Câte produse alimentare de bază româneşti se cumpără din magazine

Ponderea produselor alimentare de bază provenite din România în totalul vânzărilor magazinelor, între 2009 şi 2012, s-a redus la toate categoriile, excepţie făcând carnea de porc, cele mai mari creşteri ale importurilor fiind înregistrate la lapte şi ulei.

709 afișări
Imaginea articolului Câte produse alimentare de bază româneşti se cumpără din magazine

Câte produse alimentare de bază româneşti se cumpără din magazine (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"La nivelul produselor alimentare de bază, selecţionate de către Consiliul Concurenţei, raportul dintre produsele naţionale şi cele provenite din import continuă să fie unul supraunitar. Cu toate acestea, cu excepţia cărnii de porc, pentru toate celelate categorii de produse prezentate în graficul 4.2, produsele din import câştigă teren. Laptele dulce de consum şi uleiul de floarea soarelui au înregistrat cele mai mari modificări în această direcţie, în perioada analizată", se arată într-un raport al autorităţii de concurenţă.

Analiza Consiliului Concurenţei arată că majoritatea produselor importate din categoriile selectate provin, ca şi în perioada anterioară, din ţări ale Uniunii Europene.

Totodată, situaţia este în continuare diferită pe segmentul de legume-fructe, acolo unde produsele provin preponderent de la furnizori externi, din considerente legate de preţ şi de deficienţele existente la nivelul producţiei autohtone.

"În perioada 2011/2012, deşi pe anumite categorii de produse se observă o creştere a ponderii produselor autohtone pe rafturile marilor retaileri în majoritatea cazurilor se înregistrează scăderi. În ceea ce priveşte structura importurilor, situaţia diferă faţă de categoria produselor de bază, unde majoritatea produselor proveneau din UE", precizează sursa citată.

Produsele analizate au fost laptele dulce de consum, ouăle de gaină, carnea de porc, carnea de pasăre, uleiul de floarea soarelui, pâinea, mezelurile şi vinul. Dacă în aceste cazuri consumul din magazine este asigurat în proporţie 63-88% de produse provenite din România, în cazul legumelor şi fructelor situaţia este inversă.

Astfel, doar în cazul verzei şi a cireşelor vânzările sunt acoperite în proporţie de peste 50% din producţie autohtonă, în rest ponderea legumelor şi fructelor provenite din România în totalul vânzărilor magazinelor se situează între 4% în cazul fasolei boabe şi 41% la ceapă uscată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici