- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (27.09.2013, 12:25)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Lucrările pe Coridorul feroviar IV au întârzieri. CFR nu precizează motivele întârzierilor
Reprezentanţii CFR SA au constatat, în urma unor verificări, că stadiul de execuţie a lucrărilor de modernizare pe unele tronsoane ale Coridorului IV pan-european este întârziat şi au cerut constructorilor să respecte termenele de finalizare prevăzute în contracte, respectiv 2014 şi 2015.
1223 afișări
Lucrările pe Coridorul feroviar IV au întârzieri. CFR nu precizează motivele întârzierilor (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
Reprezentanţii direcţiei de specialitate CFR SA care gestionează proiectele cu finanţare din fonduri europene au verificat în perioada 16-24 septembrie stadiul de execuţie a lucrărilor de reabilitare pe Coridorul IV pan-european.
"Discuţiile purtate între reprezentanţii companiei şi reprezentanţii firmelor contractante s-au axat pe insuficienta mobilizare a constructorilor pe anumite tronsoane, unde lucrările de reabilitare au evoluat într-un ritm scăzut faţă de situaţia raportată în ultimele două luni, şi pe încadrarea în graficul de execuţie, astfel încât termenul de finalizare prevăzut în contracte să fie respectat", se arată într-un comunicat al administratorului reţelei feroviare publice.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Warren Buffett compară Inteligența Artificială cu armele nucleare. Compania lui Buffett a început să folosească A.I.
-
Punctul de trecere a frontierei Rafah a fost închis din cauza prezenţei tancurilor israeliene
-
Israel cere Statelor Unite să oprească finanţarea către ONU dacă organizaţia recunoaşte Palestina
-
Cel puţin 20 de şcoli noi ar fi fost necesare în Bucureşti
Pentru intervalul septembrie - decembrie 2013, reprezentanţii CFR SA şi ai firmelor antreprenoare au semnat o minută, document prin care fiecare parte s-a angajat să ia măsuri pentru recuperarea întârzierilor înregistrate în graficul de execuţie a lucrărilor.
Verificările au vizat lucrările de reabilitare pe cinci tronsoane.
Astfel, pe tronsonul Frontieră - Curtici - Arad - km 614, atribuit asocierii Alstom Transport - Swietelsky Bau Gesell Sachaft - Astaldi - Euro Construct Trading 98 - Dafora, stadiul lucrărilor este de 33%. Contractul are o valoare de 248 milioane euro, fără TVA, şi a fost semnat în februarie 2012.
La secţiunea Simeria - Coşlariu, tronsonul Vinţu de Jos - Coşlariu, constructor LD Impresa Pizzarotti & C, lucrările au un grad de execuţie de 14,85%. Contractul se ridică la 176 milioane euro şi a fost semnat în decembrie 2011.
În cazul secţiunii Coşlariu - Sighişoara, tronsonul Coşlariu - Micăsasa, gestionat de asocierea Aktor - Arcada Company, stadiul fizic al lucrărilor este de 33,36%. Acordul în valoare de 172 milioane euro fără TVA a fost semnat în aprilie 2012.
Tronsoanele Micăsasa - Aţel şi Aţel - Sighişoara sunt realizate în proporţie de 12,7%, respectiv 17,15%, constructorul desemnat fiind FCC Construccion - Alpine Bau - Azvi - Straco.
Contractul pentru primul tronson a fost adjudecat iniţial de Impresa Pizzaroti & C. din Italia, dar lucrările au fost atribuite după finalizarea contestaţiilor asocierii FCC Construccion - Alpine Bau - Azvi - Straco, pentru 747,4 milioane de lei, fără TVA.
Acordul pentru modernizarea tronsonului Sighişoara - Aţel, semnat la începutul anului trecut, are o valoare de 208 milioane euro fără TVA.
Primele două tronsoane au ca termen de finalizare 2014, iar lucrările la celelalte trei trebuie să fie terminate în anul următor.
"Reprezentanţii companiei i-au asigurat pe constructori că vor menţine dialogul permanent cu diriginţii de şantier, însă verificarea pe teren a lucrărilor de reabilitare se va face periodic, iar firmele constructoare sunt obligate să se mobilizeze astfel încât desfăşurarea lucrărilor să respecte graficul de execuţie stabilit", se mai arată în comunicatul CFR.
Compania CFR nu precizează motivele întârzierilor.
Citește pe alephnews.ro: Japonia lansează primul device 6G din lume. E de 20 de ori mai puternic decât 5G
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Povestea unui miliardar controversat. Cum a ajuns acesta dintr-un criminal cu acte în regula un afacerist de succes ce învârtea miliarde, iar acum este falimentar şi aproape să ajungă la puşcărie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Manechinul a simțit că trebuie să atragă atenția între burlacii milionari de la Miami și a apărut așa în public, dar a fost întrebată imediat: „Ești bolnavă?”
PROSPORT.RO
Karina Pavăl & iubi, apariție spectaculoasă în Floreasca. Moștenitoarea imperiului Dedeman este, cu adevărat, adorabilă. Părinții ei au o avere de 3 miliarde €, dar ea…
CANCAN.RO
Facturi mai mari la curent. Cu cât se SCUMPEȘTE energia electrică în noua ofertă a Hidroelectrica și de ce
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe