EVENIMENT MEDIAFAX TALKS about Producătorii României - VIDEO

De ce am ajuns importatori fruntaşi, cum se salvează o afacere şi cum poţi face din agricultură o mândrie. Despre toate acestea aflaţi mai multe astăzi, începând cu ora 10.00, la MEDIAFAX TALK about Producătorii României.

705 afișări
Imaginea articolului EVENIMENT MEDIAFAX TALKS about Producătorii României - VIDEO

EVENIMENT MEDIAFAX TALKS about Producătorii României

VEZI GALERIA FOTO MAI JOS

România este ţara în care sărbătorile naţionale au ajuns manifestări publice de import. Un calcul al agenţiei MEDIAFAX a arătat că de 1 decembrie, ziua naţională, românii au mâncat, dintr-un metru de cârnaţi, peste jumătate din import. La fel şi la fasole. 94% din fasolea consumată era tot de peste hotare. Şi atunci ne întrebăm ce se întâmpă cu producătorii români. Iar cel mai bine ne pot explica tot ei.

Agenţia MEDIAFAX vă invită la MEDIAFAX TALK about Producătorii României, eveniment la care vor veni la aceeaşi masă reprezentanţi Romalimenta, ai Asociaţiei din Industria Laptelui, ProAgro sau CRIS-TIM.

Conferinţa „Mediafax Talks about Producătorii României din industria alimentară” reuneşte joi, la Bucureşti, antreprenori de succes, dar şi liderii patronatelor reprezentative din domeniul producţiei autohtone de alimente.

Printre temele propuse spre discuţie se numără „Antreprenor în industria alimentară”, „Oportunităţi şi provocări 2017”, „Echipamente şi soluţii tehnologice pentru industria alimentară”, cu acest prilej fiind prezentate şi câteva exemple de succes în afacerile de profil.

 

Emil Dumitru, preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro: Impozit zero pentru persoanele fizice, pentru cinci ani, pentru înregistrare fiscală

Emil Dumitru, preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro, a declarat la conferinţa “MEDIAFAX TALKS about Producătorii României” că, pentru înregistrarea fiscală a persoanelor fizice acestea ar trebui scutite de impozit pe cinci ani.

“În loc să facem valoare adăugată, exportăm grâu şi porumb şi, culmea, importăm carne. Să nu mai facem politici agrare, ci politici agricole. Trebuie să oferim o alternativă viabilă celor din mediul rural şi să nu mai facem o agricultură de subzistenţă”, a declarat Emil Dumitru, preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro, la conferinţa “MEDIAFAX TALKS about Producătorii României”.

Acesta a atătat că polonezii au reuşit să facă politici astfel încât accesarea fondurilor UE să fie legată de valoarea adăugată. “Fiindcă singura şansă a agriculturii este să acceseze fondurile UE. Şi nu au reuşit să-i facem pe fermieri să se asocieze şi să reuşim să fim competitivi”, a spus Dumitru.

În opinia acestuia, nu politicile agricole sunt prioritatea zero, ci politicile fiscale.

“Ar trebui ca persoanelor fizice să le dăm taxe şi impozite zero pentru cinci ani şi să-i înregistrăm fiscal. Cred că ministrul de finanţe va face o analiză serioasă la sfârşit de an pe bugetul Ministerului Agriculturii. Europa cu două viteze se conturează, se apropie viitoarea Politică Agricolă Comună şi trebuie să ne conturăm priorităţile”, a adăugat preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro.

Cristian Saitariu, Director general Jidvei: Dacă transporturile ar fi absorbit banii UE la fel ca viticultura, am fi avut 4 autostrăzi

Cristian Saitariu, Director general Jidvei a precizat, la conferinţa “MEDIAFAX TALKS about Producătorii României” că sectorul viticol a avut un grad de absorbţie a fondurilor UE de 80%, în zece ani.

“Cumulat, pe zece ani, absorbţia fondurilor UE în sectorul viticol a fost de circa 80%. Dacă am fi avut acealaşi grad de absorbţie şi în domeniul transporturilor, am fi avut patru autostrăzi”, a declarat Cristian Saitariu, Director general Jidvei, la conferinţa “MEDIAFAX TALKS about Producătorii României”.

Acesta este de părere că în România munca este taxată la un nivel ridicat şi ar trebui ca experimentul legat de firmele IT, să fie luat ca model.

“Dacă vrem repopularea satelor şi dezvoltarea agriculturii, ar trebui aplicat acest model. Astfel, oamenii nu vor mai pleca la căpşuni în Spania”, susţine Saitariu.

Acesta a arătat că există suspiciuni din partea consumatorilor că producătorii de vin utilizează apă pentru a mări astfel cantitatea vândută. “Nimic mai fals. Se pune apă în vin doar în două situaţii: la cultură, când se udă via şi în pahar pentru şpriţ. În rest nu există nici o tehnologie astfel încât să se pună apă în vin”, spune Cristian Saitariu.

Acesta a precizat că Jidvei a investit 80 de milioane de euro, sumă atrasă din fonduri UE, din surse proprii şi credite bancare.

Compania produce anual 12 milioane de litri de vin şi a avut, în 2016, o cifră de afaceri de 33 de milioane de euro. “Cifra de afaceri a crescut cu 25% în 2016. Ne-au ajutat stimulii fiscali, prin creşterea puterii de cumpărare”, a explicat acesta.

Jidvei este cel mai mare producător de vin de origine controlată din România şi de vin alb şi cea mai longevivă marcă. Societatea deţine 2500 de ha de viţă de vie, cea mai mare suprafaţă viticolă cultivată din România.

Nini Săpunaru, Agrointeligenţa: Aproximativ 60% din industria românească înseamnă patroni români

Nini Săpunaru, preşedintele Asociaţiei Agrointeligenţa a declarat, la conferinţa “MEDIAFAX TALKS about Producătorii României din Industria Alimentară”, că românii trebuie să cumpere produse fabricate în România pentru a susţine economia autohtonă.

“Orice produs cumpărat, fabricat în România, înseamnă salarii şi impozite aici. Aproximativ 60% din industria românească înseamnă patroni români. Nu mi se pare normal ca o multinaţională să facă magazin din banii de la Banca Mondială”, a spus Nini Săpunaru, preşedintele Asociaţiei Agrointeligenţa, la conferinţa “MEDIAFAX TALKS about Producătorii României din Industria Alimentară”.

Săpunaru subliniază importanţa susţinerii producătorilor agricoli autohtoni. “Avem fermieri care vor să îşi facă o cooperativă. Pe legea existentă, dacă se asociază cinci fermieri, rămân scutiţi pe producţia agricolă şi pe cea industrială cinci ani de zile”, spune Săpunaru.

La rândul său, Maricel Floricel Dima, Subsecretar de stat Ministerul Agriculturii a trecut în revistă programele pe care ministerul le va desfăşura pentru sprijinirea producătorilor autohtoni.

“Avem programe în derulare: cel pe tomate, care este funcţional cu 3000 de euro/producător şi urmează programul de pentru carnea de porc, care este în discuţie în Parlament. Va urma programul pentru modernizarea infrastruturii de irigaţii”, a spus Dima.

Radu Timiş, la MEDIAFAX TALKS: Preţul cărnii de porc creşte cu până la 30% în aprilie

Radu Timiş, CEO Cris-Tim, a declarat la conferinţa “MEDIAFAX TALKS about Producătorii României”, că luna viitoare preţurile la carnea de porc vor creşte, în medie, cu cu 15-30%.

“Integrarea în UE a făcut să intrăm în competiţie cu celelate ţări europene şi nu numai. De aceea creşterea competitivităţii este foarte importantă. Dacă un fluture bate din aripi în Brazilia, va fi un tsumani în Japonia. Fiecare lucru ne influenţează. Luna viitoare, preţurile la carnea de porc cresc cu 15-30%”, a declarat joi Radu Timiş.

Acesta a arătat problemele cu care se confruntă producătorii români: “Cum ne adaptăm pentru a rămâne în piaţă? Dacă un producător ar creşte de mâne preţurile cu 10-15%, piaţa nu ar putea suporta. Pe de altă parte, grupul nostru de firme a fost impactat în proporţie de 40% de creşterea salariului mediu pe economie. Dacă nu eşti eficient, lucrurile astea te afectează”.

Radu Timiş a vorbit despre măsurile pe care le-a luat în cadrul grupului de firme pe care le conduce astfel încât să crească performanţa.

“Dacă nu există indici de performanţă bine stabiliţi şi nu creezi o stare de bine astfel încât muncitorul să aibă randament crescut, apar probleme. În industria alimentară va trebui să ajungem ca în industria farma - totul robotizat fiindcă muncitorii nu mai fac faţă fizic, iar posibilitatea de a greşi este foarte mare. La o producţie de 120 de tone pe zi avem undeva la 30 de kilograme neconforme. În anii trecuţi ajunsesem undeva pe la 5%. Iar, preţurile de logistică, dacă nu le ţii sub control îţi afectează preţurile de cost fiindcă transportul în ţară dintr-o parte în alta durează destul de mult”, a arătat Timiş.

Acesta îi sfătuieşte pe cei din industrie să nu facă greşeala “să se ducă pe private label, ci să meargă pe brandul lor. Ani la rând am încercat să facem privat label pentru magazinele din Europa. Abia anul trecut am reuşit lucrul acesta”.

Timiş spune că, atunci când a crescut TVA vânzările au scăzut cu 30%. “Apoi toată lumea a scos carnea şi a introdus soia. De aceea, lucrurile trebuie tratate cu grijă”, arată reprezentantul Cris-Tim.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici