Cumpărătorii vor putea compara preţurile din hipermarketuri, online, astfel încât să aleagă oferta cea mai bună

Platforma „Monitorul Preţurilor” va fi lansată joi, site-ul afişând preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coşul zilnic de consum al românilor.

2876 afișări
Imaginea articolului Cumpărătorii vor putea compara preţurile din hipermarketuri, online, astfel încât să aleagă oferta cea mai bună

Cumpărătorii vor putea compara preţurile din hipermarketuri, online, astfel încât să aleagă oferta cea mai bună (Foto: Ziua de Constanta)

Consiliul Concurenţei va lansa acest instrument de monitorizare şi comparare a preţurilor prin intermediul căruia consumatorii pot găsi cele mai ieftine produse. La acest proiect au participat voluntar Asociaţia GS1, compania Nielsen, precum şi principalii retaileri.

Proiectul, pe care autoritatea de concurenţă îl dorea lansat încă din 2015, a întâmpinat rezistenţă din partea retailerilor care susţineau că Monitorul Preţurilor ridică probleme de ordin organizatoric şi că necesită multe resurse. Însă Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, declara în urmă cu aproximativ un an că lanţurile de magazine se tem să nu apară informaţii eronate şi apoi să fie prejudiciaţi, dar şi de faptul că sunt diferenţe de preţ de la un magazin la altul şi de la un oraş la altul şi „le e teamă că poate să dea prost”.

Proiectul a fost realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), fiind consultată Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii, dar şi cu ONG-urile care se ocupă de protecţia consumatorilor.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici