Maşinile care trebuiau casate în Germania, vândute în Europa de Est şi Africa

Publicat: 06 08. 2009, 12:42
Actualizat: 06 11. 2012, 09:26

Programul "Rabla" din Germania a reuşit, teoretic, să scoată din uz şi să caseze circa 1,7 milioane de maşini mai vechi de nouă ani, însă serviciul de cercetare al infracţionalităţii (BDK) din cadrul Poliţiei a anunţat că 5-10% dintre automobile au ajuns să fie exportate, deşi figurau ca fiind maşini casate.

Vicepreşedintele BDK Wilfried Albishausen a declarat că programul de înnoire a parcului auto a fost introdus fără ca autorităţile să ţină cont de faptul că reţelele de crimă organizată deţin metode de procura maşini destinate casării şi de a le exporta.

Agenţia guvernamentală Bafa, care gestionează programul de înnoire a parcului auto, s-a arătat surprinsă de cifrele avansate de BDK şi susţine că nu a ştiut de amploarea ilegalităţilor.

"Poliţia ne-a alertat pentru câteva cazuri", a declarat purtătorul de cuvânt al Bafa.

Ministrul de finanţe din Germania, Peer Steinbrück, a promis că va demara o anchetă în acest caz.

În Germania prima de casare este 2.500 de euro, iar programul "Rabla" local a reuşit să crească vânzările de maşini noi cu 30% la şapte luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în pofida crizei.