Companiile româneşti apelează la servicii IT doar în situaţii grave

Peste 60% dintre companiile româneşti din orice domeniu apelează la servicii şi consultanţă IT în condiţii extreme, precum pierderea în totalitate a datelor, oprirea activităţii sau virusarea întregii reţele, investiţiile în sistemele de securitate IT fiind de până la 5% din bugetul de întreţinere.

58 afișări
Imaginea articolului Companiile româneşti apelează la servicii IT doar în situaţii grave

Companiile româneşti apelează la servicii IT doar în situaţii grave

Pierderea în totalitate a datelor sau virusarea computerelor este unul din motivele cele mai grave pentru care firmele apelează la servicii specializate IT, alături de defectarea sau funcţionarea proastă a programelor, şi reprezintă 10% din motivarea deciziei semnării unui contract, se arată într-un comunicat al companiei Computer Troubleshooters, care furnizează servicii şi consultanţă în domeniul IT.

"Cea mai gravă problemă întalnită este cea a recuperării datelor. Sunt situaţii în care o companie îşi poate pierde datele contabile pe ultimii trei ani sau întreaga activitate poate fi oprită din cauza faptului că nu există mentenanţă pentru computere", a afirmat directorul general al companiei, Marius Stanca.

Întreruperea totală a activităţii reprezintă 40% din cazurile în care firmele apelează la o companie de service IT.

Totodată, 60% dintre problemele cu care se confruntă companiile pe partea de service IT sunt cauzate de navigarea pe internet şi de lipsa de protecţie, potrivit datelor Computer Troubleshooters.

"Dacă acest utilizator navighează în zone mai puţin periculoase, riscurile presupun doar proasta funcţionare a anumitor programe. Dacă acelaşi utilizator intră pe site-uri cu risc mare, el poate cauza probleme întregii reţele a companiei", a spus Stanca.

Utilizarea mini-stick-urilor USB, preţul mic şi gradul ridicat de disponibilitate a acestora pe piaţă reprezintă un nou risc de infectare, care a determinat creşterea cu 30% a problemelor IT care apar în companii.

Securitatea datelor ar trebui să reprezinte jumătate din motivaţia semnării unui contract cu o firmă de service IT pentru ca o companie să nu se confrunte cu disfunctionalităţi în funcţionarea computerului, apreciază specialiştii Computer Troubleshooters. Necesitatea instruirii personalului din companii pentru utilizarea adecvată a computerului ar fi un alt motiv care să fie luat în calcul la semnarea unui contract.

"Un training scurt de 30 de minute cu un angajat ar reduce considerabil incidentele IT. Numărul problemelor se poate reduce cu 30-80% în funcţie de interesul angajatului. Cum însă majoritatea acestora sunt receptivi la informaţii noi şi vor să ştie cum să îşi protejeze mai bine datele şi computerul, succesul unui asemenea demers este foarte mare", a mai spus Stanca.

El apreciază că investiţiile în serviciile IT vor creşte în mod progresiv şi datorită conştientizării riscurilor pe care le presupune navigarea pe internet, precum şi necesităţii protejării datelor împotriva atacurilor informatice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici