- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.12.2015, 11:28)
- Emil Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Facem România Bine
- Ieși pe plus
- Video
GfK: Banii care puteau fi economisiţi din scăderea TVA s-au întors în piaţă. Românii au cumpărat tot alimente
Românii au cumpărat tot alimente cu cea mai mare parte a banilor rezultaţi din reducerea TVA la alimente, restul sumelor fiind direcţionate către produse nealimentare, alte cheltuieli sau economisire, potrivit companiei de cercetare a pieţei GfK.
2480 afișări

GfK: Banii care puteau fi economisiţi din scăderea TVA s-au întors tot în piaţă. Românii au cumpărat tot alimente
"Din suma totală pe care românii ar fi putut să o economisească în urma unor preţuri mai mici, 76% a fost reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum. Mai exact: mai mult de jumătate din această sumă a fost direcţionată către produsele alimentare şi băuturile non alcoolice; 17 procente au mers către zona produselor ne-alimentare - produse de îngrijire personală şi de îngrijire a casei; restul sumei a rămas în buzunarul românilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire", arată compania, într-un comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. 13 morți în urma unui incendiu într-un club de noapte din Murcia, Spania. Cauza focului urmează să fie stabilită de autorități
-
România a cumpărat două nave „vânător de mine” britanice, la mâna a doua, HMS Blyth şi HMS Pembroke. Preţul este trecut la „secret comercial”
-
În timp ce transportul feroviar din România rămâne în urma Europei, China şi Indonezia construiesc trenuri de mare viteză
-
1 octombrie 331 î.Hr. - Alexandru cel Mare îi învinge pe perşi în bătălia de la Gaugamela
Comportamentul de cumpărare s-a modificat faţă de momentul prim al impactului scăderii preţurilor. Astfel, în iunie -iulie, deşi tot aproximativ 70% din suma totală revenea în FMCG, proporţia dintre produsele alimentare şi cele ne-alimentare a fost aproximativ egală.
"Studiul GfK remarcă, în special pentru produsele de îngrijirea personală, tendinţa de a cumpăra produse dintr-un segment de preţ superior. Între timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind în cea mai mare parte către bunurile alimentare", mai notează compania.
Cota TVA la alimente a fost redusă, la 1 iunie, de la 24% la 9%.




Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.




GANDUL.RO



ULTIMA ORǍ
vezi mai multe