- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.04.2016, 12:11)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Facem România Bine
- Ieși pe plus
- Video
GfK: Scăderea preţurilor la alimente a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe
Majorarea pensiilor, a salariilor bugetarilor din educaţie şi sănătate, precum şi a venitului mediu pe economie, dar şi reducerea TVA la alimente au dus la o creştere a puterii de cumpărare şi a încrederii populaşiei, remarcă un studiu GfK.
485 afișări

GfK: Scăderea preţurilor la alimente a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe (Imagine: Hepta / Mediafax Foto)
Acestea s-au reflectat şi în creşetrea de 1,5% a consumului casnic pentru produsele FMCG, comparativ cu anul precedent.
Dinamica pieţei a fost dată de creşterea volumelor cumpărate. Acestea au crescut cu 4% anul trecut. Odată cu reducerea TVA la alimente, a apărut pentru prima dată în ultimii 3 ani fenomenul de uptrading, de trecere la un produs superior din aceeaşi categorie.
Acest fenomen a fost susţinut şi de creşterea unor categorii de produse mai scumpe: "De exemplu, putem vorbi despre categorii precum: peşte şi fructe de mare, fructe uscate, miere, cereale pentru mic dejun, cidru, produse speciale de îngrijire a corpului".
ULTIMELE ȘTIRI
-
O elevă de 11 ani a supraviețuit masacrului din Texas, prefăcându-se că e moartă și acoperindu-se cu sângele unui prieten
-
HOROSCOP 28 mai. Venus intră în Taur. Zodiile leagă relaţii care le aduc beneficii
-
Liderul unei facţiuni politice interzise a fost eliberat după două decenii de închisoare în Japonia
-
Trump consideră prioritară siguranţa elevilor americani: SUA ar trebui să asigure siguranţa în şcoli înainte de a finanţa securitatea Ucrainei
Creşterea pieţei vine doar prin comerţul modern, unde cifrele arată o tendinţă diferită faţă de comerţul tradiţional.
Comportamentul de cumpărare a suferit uşoare modificări faţă de anii anteriori: consumatorii merg mai rar la cumpărături, dar cheltuie ceva mai mult de fiecare dată.
"Scăderea frecvenţei de cumpărare şi faptul că românii şi-au permis să pună în coş şi produse mai scumpe ne arată o oarecare relaxare a acestora la cumpărături. Ei nu se mai ţin aşa de strict de lista de cumpărături cum o făceau înainte şi, chiar dacă sunt în continuare în căutarea unor oferte bune de preţ, tendinţa de a cumpăra cât mai ieftin pare să se mai fi diminuat", spune Raluca Răschip, Consumer Goods and Retail Director GfK România.




Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.





PROSPORT.RO

CANCAN.RO


ULTIMA ORǍ
vezi mai multe