Dacia propune Guvernului înlocuirea taxei auto cu o taxă de mediu şi reducerea acesteia

Automobile Dacia propune Guvernului înlocuirea taxei de primă înmatriculare cu o taxă de mediu, diminuarea acesteia în funcţie de vechimea autovehiculelor şi accelerarea programului de înnoire a parcului auto naţional, a declarat, marţi, directorul general al constructorului, Francois Fourmont.

1 afișare
Imaginea articolului Dacia propune Guvernului înlocuirea taxei auto cu o taxă de mediu şi reducerea acesteia

Dacia propune Guvernului înlocuirea taxei auto cu o taxă de mediu şi reducerea acesteia

"Este de la sine înţeles pentru noi că România trebuie să respecte reglementările europene. De aceea, dorim să adresăm Guvernului şi tuturor actorilor vieţii politice româneşti trei propuneri, respectiv înlocuirea taxei actuale printr-o taxă de mediu, accelerarea înnoirii vechiului parc auto sau evoluţia taxei în forma sa actuală, pentru a răspunde observaţiilor Comisiei Europene, reducând taxa în funcţie de vârsta vehiculului", a afirmat Fourmont într-o conferinţă de presă.

El a adăugat că viitoarea taxă de mediu ar urma să se bazeze pe nivelul de poluare şi pe capacitatea cilindrică a autovehiculelor.

"Propunerile noastre se referă la vehiculele produse în România sau importate, noi sau vechi. Trebuie să le permitem oamenilor să îşi schimbe maşina, prin măsuri luate de Guvern şi prin măsurile luate de constructori, care sunt obligaţi să producă vehicule Euro 4", a spus Fourmont.

Directorul general al Automobile Dacia a apreciat că eliminarea taxei auto va înjumătăţi vânzările uzinei de la Piteşti pe piaţa internă şi va determina concedierea mai multor mii de angajaţi.

Dacia estimează că va produce anul viitor circa 350.000 de vehicule, din care 120.000 vor fi vândute în România.

Potrivit lui Fourmont, reducerea taxei ar determina importul a circa un milion de vehicule, ceea ce va sufoca traficul la nivel naţional.

"Dacia îşi menţine poziţia în favoarea unui dispozitiv fiscal care să evite ca România să devină groapa de gunoi a maşinilor vechi din România, dispozitiv de protecţie justificat atât în ceea ce priveşte mediul, cât şi sănătatea publică şi economia naţională", a adăugat Fourmont.

Potrivit lui Fourmont, România are cel mai vechi parc de automobile din Europa. Astfel, din cele circa patru milioane de vehicule aflate în circulaţie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani şi 60% au mai mult de zece ani.

Fourmont a spus că cele 1,6 milioane de vehicule cu o vechime de peste 15 ani poluează la fel de mult ca 80 de milioane de unităţi care respectă standardele Euro 4 în domeniul emisiilor de dioxid de carbon.

"Eliminarea acestor vehicule constituie o prioritate naţională în materie de sănătate publică, prioritate care ar trebui să antreneze o solidaritate a actorilor politici", a spus Fourmont.

Conform Dacia, compania şi furnizorii săi au angajat în acest an, în judeţul Argeş, 10.000 de persoane. În prezent, din cei peste 200.000 de angajaţi din industria auto din România peste jumătate lucrează pentru Dacia, fie direct la uzină, fie ca salariaţi ai furnizorilor sau ai reţelei comerciale.

Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul acestui an, când au fost eliminate accizele plătite la importul şi achiziţia autoturismelor de pe piaţa internă, şi a fost criticată în mai multe rânduri de Comisia Europeană.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici