În Germania, companiile social media, precum Facebook sau YouTube, ar putea fi amendate cu până la 50 de milioane de euro. Conţinutul pe care trebuie să-l şteargă

Companiile social media cu peste două milioane de utilizatori în Germania, precum Facebook sau YouTube, ar putea fi amendate, începând din octombrie, cu până la 50 de milioane de euro, dacă nu înlătură în 24 de ore conţinutul care este în mod clar ilegal, precum discursul urii, potrivit BBC.

Imaginea articolului În Germania, companiile social media, precum Facebook sau YouTube, ar putea fi amendate cu până la 50 de milioane de euro. Conţinutul pe care trebuie să-l şteargă

Conţinutul care este evident ilegal trebuie înlăturat în 24 de ore de la postare, iar cel care nu este în mod clar ilegal trebuie să fie analizat în şapte zile. Dacă nu se conformează, companiile vor primi o amendă care începe de la 5 milioane de euro şi ajunge la 50 de milioane de euro, în funcţie de gravitatea încălcării legii.

Organizaţiile pentru drepturile omului şi reprezentanţi din industrie au criticat deja legea, susţinând că timpul alocat nu este realist şi că va genera cenzură accidentală în contextul în care companiile vor fi precaute şi vor şterge anumite postări pentru a evita să plătească amenzi.

Legea va intra în vigoare după alegerile din Germania, care vor avea loc în septembrie.

Legea a fost scrisă după ce mai multe incidente cu ştiri false şi cu cazuri de discurs al urii s-au răspândit pe site-urile de socializare din Germania.

Facebook susţine lupta împotriva discursului urii, dar consideră că legea nu îmbunătăţeşte eforturile de a combate această problemă socială. Compania a anunţat de curând că a angajat 3.000 de oameni, pe lângă cei 4.500 pe care îi are deja, pentru a monitoriza milioanele de raportări pe care le primeşte în fiecare săptămână.

Potrivit unui raport al Comisiei Europene, aproape 80% din conţinutul ilegal raportat este deja înlăturat în Germania.

Pe lângă administratorii site-urilor de social media, trei organizaţii independente monitorizează voluntar site-urile din Germania.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

ŞTIRILE ZILEI

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici