Marea Britanie vrea să vândă participaţia la Eurostar, operatorul trenurilor pe sub Canalul Mânecii

Marea Britanie intenţionează să vândă participaţia de 40% pe care o deţine la Eurostar, compania care operează trenurile de mare viteză prin tunelul de sub Canalul Mânecii, parte a unui plan amplu de privatizări şi investiţii în infrastructură, a anunţat, miercuri, guvernul de la Londra.

219 afişări
Imaginea articolului Marea Britanie vrea să vândă participaţia la Eurostar, operatorul trenurilor pe sub Canalul Mânecii

Marea Britanie vrea să vândă participaţia la Eurostar, operatorul trenurilor pe sub Canalul Mânecii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Vânzarea pachetului de acţiuni deţinut la Eurostar face parte dintr-un pogram de privatizări prin care statul vrea să obţină 20 de miliarde de lire sterline până în 2020, dublu faţă de ţinta iniţială, potrivit Wall Street Journal. Eurostar asigură servicii de transport feroviar cu trenuri de mare viteză între Londra, Paris şi Bruxelles.

"Statul nu trebuie să deţină active pe care nu are nevoie să le controleze, mai ales când aceste resurse pot fi reinvestite în infrastructură economică productivă", a declarat un oficial al Trezoreriei britanice într-un interviu pentru BBC.

Eurostar a început să opereze trenuri pe sub Canalul Mânecii în 1994. Compania feroviară franceză SNCF deţine 55% din Eurostar, iar operatorul feroviar belgian controlează o participaţie redusă. Cele două companii nu au putut fi ontactate pentru comentarii, scrie Wall Street Journal.

De asemenea, guvernul britanic va extinde numărul de proiecte de infrastructură deschise investiţiilor private, a informat Trezoreria.

Anunţul vine cu o zi înainte ca Trezoreria britanică să prezinte detalii ale planurilor privind taxele şi cheltuielile în următorii ani.

Guvernul britanic se confruntă în ultima perioadă cu presiuni sporite pentru încurajarea cheltuielilor cu investiţiile, care ar trebui să susţină creşterea economică pe termen lung. Recuperarea economiei britanice în acest an a fost susţinută în mare parte de consumul populaţiei, însă unii economişti afirmă că această cale nu este sustenabilă.

Autorităţile iau în calcul proiecte în domenii precum energie, transporturi şi infrastrutură, cu un necsesar de investiţii de 375 miliarde de lire sterline, cu 66 miliarde de lire sterline mai mult decât se anticipa anul trecut. Proiecte însumând mai mult de jumătate din total ar trebui finanţate din surse private, în timp ce restul ar trebui asigurat de stat.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici