Instanţa a respins contestaţia privind studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti

CNADNR va semna cu asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti, după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins contestaţia formulată de firmele Romair şi Dongbu (Coreea de Sud).

248 afișări
Imaginea articolului Instanţa a respins contestaţia privind studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti

Instanţa a respins contestaţia privind studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti (Imagine: Catalin Cadan / Mediafax Foto)

Decizia instanţei a fost adoptată joi şi este definitivă.

"Instanţa de judecată «Respinge excepţia nulităţii plângerii formulate de CNADNR. Admite plângerile conexe. Modifică în parte decizia CNSC, în sensul că respinge contestaţia ca nefondată şi admite cererea de intervenţie în favoarea autorităţii contractante. Menţine soluţia de respingere a excepţiilor lipsei de interes şi inadmisibilităţii contestaţiei. Definitivă»", arată Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), într-un comunicat.

Astfel, administratorul reţelei de drumuri urmează să semneze, în perioada imediat următoare, contractul cu asocierea declarată câştigătoare.

La începutul lunii martie, premierul Victor Ponta a declarat că a fost anunţat că către ministrul Transporturilor, Ioan Rus, că rezultatul licitaţiei pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Pieşti a fost contestat imediat după atribuirea contractului, insistând astfel pentru schimbarea legislaţiei achiziţiilor.

"Domnul Rus mi-a dat o veste bună şi una proastă. Vestea bună e că s-a dat câştigătorul pentru studiul de fezabilitate la Piteşti-Sibiu. Vestea proastă este că imediat s-a depus contestaţie", a spus atunci Ponta.

În luna februarie, CNADNR a atribuit asocierii Spea Ingineria Europea - Tecnic Consulting Engineering un contract de 29 milioane lei (6,5 milioane euro), fără TVA, pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu - Piteşti, cu o lungime de circa 120 km.

Contractul are o durată de 17 luni şi implică realizarea de studii de trafic şi privind alternative de traseu, investigaţii de teren, activităţi de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu şi modelul financiar, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Contractul este împărţit în cinci secţiuni. Pentru tronsonul Sibiu - Boiţa (lotul 1) şi Curtea de Argeş - Piteşti (lotul 5), studiul trebuie realizat în maximum cinci luni, iar pentru celelalte secţiuni perioada de livrare a studiului este de până la 12 luni.

Autostrada Sibiu - Piteşti, una din cele mai aşteptate din România, a figurat în prima variantă a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind încadrată ulterior, în urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostradă, necesitând o investiţie estimată de 1,67 miliarde euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici