BMW, cel mai mare producător de automobile de lux, are profit în scădere în trimestrul al doilea, după investiţii masive în noile modele

BMW, cel mai mare producător de automobile de lux la nivel mondial, a anunţat o scădere de 8,8% a profitului pentru trimestrul al doilea, determinată în principal de creşterea investiţiilor în modele noi, inclusiv primul autoturism electric dezvoltat de grup.

301 afișări
Imaginea articolului BMW, cel mai mare producător de automobile de lux, are profit în scădere în trimestrul al doilea, după investiţii masive în noile modele

BMW, cel mai mare producător de automobile de lux, are profit în scădere în trimestrul al doilea, după investiţii masive în noile modele (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Profitul înainte de dobânzi şi taxe a scăzut la 2,07 miliarde euro, de la 2,27 miliarde euro în perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit unui comunicat transmis joi de BMW. Rezultatele grupului corespund estimărilor analiştilor, transmite Bloomberg.

Veniturile producătorului auto german au urcat cu 1,8% în perioada analizată, la 19,6 miliarde euro, în timp ce livrările de automobile au avansat cu 6,6%.

"Din cauza nivelului ridicat al cheltuielilor pentru tehnologii şi modele noi, precum şi investiţiilor în reţeaua de producţie, profitul înainte de taxe pentru anul 2013 va fi la acelaşi nivel ca anul trecut, de 7,82 miliarde euro", a declarat într-un comunicat directorul general al BMW, Norbert Reithofer.

BMW a prezentat recent modelul electroc i3, noul Seria 4 coupe şi o nouă variantă a SUV-ului X5. Compania încearcă să-şi menţină poziţia de lider, ameninţată de Audi, parte a grupului Volkswagen, şi Mercedes-Benz, controlată de grupul Daimler, care au ca ţintă poziţia de lider până la sfârşitul acestui deceniu.

Acţiunile BMW au decshis joi la Frankfurt în scădere cu 3,1%, având în vedere rezultatele uşor dezamăgitoare în raport cu Volkswagen şi Daimler, care au depăşit aşteptările pieţei în trimestrul al doilea.

Cu piaţa auto europeană la minimul ultimilor 20 de ani pe fondul recesiunii economice şi măsurilor de austeritate, producătorii auto germani se bazează pe creştere în Statele Unite şi Asia.

BMW a planificat lansarea a 25 de modele noi în 2013 şi 2014, 10 dintre acestea fiind complet noi, fără predecesor. Mercedes a promis 13 modele complet noi până în 2020, iar Audi vrea să dubleze numărul de SUV-uri din ofertă în acest deceniu, la 6 modele.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici