Facebook pregăteşte deschiderea unui birou de vânzări în China, unde reţeaua este cenzurată

Facebook pregăteşte deschiderea unui birou de vânzări în China pentru a lucra cu firmele de publicitate locale, potrivit unor surse apropiate situaţiei, reţeaua de socializare urmând să aibă pentru prima dată angajaţi în China, unde serviciile sale sunt încă cenzurate.

86 afișări
Imaginea articolului Facebook pregăteşte deschiderea unui birou de vânzări în China, unde reţeaua este cenzurată

Facebook pregăteşte deschiderea unui birou de vânzări în China, unde reţeaua este cenzurată (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

Compania americană ar putea deschide un birou în China în mai puţin de un an pentru a deservi clienţii tot mai numeroşi din această ţară, a spus una dintre sursele Bloomberg. Facebook negociază închirierea unor spaţii în clădirea Fortune Financial Center din Beijing, a afirmat o altă sursă.

Operatorul reţelei de socializare nu a decis încă dacă să angajeze la noul birou contractori sau personal cu normă întreagă, caz în care ar trebui să obţină o licenţă de operare din partea statului chinez.

Deschiderea unui birou în China ar marca un pas semnificativ, acesta fiind una dintre cele mai mari pieţe încă neaccesate de Facebook.

Reţeaua socială a fost interzisă de guvernul chinez în 2009, dar compania a folosit un birou din Hong Kong, în afara Chinei continentale, pentru a construi discret o afacere care vinde publicitate la nivel internaţional companiilor din China.

Statul chinez a abordat de-a lungul timpului o poziţie dură faţă de companiile americane din domeniul internetului. eBay şi Yahoo nu au reuşit să se dezvolte pe această piaţă, una dintre cele mai mari din lume.

În 2010, Google a anunţat că nu se va conforma cenzurii impuse de guvernul de la Bejing şi a închis pagina de căutări online pe care o avea în China. Serviciul Twitter este, de asemenea, blocat, în timp ce LinkedIn a anunţat că vrea să-şi extindă site-ul în limba chineză şi se va conforma restricţiilor impuse de autorităţi.

Absenţa companiilor americane a permis un boom al unor servicii chineze, printre care platforma Weibo a Sina Corp, care funcţionează precum Twitter, şi aplicaţia WeChat, a Tencent, care ar putea concura cu WhatsApp.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici