GfK: În România, afacerile din retail cresc peste media europeană

Cele mai recente prognoze pentru 2016 relevă faptul că există o tendinţă pozitivă a consolidării afacerilor din retail pe pieţele din Uniunea Europeană, în special în România unde, potrivit unui studiu efectuat de GfK, creşterea estimată va fi de 7%.

730 afişări
Imaginea articolului GfK: În România, afacerile din retail cresc peste media europeană

GfK: În România, afacerilor din retail cresc peste media europeană (Imagine: Octav Ganea/ Arhiva Mediafax Foto)

“Consolidarea afacerilor din retail de anul trecut va continua şi în 2016. Pentru ţările UE, creşterea va fi de aproximativ 1%. Vor exista evoluţii pozitive, în special în România, cu o creştere de 7% şi în statele baltice cu aproximativ 5% care, treptat, încep să prindă din urmă pieţele mai mature. Ne aşteptăm, de asemenea, la o dinamică robustă în retail pentru Suedia unde estimăm o creştere cu 5% şi pentru Spania cu o creştere de 4%”, se arată în studiul GfK.

În acelaşi timp, anul trecut, profitabilitatea spaţiilor comerciale a crescut în UE cu aproape 3%. Acesta este un semnal bun pentru zona de retail care a înregistrat câştiguri doi ani la rând, după o lungă perioadă de declin.

Cele mai mari rate de profitabilitate au venit din Europa de Nord, Elveţia şi Luxemburg, iar cele mai mici din estul şi sudul Europei – totuşi, ţările din această regiune câştigă teren în mod continuu.

"2015 a fost un an bun pentru consumatorii europeni", explică Dr. Gerold Doplbauer, retail expert GfK. "Economia Uniunii Europene a crescut cu aproape 5%, iar rata şomajului a scăzut în majoritatea ţărilor. Consumul casnic a crescut semnificativ. Ratele scăzute ale dobânzilor la depozite au făcut economisirea mai puţin atractivă, astfel încât mulţi consumatori au ales să îşi cheltuiască banii, principalul beneficiar fiind retailul."

GfK a efectuat o analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluţii şi prognoze pentru 2016. Indicatorii de piaţă evaluaţi de GfK pentru un total de 33 de ţări europene analizate au fost: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populaţiei în retail din cheltuielile totale, inflaţia, profitabilitatea spaţiilor comerciale.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici