Licenţa companiei MyAir, suspendată de Autoritatea Aviaţiei Civile din Italia

Autoritatea italiană a Aviaţiei Civile (ENAC) a suspendat licenţa companiei aeriene low-cost MyAir, în urma gravelor disfuncţionalităţi din ultimele zile, decizia urmând să intre în vigoare în cursul nopţii de joi spre vineri, mai precis de vineri de la ora locala 0.01 (1.01 ora României).

88 afişări
Imaginea articolului Licenţa companiei MyAir, suspendată de Autoritatea Aviaţiei Civile din Italia

Licenţa companiei MyAir, suspendată de Autoritatea Aviaţiei Civile din Italia

Într-un comunicat citat de Corriere della Sera în ediţia electronică, ENAC confirmă că a emis o decizie de urgenţă prin care revocă licenţa provizorie a companiei MyAir, atât pentru transportul de pasageri, cât şi pentru zborurile cargo. Licenţa provizorie fusese acordată pe 25 iunie.

"Licenţa va rămâne suspendată până la adoptarea unei noi prevederi. Compania MyAir este obligată să informeze pasagerii şi să le acorde asistenţă", subliniază ENAC.

Prin decizia de acordare a licenţei provizorii, ENAC ceruse companiei MyAir să ofere informaţii despre graficul şi fondurile necesare zborurilor planificate, lucru care, potrivit Autorităţii Aviaţiei Civile, nu s-a întâmplat.

Miercuri, cinci din şase curse ale companiei My Air care ar fi trebuit să decoleze, miercuri, de pe Aeroportul Băneasa, au fost anulate, a declarat pentru MEDIAFAX directorul Aeroportului Băneasa, Gheorghe Mihalcea, care a subliniat că reprezentanţii companiei nu au informat cu privire la cauzele acestei măsuri.

Tot miercuri, Blue Air a anunţat pasagerii zborurilor anulate My Air că pot călători cu aeronavele companiei, pe destinaţia România - Italia şi retur, indiferent de locul de plecare sau aterizare, plătind doar taxele de aeroport aferente zborurilor.

O situaţie specială se înregistrează la Bari, unde compania Blue Air nu operează, iar la ora transmiterii acestei ştiri pasagerii care se aflau în aeroportul respectiv, inclusiv români, şi care urmau să ajungă la Bucureşti, miercuri seară, pe Aeroportul Băneasa, la ora 22.10, nu au primit niciun fel de informaţii despre cum trebuie să procedeze, în condiţiile în care acolo nu există niciun responsabil al companiei My Air, susţin pasageri ai zborului respectiv.

Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Ambasadei României la Roma au spus că, până în prezent, nu au primit nicio solicitare de ajutor din partea unor români care ar fi rămas în aeroporturi ca urmare a situaţiei de la My Air, dar că românii care au nevoie de sprijin pot contacta Consulatul de la Milano.

Reprezentanţii agenţiei de voiaj Eurosky Media, care răspund la numărul de telefon afişat pe site-ul companiei My Air, au spus că nu pot da informaţii şi că nu ştiu ce pot face pasagerii care au rămas blocaţi în aeroporturi după anularea zborurilor, precizând doar că banii daţi pe bilete le vor fi rambursaţi pasagerilor. Potrivit reprezentanţilor Eurosky, agenţia de voiaj este cea care reprezintă My Air în România, în condiţiile în care această companie aeriană nu are reprezentanţă în România.

Potrivit unor pasageri blocaţi pe aeroportul Bari, din Italia, la numărul de telefon de tip Call Center, al companiei My Air, din Italia, furnizat de reprezentanţii Eurosky, nu răspunde nimeni, ci doar "mănâncă" banii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici