De ce şi-a construit Amazon un depozit imens lângă o mahala din Tijuana (Mexic)

  • Decizia multinaţionalei are legătură cu poziţia strategică a oraşului, Tijuana fiind la graniţa cu California, cel mai populat stat din SUA.
  • Apoi, în acest mod, Amazon ocoleşte taxele mari, importul de produse fabricate în China devenind mult mai scump pentru americani.
1570 afișări
Imaginea articolului De ce şi-a construit Amazon un depozit imens lângă o mahala din Tijuana (Mexic)

De ce şi-a construit Amazon un depozit imens lângă o mahala din Tijuana (Mexic)

Datorită noului centru logistic, situat la câţiva kilometri de graniţa cu California, gigantul comerţului electronic va putea ocoli taxele pe bunurile chinezeşti dorite de Trump: „Vom genera sute de locuri de muncă”. Dar este o controversă

Pe de o parte, opulenţa uneia dintre cele mai bogate multinaţionale de pe planetă, pe de altă parte, o viaţă de zi cu zi formată din sărăcie larg răspândită.

Imagini ale noului depozit imens pe care Amazon l-a construit în Tijuana, unul dintre cele mai sărace oraşe din Mexic, circulă pe Internet. „Contrast”, acesta este termenul ales de fotograful Omar Martinez, pentru a descrie fotografiile făcute de el însuşi şi publicate pe Twitter.

Comparaţia dintre cele două realităţi este impresionantă şi mulţi nu au ezitat să vadă în imagine o emblemă a inegalităţilor provocate de capitalism. Cu siguranţă, după cum arată dimensiunea structurii (rezultatul unei investiţii de 21 de milioane de dolari), gigantul de comerţ electronic vrea să facă lucruri mari.

Importanţa Tijuana din punct de vedere logistic este, de altfel, uşor de înţeles, în primul rând uitându-se la hartă: oraşul este situat chiar la graniţa cu California, cel mai populat stat din Statele Unite.

San Diego este chiar dincolo de vamă, în timp ce în câteva ore este posibil să ajungă la alte centre majore de pe Coasta de Vest, cum ar fi Los Angeles şi San Francisco. Pe scurt, o poziţie extrem de strategică.

Întrebarea se pune de ce Amazon nu a deschis direct în Statele Unite? Simplu, spun cunoscătorii: compania deţine deja un alt depozit uriaş, de asemenea construit recent, în zona San Diego, la nici măcar o jumătate de oră cu maşina de Tijuana.

Prin urmare, aşa cum a explicat Charmaine Chua, profesor de studii globale la Universitatea din California, motivul este în esenţă fiscal. În urma războiului comercial cu Beijing, care a izbucnit în timpul preşedinţiei Trump, importul de produse fabricate în China a devenit mult mai scump pentru americani.

„Trupa mexicană” va permite, aşadar, Amazonului să ocolească impozitele americane puternice, utilizând Secţiunea 321 din NAFTA (Acordul de liber schimb nord-american), care din 2016 nu prevede taxe pentru mărfurile cu o valoare egală sau mai mică de 800 de dolari . 

Cu noua fabrică mexicană destinată să joace un rol atât de important, nu este de mirare că purtătorul de cuvânt al Amazonului, Marisa Vano, intervievată de Vice, a spus: „Tijuana este unul dintre cele mai importante oraşe din nordul Mexicului şi prezenţa noastră ne va permite să generăm sute de locuri de muncă, atât în ​​beneficiul comunităţii locale, cât şi al clienţilor noştri din regiune”.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici