vânzări anuale de peste 100 milioane euro în câţiva ani, dar nu va depăşi vânzările hipermarketului din Titan, cel mai mare al reţelei din România, a declarat şeful Auchan România, Frederic Bellon.

2433 afișări
Imaginea articolului Auchan estimează că noul hipermarket din Drumul Taberei va ajunge la vânzări anuale de 100 mil euro

Auchan estimează că noul hipermarket din Drumul Taberei va ajunge la vânzări anuale de 100 mil euro (Imagine: Cosmin Dan/Mediafax Foto)

"Potenţialul există. Va ajunge în câţiva ani la peste 100 milioane euro, mai puţin decât Titan", a declarat directorul general al Auchan România, Frederic Bellon, fără a preciza exact în cât timp va ajunge la acest nivel al vânzărilor.

De altfel, directorul hipermarketului din Drumul Taberei este cel care a condus până în prezent magazinul din Titan.

Hipermarketul, cu o suprafaţă de vânzare de 10.500 metri pătraţi şi 450 de angajaţi, este al 8-lea din Bucureşti şi al 32-lea al reţelei şi se află în cadrul unui centru comercial dezvoltat de Immochan, filiala imobiliară a grupului francez. Centrul mai cuprinde o galerie comercială de 9.500 metri pătraţi, 1.600 locuri de parcare, dar şi o zonă de birouri, în care se vor muta din aprilie- mai anul viitor angajaţii Auchan, Immochan şi Oney. Investiţia în acest proiect a fost de 60 milioane euro.

În zonă, Auchan are drept competitori direcţi, situaţi în imediata vecinătate, un hipermarket Kaufland şi un supermarket Billa, dar şi Cora Lujerului, Lidl şi Auchan din AFI Cotroceni.

"Nu ne-am propus să ne batem cu AFI, ci să fim complementari. Este un cartier de 250.000 de locuitori şi noi suntem în mijlocul cartierului. Credem că 60-70% din viitorii clienţi vor veni pe jos", a declarat Tatian Diaconu, directorul general al Immochan.

El spune că proiectul a început în 2011, iar inaugurarea era planificată pentru aprilie 2015.

"După cum au avansat lucrările de contrucţie ne-am dat seama că putem deschide în decembrie. Într-adevăr, în galeria comercială contractele au fost semnate cu aprilie 2015, şi nu toţi retailerii au putut deschide în acelaşi timp cu noi", a adăugat Diaconu.

Potrivit acestuia, galeria comercială are în prezent 60 de locatari, parterul fiind închiriat în proporţie de 46%, iar etajul unu de 80%. Diaconu a precizat că sunt semnate contracte de închiriere pentru 95% din galeria comercială, iar în primul an se aşteaptă la venituri de 3 milioane euro din chirii.

Printre chiriaşii galeriei se numără retaileri precum Flanco (electrocasnice), dm-drogerie markt, CCC (încălţăminte), Steilmann (îmbrăcăminte), Sensiblu (farmacie), BamBoo (decoraţiuni) sau Hippoland (jucării).

În ceea ce priveşte dezvoltarea de alte hipermarketuri în Bucureşti, Federic Bellon spune că mai este loc de 1-2 proiecte la fel de mari ca Drumul Taberei.

Immochan mai are în construcţie un centru comercial la Braşov, Coresi, care va fi inaugurat în martie 2015.

Auchan şi-a triplat practic reţeaua de magazine în România după ce a cumpărat în 2012 de la grupul german Metro 20 de hipermarketuri Real, a căror remodelare a fost finalizată în prima parte a acestui an după o investiţie de 40 milioane euro.

Printre cele mai bune magazine real preluate, Bellon menţionează Timişoara Nord şi Cluj.

După integrarea acestor hipermarketuri, Auchan România a încheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012. Cumulat, afacerile Auchan şi Real au generat anul trecut pierderi de 15 milioane de euro. Retailerul are peste 11.000 de angajaţi.

Immochan România, înfiinţată în ianuarie 2012, administrează în prezent zece galerii comerciale: patru în Bucureşti (Centrele Comerciale Auchan Titan, Vitan, Crângaşi şi Drumul Taberei) şi şase în ţară: Piteşti-Bradu, Craiova-Craioviţa, Sibiu, Braşov-Eliana Mall, Bacău şi Târgu Mureş-Sud.

Potrivit unui raport al companiei de consultanţă imobiliară CBRE, Auchan a finalizat în trimestrul al treilea preluarea a 12 spaţii comerciale în care funcţionează hipermarketuri operate de grupul francez, după o tranzacţie de 261 milioane de euro, una dintre cele mai mari de pe piaţa de retail din Europa Centrală şi cea mai mare din România în acest an.

Cele 12 spaţii sunt în Bucureşti (Pallady şi Berceni), Timişoara (sud-nord), Satu Mare, Oradea, Baia Mare, Cluj, Piteşti, Ploieşti, Constanţa şi Galaţi.

Potrivit directorului general al Auchan România, compania deţine în prezent circa jumătate din spaţiile în care funcţionează hipermarketurile şi intenţia este să deţină în proprietate toate spaţiile, dacă acestea sunt achiziţionate rezonabil.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici