Codul Fiscal din România, considerat instabil de către cele mai multe companii din regiune

Codul Fiscal din România este considerat instabil de către cele mai multe companii care activează în regiune şi nu permite construirea de strategii de business coerente pe termen lung, potrivit unui studiu realizat în Bulgaria, Cehia, România şi Slovacia de compania de consultanţă financiară Accace.

356 afișări
Imaginea articolului Codul Fiscal din România, considerat instabil de către cele mai multe companii din regiune

Codul Fiscal din România, considerat instabil de către cele mai multe companii din regiune (Imagine: Shutterstock)

"Codul Fiscal din România este considerat instabil de către cele mai multe companii care activează în regiune (80%), la distanţă de sistemul fiscal din Cehia, caracterizat ca fiind instabil de către 60% dintre companii, şi la polul opus faţă de sistemele din Bulgaria, cel mai stabil din regiune (100%) şi Slovacia (60%)", se arată într-un comunicat al Accace.

Studiul "Percepţia companiilor asupra legislaţiei fiscale" a fost efectuat în Bulgaria, Cehia, România şi Slovacia în perioada august-septembrie 2011 în rândul companiilor medii şi mari care îşi desfăşoară activitatea în regiune.

"Românii şi bulgarii sunt cei mai fermi, însă din perspective opuse: majoritatea covârşitoare (92%) a companiilor care îşi derulează activitatea şi în România consideră că sistemul fiscal actual nu le permite construirea de strategii de business coerente pe termen lung, în timp ce bulgarii consideră că au toate condiţiile pentru a realiza acest lucru. Companiile prezente în Slovacia de asemenea înclină spre un răspuns pozitiv, 67% având încredere că sistemul fiscal local le permite planificarea pe termen lung şi o dezvoltare susţinută a afacerilor, aceeaşi opinie fiind dominantă şi în rândul companiilor din Cehia (63%)", se precizează în comunicat.

Nivelul taxelor către stat este considerat acceptabil în Bulgaria de către toţi participanţii la studiu, în Cehia şi Slovacia de către 50% dintre companiile prezente în cele două ţări, în timp ce în România doar 25% dintre companii sunt mulţumite cu acest nivel.

Contribuţiile sociale sunt văzute ca principala problemă cu care se confruntă companiile în urma modificărilor aduse Codului fiscal, toţi participanţii la studiu indicând ca motiv de îngrijorare ambiguităţile privind modalitatea de stabilire a nivelului respectivelor contribuţii.

Deşi studiul relevă că sistemul fiscal local şi modificările legislative dese reprezintă o problemă pentru companiile care activează şi în România, reprezentanţii acestora sunt cel mai puţin la curent cu prevederile Codului Fiscal (75% nu cunosc prevederile sau modificările aduse). Situaţia este echilibrată în Bulgaria şi Cehia, în timp ce în Slovacia 57% dintre companii au cunoştinţe superficiale privind modificările aduse sistemului fiscal.

"În România, schimbările frecvente ale legislaţiei privind contabilitatea şi taxele reprezintă o problemă reală şi identificată de companii şi, din păcate, acestea descurajează strategiile pe termen lung. Soluţii de depăşire a acestor obstacole există însă, una dintre ele fiind plafonarea, simplificarea şi consolidarea contribuţiilor sociale (plafonarea bazei impozabile ar duce la un nivel mai redus al taxelor şi implicit la creşterea gradului de conformare voluntară şi ulterior colectare). De asemenea, extinderea reglementărilor fiscale privind grupul de TVA la toate categoriile de contribuabili poate constitui o altă măsură care să încurajeze investitorii", a declarat Mihaela Virlan, managing director Accace România şi Bulgaria.

Accace asigură servicii de finanţe şi contabilitate, consultanţă fiscală, salarizare, dreptul muncii, înmatriculare şi înregistrare, recrutare şi training.

Principalii clienţi ai companiei sunt corporaţii medii şi mari cu activităţi în Europa Centrală şi de Est. Portofoliul Accace include companii precum IBM, Shell, Allianz, Orsay, Scania, Olympus, Sharp şi HBO.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici